הרב נתנאל אלישיב על אלעזר שטרן: "משהו מאוד לא בסדר באיש הזה"

הרב נתנאל אלישיב על אלעזר שטרן: "משהו מאוד לא בסדר באיש הזה"

הרב נתנאל אלישיב מותח ביקורת חריפה על דבריו של אלעזר שטרן כנגד הרב אליהו, ומבהיר כי הוא מזועזע יותר מההתנצלות של שטרן: "התנצלות" זו היא, כמובן, גרועה מן העלבון עצמו"

author-image
שטרן? "משהו מאוד לא בסדר באיש הזה"
  ח"כ אלעזר שטרן (צילום: פלאש 90)

דבריו של חבר הכנסת, אלעזר שטרן, נגד הרב שמואל אליהו, ממשיכים לעורר סערה. לאחר שרבני 'דרך אמונה' וארגון 'בית הלל' גינו את דבריו של שטרן, גם הרב נתנאל אלישיב עולה להגנת הרב אליהו ומבהיר כי ההתנצלות של שטרן גרועה יותר מהעלבון עצמו.

תחת הכותרת "כשההתנצלות גרועה מן העלבון", גולל הרב אלישיב את מעלליו של שטרן. "אז למי שלא שמע, ח"כ אלעזר שטרן עצבני מאוד כתוצאה מקשיים בהעברת חוק שהוא יזם בענייני גיור, וברוב כעסו כינה את הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, "שמוליק אליהו". כשהמראיין הביע פליאה על גסות הרוח שלו, הסביר שמבחינתו לא מדובר ברב אלא ב"סטודנט לגמרא".

הרב אלישיב מבהיר כי הוא לא התכוון להגיב כלל על הדברים אבל אז הגיעה התנצלותו של שטרן. לאחר שציטט את התנצלותו של שטרן מילה מילה, כתב הרב אלישיב: "התנצלות" זו היא, כמובן, גרועה מן העלבון עצמו. שימו לב, הוא לא מתנצל כי הוא באמת חטא בלשונו, הוא לא מודה בכך שמשהו אצלו לא בסדר, הבעיה היא שהרב אליהו, ילד קטן שכמותו, נעלב, ו"באופן אישי" (כאילו שדבריו של שטרן לא היו מאוד אישיים). אירועים כאלו מתרחשים רק "לעיתים רחוקות מאוד", כי בדרך כלל אנשים הם בוגרים ואינם נעלבים מ"ביקורת" כמו זו שהטיח שטרן ברב, אבל מה לעשות, יש גם אנשים קטנים שנעלבים, אז אני מתנצל".

"לאור הפארסה זאת, אין לי אלא למלא את חובתי ולמחות על ביזוי תלמיד חכם", כותב הרב אלישיב ובכדי לתאר את גודל חומרת מעשיו של שטרן הוא מבהיר כי "לפי ההלכה היהודית, על הרבה פחות מכך גוזרים על אדם נידוי".

בסוף דבריו מביע הרב אלישיב תקווה "שאנשים תמימים לא יקנו את ההתנצלות המגוחכת הזאת".

לדבריו: "בכלל, כבר זמן רב שהתבטאויותיו של שטרן בעניינים דתיים מתאפיינות בוולגריות ובשפה ירודה, שאינן פוגעות רק בשטרן עצמו, אלא גם במעמד הממילא לא מרומם של הכנסת. באמת שצר לי לומר את זה, אבל משהו מאוד לא בסדר באיש הזה", חתם הרב אלישיב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
מילים כדורבנות
אריה | 03-09-2014 10:39
תגובה מכובדת וראויה לדברים מאוד מאוד לא ראויים
2
סוף סוף יוצא צדיק מהערוגה שלכם וכך אתם נוהגים בו?
מוישיק | 03-09-2014 11:19
הרב שמואל אליהו הוא גזען לא קטן. התואר רב איונו הופך אדם לצדיק, אלא מעשיו. בושו והחלמו ברבנים המצעידים אותכם לכיוון הפונדמנטליסטי.
3
מה לנו כי נלין על שטרן זה התוצר הברור של הלייטים
פרח | 03-09-2014 11:44
לייזרקה שטרן שהוא לייט מינוס תוצר הלייטיות כבר עשרות שנים שלא יודעים מה זה תורה מה זה תלמיד חכם , מה זה יראת שמים הוא "והמנהיג "השותק של הבית היהודי חד הם ,הם קרובים רק לחילוניות ואבוי מה יהיה מיוצ"ח ?חרדל"ים וחרדל"יות הבית בוער תתעוררו!
4
שטרן יתאים ליהדות ה"תורה" שנאה עזה
| 05-09-2014 13:20
לציונות הדתית לארץ ישראל ולמדינת ישראל