רון מוריה לסרוגים: לא קיבלתי הבטחה מבנט - סרוגים

רון מוריה לסרוגים: לא קיבלתי הבטחה מבנט

המתמודדת הטרייה לרשימת הבית היהודי אומרת בראיון לסרוגים כי מדובר "בהמשך דרכי ולא שינוי דרסטי". סבורה כי יש מקום לעיתונאים בכנסת ומסרבת להעריך את סיכוייה

author-image
רון מוריה לסרוגים: לא קיבלתי הבטחה מבנט
  יש מקום לעיתונאים בכנסת. רון מוריה (באדיבות המצולמת)

המתמודדת הטרייה לפריימריז בבית היהודי, סופי רון מוריה, שרק הבוקר הכריזה על ריצתה בבחירות הפנימיות של הבית היהודי, מדברת איתנו על שריונים, היחס לתקומה והתמיכה מצד יו"ר המפלגה נפתלי בנט.

"זו החלטה שהתלבטתי לגביה כמה חודשים. אני רואה את התמודדות כהמשך דרכי ולא כשינוי דרסטי כי בעייני לעיתונאי לא רק זכות אלא גם חובה להיות בעל אג'נדה.", אומר לנו רון מוריה.

אני מכירה את המערכת הפוליטית הרבה שנים והיו לי גם בעבר מחשבות והתלבטויות אבל אם אבחר לרשימה אני רוצה לבוא לציבור כשאני שלמה לחלוטין עם המפלגה, עם ההנהגה שלה, עם הדרך שלה ועם הערכים שלה. כמו שהעבודה שלי במקור ראשון הייתה נישואים מאהבה, כך אני רואה גם את תחילת דרכי בבית היהודי.

בחודשים האחרונים תקפת בטוריך את האיחוד הלאומי, האם זה קשור לריצה שלך בבית היהודי?

קודם כל לא תקפתי את חברי הכנסת של האיחוד הלאומי, אלא את הגישה שלהם. מיד אחרי שבנט נבחר בזמן ליו"ר המפלגה, כתבתי שלא יהיה נכון לתת חצי מהמקומות לתקומה. זה לא קשור לתכנית פוליטית, אלא מדובר בגישה עקרונית. אני נגד ועדות מסדרות המרכיבות רשימה, ונגד מפלגות קטנות בציונות הדתית ובמחנה הלאומי. אסור שיהיה הבדל בין מתמודדים.

לאורך כל הדרך בטורים שלי אני חילקתי שבחים לאורית סטרוק ולרב אלי בן דהן שעשו עבודה יפה בכנסת, אבל חזרתי על עמדתי שמסתייגת מכך שאבי וורצמן צריך להתרוצץ בסניפים ואילו זבולון כלפה שגם הוא ח"כ חשוב יקבל את המינוי שלו בטלפון.

יש מקם לעיתונאים בכנסת

רון מוריה ילידת ברית המועצות לשעבר. בגיל 16 הצטרפה למחתרת היהודית, ובגיל 17 החלה ללמוד עברית. היא עלתה ארצה לפני 27 שנה ושימשה כעיתונאית בעיתון בשפה הרוסית 'ווסטי', וכתבה שני ספרי פרוזה. בשנים האחרונות היא משמשת ככתבת פוליטית של 'מקור ראשון' ואתמול עוד השתתפה בתדרוך הכתבים של הליכוד בכנסת.

את העיתונאית הראשונה בבחירות הקרובות שעוברת את הקווים, את מכירה עוד כמה שיעשו את המהלך?

היו כבר כמה עיתונאים שעשו את המעבר בצורה מוצלחת. אורי אורבך שהיום הוא שר, ואחראי על הפריימריז בבית היהודי, שלי יחימוביץ' שעושה עבודה יפה בכנסת. יש גם כאלה שהצליחו פחות.

ומה יש לעיתונאי לעשות בכנסת?

כנסת היא קודם כל פרלמנט – מקום שמעבירים בו מסרים, ולכן עיתונאים ממלאים שם תפקיד ראוי וכך אני רואה את תפקידי.

שעות לאחר הודעתה, הכחישה נמרצות אמילי עמרוסי ששמה עלה כמועמדת, כל כוונה לעבור למגרש הפוליטי: "בתשובה לשאלותיכם כי רבו בפייסבוק, בווצפ ובמייל: לא רצה לשום מקום. ריד מיי ליפס, גזרו, שמרו ותעשו צילומסך. תודה על המחמאות ואני לא נעלבת. אני את השליחות שלי עושה במקומות אחרים ותודה לבורא עולם שנתן לי איפה (בינתיים. עובדת בשני כלי תקשורת שמאוימים בסגירה, ישראלה-יום וערוץ 10)". עם זאת ככל הנראה יודיעו כמה אנשי תקשורת על כניסתם לפריימריז בימים או בשבועות הקרובים.

מוקדם להעריך

הבוקר ברך בנט את סופי במילים חמות על החלטתה: "אני מברך את סופיה רון מוריה שהודיעה לי הבוקר על הצטרפותה לשורותינו בדרך להקמת נבחרת לאומית מנצחת מול עמדות השמאל".

קיבלת הבטחה לתמיכה מנפתלי בנט שמשמעותה צירופך לרשימת המומלצים שלו בפריימריז?

לא. לא קיבלתי שום הבטחה.

ופרשנית פוליטית, איך את מעריכה את הסיכוי שלך בפריימריז? עשירייה ראשונה? שנייה?

זה עוד מוקדם להגיד. אנחנו לא יודעים מי מתמודד ולכן בתור פרשנית אני אומרת שזה מוקדם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
גברים תדעו זו פמיניסטית קיצונית מאד וטוענת רבנית לשעבר
אחד שיודע | 02-12-2014 22:42
אתם רוצים אותה בוועדה למעמד האשה?? לא מספיק אתם סובלים בגירושים אתם רוצים עוד סבל שיצא מתחת ידיה?
2
תעשו קצת שיעורי בית...
נעם | 06-12-2014 19:05
הגברת - שאגב, אני די אוהב לקרוא את טורה במקור ראשון - הייתה מתנגדת גדולה למועמדות בנט לראשות הבית היהודי, ותמכה בזבולון אורלב באופן מובהק. למה שתקבל מבנט הבטחה כלשהי?
3
מדאיג
מעין | 22-12-2014 20:15
מה זה על הראש, שיער פרוע ? פאה מעוצבת , , לא מתחברת . מרגישה סכנה. עדיף שתמשיך בדרכה הישנה
4
מה שמציק לנו
| 23-12-2014 23:35
שלום רב אחותי היקרה , מה שמציק לנו בחצאיות קצרות, בבגדים צרים, וכו' זה ממש לא טפשי וזה קשה מאוד לכל בת ישראל ולכל אשה בעולם, היום שאני נשואה ואחרי שהבנתי מה זה "ראש של גבר " החלטתי בלי נדר להאריך (ולא ללבוש את המגף הזו..) את החצאיות הקצרות, וזה באמת ממש קשה לי. אבל אנו משתדלות לעשות את זה לכבוד ה´ יתברך שמו, שהוא יותר חשוב מכל השאר, והוא יתן לנו כוח להחזיק מעמד ורק בבריאות. דרך אגב, גם לא לחבוש פאה מעוצבת ויפה, אלא מטפחת -חתיכת בד זה קשה מאוד. אבל אם לא רוצים להיות צבועים, ואם כבר שומרים אז עד הסוף כי גם ככה מוותרים ולא נהנים מהעולם הזה אז לפחות נשתדל לדאוג על העולם הבא ולפום צערא אגרא. יישר כוחך ! אחותי היקרה, על גופך תשמרי! כך את עצמך תכבדי! את בת מלך! נסיכה! את יהלום יקר! את מלכה של העולם! יהלום שומרים בתוך קופסא, שומרים בכל משמר כי הוא בעל ערך יקר, כך תשמרי על עצמך! תזכרי תמיד שאת בעלת ערך יקר מאוד! תשמרי על הכבוד שלך אחותי את יקרה לי! נסיכים בני מלכים נמשכים למידות טובות ולצניעות, תחשבי על עצמך מה את רוצה למשוך? זבובים או נסיכים. אל תנסי לרצות אחרים. בגלל נשים הלובשות קצר וכו' הבנים נכשלים בהרהורים אסורים.. רואים הגוף שלכם ברחוב, בתמונות, והראש שלהם בענינים, בגללכם הם שופכים זרע לבטלה! פוגמים בברית שלהם אם אלוקים! מיי יתן על זה את הדין את חושבת? אלו הבנות ונשים היפות, שמושכים את העין בבגדים צרים וקצר! סליחה על הביוטים אבל רק ככה מבינים. די לעשות מעצמיכם צוחק דיי הגוף שלך יקר אחותי! יש לך כבוד? יש לך ערך? אז תשמרי עליו! אם הגוף שלך יקר תכסי אותו בבגדים ארוכים ורחבים! דבר יקר דבר שיש לו ערך שומרים עליו!! מסתרים אותו!! בכספת!! סליחה על הביוטים אבל רק ככה מבינים. רק תבדקי את עצמך.... כתוב בהלכה: "אשה בת ישראל, לא תלבש בגדים מבריקים או מצויירים באופן רועש ומשונה, או בולט, כגון צבעים מנוגדים. ותתן דעתה שלא יהיו רווחים גדולים בין הכפתורים או הלחצנים, כי עלול שיתגלה בשרה מבין הרווחים. ובשמלה או בחצאית, לא יהא פֶּתַח או שֶׁסַע אפילו אם כולו מתחת הברך, גם כשיש לה גרביים, לפי שזוהי דרך פריצות למשוך את העיניים. הנעליים לא יהיו בעלי עקֵבים צרים וגבוהים מדאי ולא ירעישו בזמן הליכתה" לא ניתנו תכשיטים לָאשה, אלא כדי שתתקשט ותתנאה בהם בתוך ביתה רק בפני בעלה. כל הכבוד לך נשמה טהורה וקדושה!!! תמשיכי לשמור על הכבוד שלך, ואם את תכבדי את עצמך יכבדו אותך בחזרה!!!!!! בהצלחה חוה י.