הארגונים היהודיים באירופה: "לאבטח את בתי הכנסת בצרפת ובכל אירופה"

הארגונים היהודיים באירופה: "לאבטח את בתי הכנסת בצרפת ובכל אירופה"

בעקבות אירועי הטרור האחרונים בצרפת, איגוד הארגונים היהודיים באירופה דורש הגברה מיידית של האבטחה על כל בתי הכנסת והמוסדות היהודיים בצרפת בפרט ובאירופה בכלל. "לאיש כבר אין ספק כי אנו בעיצומו של גל טרור – וזאת עוד לפני שצעירים אירופאים רבים שהתגייסו לכוחות האיסלם הרדיקלי, ישובו לאירופה שטופי מח"

"לאבטח את בתי הכנסת בצרפת ובכל אירופה"
  (צילום: שאטרסטוק)

מנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מנחם מרגולין, הורה לכל ארגוני הבת, 700 הרבנים וגבאי בתי הכנסת ומנהלי מוסדות הלימוד לתגבר מאוד את האבטחה במוסדות עוד לפני כניסת השבת שלפנינו ולדרוש מכל רשות ביטחון ורשות מקומית שם הם פועלים להציב מייד שומרים חמושים למניעת התקפות טרוריסטיות ואנטישמיות.

"אנחנו משתתפים כמובן בצערה של הציבוריות הצרפתית ומביעים תנחומים למשפחות הקורבנות באשר הם" אמר הרב מרגולין וציין כי "יהודי אירופה התריעו מזה זמן ובאופן פומבי בפני כל ממשלות האיחוד האירופי, כי סלחנות והבנה למניעים כלשהם של טרור כלפי מיעוט זה או אחר – סופן שיגבירו את הטרור ויעצימו את פגיעתו הקטלנית במרקם החיים האירופאי. לאיש כבר אין ספק כי אנו בעיצומו של גל טרור – וזאת עוד לפני שצעירים אירופאים רבים שהתגייסו לכוחות האיסלם הרדיקלי, ישובו לאירופה שטופי מח, מאומנים ומצויידים היטב בטכניקות לוחמה.

לקראת סוף החודש העולם יציין 70 שנה לשואה שהרגה בעם היהודי והחריבה את אירופה. אי אפשר עוד רק להסתפק בלזכור ולא לשכוח. קראנו לכל ממשלה, תנועה, ארגון וציבור שמבין את החודך המאיים על החברה האירופאית, להתעשת לפני שכוחות החושך יאפילו על כל חלקה טובה ויהיה מאוחר מידי. מעבר לפעילות המתמדת והיומיומית שלנו בפרלמנט האירופי ולמול הממשלות השונות באיחוד, קראנו להשאיר ערב יום השואה הבינלאומי את האורות דולקים בכל בנייני הממשל והציבור ובבתים פרטיים כהצהרה כלל אירופאית "באנו חושך לגרש", אמר הרב מרגולין.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו