ההתפייסות: ח"כ אלעזר שטרן יחד עם הרב שמואל אליהו

ההתפייסות: ח"כ אלעזר שטרן יחד עם הרב שמואל אליהו

אחרי שביזה אותו ברדיו גלי ישראל והתנצל, הגיעו ח"כ שטרן והרב שמואל אליהו להכנסת ספר תורה והסכימו על הפסקת ההתקוטטות ביניהם. השניים גם הצטלמו עם הרב יצחק גרוסמן

author-image
ההתפייסות: ח"כ שטרן יחד עם הרב שמואל אליהו
  התנצל והתפייס. הרב אליהו ושטרן (באדיבות כיכר השבת)

 ביוזמת רבה של מגדל העמק הרב יצחק דוד גרוסמן, נערכה אתמול (א') התנצלות והתפייסות בין רבה של צפת הרב שמואל אליהו לחבר הכנסת אלעזר שטרן ממפלגת "התנועה".

ההתנצלות התרחשה במהלך טקס הכנסת ספר תורה שנערך ביישוב פוריה בגליל, לזכרו של סמל אורון שאול הי"ד שנפל באסון הנגמ"ש במבצע 'צוק איתן' ומקום קבורתו לא נודע. בין מאות המשתתפים נכחו גם השלושה.

כתב 'כיכר השבת' ישראל כהן מדווח כי במהלך המעמד, ניגש הרב גרוסמן אל שטרן ואמר לו: "אם אתה רוצה להיכנס ליום הדין כראוי, אתה חייב סליחה מהרב שמואל אליהו". שטרן, סירב בתחילה, בטענה כי כבר התנצל בעבר, אך אך הרב גרוסמן התעקש ואמר לו כי זה חייב להיעשות פנים אל פנים ובפומבי.

כזכור, במהלך ראיון ברדיו "גלי ישראל", כינה שטרן בחוצפה את הרב אליהו "שמוליק אליהו", ואמר עליו כי הוא "סטודנט לגמרא". הדברים עוררו סערה וחברי כנסת ורבנים מיהרו לגנות בחריפות את הדברים.

הראשון לציון מרן הרב יצחק יוסף התבטא נגד שטרן ואמר כי "סופו הוכיח על תחילתו. זה מתחיל בחוק הגיור שהוא מנסה לחוקק כנגד הרבנות הראשית במסווה של חיזוק שירותי הדת ונגמר כעת בזלזול רבנים חשובים… התבטאות כמו זו אסור לעבור עליה לסדר היום, כבודם של רבני ישראל ניתן למרמס וחובה מוטלת על כל אחד ואחד למחות", הוסיף הראשון לציון.

מוחל בלב שלם

כהן מדווח כי בסופו של דבר שטרן התרצה לבקשת הרב וניגש יחד איתו אל הרב שמואל אליהו. "אני מעריך את הרב ומתנצל על מה שנאמר", אמר ח"כ שטרן, "ומבקש לפתוח דף חדש". הרב אליהו קיבל את ההתנצלות והשיב: "אני סולח בלב שלם". לאחר מכן נעמדו הרב אליהו וח"כ שטרן יחד עם הרב גרוסמן לתמונה משותפת כשהם מחובקים ומחויכים כדי להעיד על הפיוס ביניהם.

לאחר שהצליח במשימת הפיוס בין השניים, אמר הרב גרוסמן כי הוא שמח שאנו נכנסים ליום הדין כשזה מאחורינו. "לח"כ אלעזר שטרן יש זכויות רבות בהגנה על ארץ הקודש ואך טבעי הוא הדבר שכבודם של הרבנים יישמר", מצטט כהן את  הרב גרוסמן.

מלשכתו של ח"כ אלעזר שטרן מסרו כי אתמול הגיע להכנסת ספר תורה לזכרו של אורון שאול ז"ל. שטרן בקשר אדוק עם המשפחה מאז שאורון נפל בעזה. בתחילת הארוע ניגש הרב אליהו לח"כ שטרן ואמר לו: "הגיע הזמן שנפסיק להתקוטט". ח"כ שטרן ענה לו "הפסקנו מרגע זה". השניים איחלו האחד לשני שנה טובה וכך נגמרה ה"סולחה" ביניהם. בהמשך הארוע הם רקדו יחד עם ספר התורה והתייחסו זה לזה בכבוד.  באותו ארוע ח"כ שטרן גם פגש את הרב רפי פרץ ועל השיחה שלהם הוא כתב בעמוד הפייסבוק שלו.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו