עירית ירושלים תעניק 100,000 ש"ח למפתחי אפליקציות

עירית ירושלים תעניק 100,000 ש"ח למפתחי אפליקציות

למצוא חניה ברחביה, להזמין שולחן בעין כרם, או לארגן קבוצת כדורגל בקריית יובל – בירושלים נפתחת תחרות פיתוח יישומי מובייל מקוריים עבור התושבים והמבקרים בעיר. חמש האפליקציות הזוכות יזכו לתמיכת העירייה ופרס כספי. "בזכות האפליקציות ירושלים תהיה עיר חכמה, נגישה ושקופה יותר לציבור", אמר ראש העירייה, ניר ברקת

author-image
עירית י-ם תעניק 100 אלף ש"ח למפתחי אפליקציות
  ארכיון פלאש90

עיריית ירושלים מכריזה על תחרות לפיתוח יישומי מובייל (אפליקציות) המיועדים לתושבים והמבקרים בעיר ותעניק פרסים בשווי 100 אלף שקלים לאפליקציות שיזכו בתחרות. בנוסף, מפתחי היישומים הזוכים בתחרות יקבלו הזדמנות להשיק את היישום שפיתחו בשיתוף העירייה, ואם יקימו חברה בעיר יוכלו גם לקבל מענק של עד חצי מיליון שקל מהרשות לפיתוח ירושלים.

במסגרת התחרות, #Jerusalemapp מוזמנים מפתחים ויזמים יצירתיים לפתח יישומי מובייל (אפליקציות) שינגישו לתושבים העיר ולמבקרים בה את השירותים העירוניים השונים, ישפרו את חוויית הביקור בעיר ויתרמו לשקיפות של פעילות העירייה. הם יוכלו למשל לפתח אפליקציה שתאתר את החניון הקרוב ביותר לאטרקציות השונות בעיר, תציג מידע מעודכן על אירועי התרבות והאמנות בעיר, תאפשר לקבל שירותים שונים מהעירייה או תקדם את העסקים המקומיים.

האפליקציה הזוכה בכל קטגוריה תזכה את מפתחיה בפרס של 20 אלף שקל, ובהזדמנות להשיק את האפליקציה בשיתוף עם עיריית ירושלים. בנוסף, במסגרת מענקי קידום סטארט-אפים טכנולוגיים בירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים תעניק לכל מיזם שיעסיק בין 3 ל-20 עובדים מענק בסך 50 אלף שקל לעובד המתגורר בירושלים או 40 אלף שקל לעובד המתגורר מחוץ לעיר – עד לגובה של חצי מיליון שקלים.

את התחרות מובילים העירייה, הרשות לפיתוח ירושלים, תכנית Jnext לקידום יזמות טכנולוגית בירושלים, ומשרד ירושלים והתפוצות. ההרשמה לתחרות נעשית באמצעות אתר https://app.jerusalem.muni.il/. ההרשמה מתחילה ב-4.2.2015 ותסתיים ב-15 במרס 2015. ההכרזה על הזוכים תתקיים באירוע הגמר ב-6.5.2015.

המפתחים והיזמים נקראים לפתח אפליקציות בחמש קטגוריות:

  • תחבורה ותשתיות עירוניות: אפליקציות שיסייעו בנושאים כגון חנייה, עומסי תנועה, שיפור התמצאות בעיר, זהירות בדרכים, נסיעות משותפות לבתי ספר וכ"ד;
  • תיירות, פנאי ותרבות: אפליקציות שיציגו מידע על אירועי תרבות, עזרה לתיירים, אטרקציות ומסלולי טיול בעיר, מלונות, מסעדות וכ"ד
  • הנגשת שירותים עירוניים: אפליקציות המאפשרות שיפור בתשלומים לעירייה, מוקד 106, איתור גינות קהילתיות ופארקים, גני משחקים, מתקני ספורט ועוד.
  • חזות העיר: אפליקציות שיעודדו מחזור, שמירה על הניקיון, דיווח על מפגעים והנגשת הפינות הירוקות בעיר.
  • קטגוריית אתגרים:  אפליקציות המעודדות שימוש בכרטיס "ירושלמי", חיזוק העסקים המקומיים, ייעול הקשר עם העירייה, עידוד התנדבות ועוד.

לרגל התחרות פתחה עיריית ירושלים את "עירייה שקופה – Jerusalem open data" – מאגר מידע עירוני הכולל בסיסי נתונים אמיתיים על העיר, פעילותה והשירותים שהיא מציעה. בסיסי הנתונים הללו יהיו זמינים להורדה עבור המפתחים כדי שיוכלו להנגיש אותם לציבור הרחב באמצעות האפליקציה שיפתחו.

עם סיום הרישום תבחר ועדה של מומחים ואנשי מקצוע את הרעיונות שיעלו לשלב הגמר. הפיינליסטים יוזמנו ל"מחנה אימונים" במשך ארבעה ימים בשיתוף האקסלרטור של "עזריאלי – מכללה אקדמית להנדסה" בירושלים, שם יזכו לסיוע, ייעוץ והנחיה ממיטב המומחים בתחומי עיצוב, טכנולוגיה, מיתוג, שיווק, גיוס הון ופיתוח עסקי.

בשלב הגמר יציגו המפתחים והיזמים את האפליקציות המוכנות בפני ועדת שופטים חיצונית בראשות ראש העיר ניר ברקת, מנכ"ל העירייה אמנון מרחב, ממלא מקום הרשות לפיתוח ירושלים אודי בן דרור,  אורי אדוני, שותף בקרן JVP, היזם הסדרתי פיני לוזוויק, שבי קורזן, מנכ"לית הסדנא לידע ציבורי, דנה הוכשטיין מאן, יו"ר ארגון PresenTense לעידוד יזמות עסקית, ועוד.

"האפליקציות העירוניות שהתחרות הזו תוליד יהדקו את החיבור בין העיר לתושבים, ישפרו את החיים בה ויעשירו את חוויית הביקור בה", אמר ראש העיר ניר ברקת. "בזכותן, ירושלים תהיה עיר חכמה, נגישה ושקופה יותר לציבור. התחרות גם תגייס אנשים נוספים – יצירתיים ובעלי רוח יזמית – לקהילה היזמית התוססת של ירושלים, שממנה יצאו בשנה החולפת 100 חברות טכנולוגיה חדשות. אני משוכנע שלא מעט מהרעיונות שיצאו לאוויר כעת יהפכו עד מהרה לסטארטפים מצליחים, ואנו בירושלים נשמח לתת להן את הדחיפה קדימה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו