הבחירות בירושלים: התוצאות - מיד - סרוגים

הבחירות בירושלים: התוצאות – מיד

בשעה 16:00 נפתחו הקלפיות באולם מועצת העיר בירושלים, ומתוך תשעה מועמדים ייבחרו שני רבנים ראשיים לירושלים. עדכונים שוטפים לאורך כל היום (חדשות סרוגים)

author-image
הבחירות בירושלים: התוצאות - מיד
  מועמדים לרבנות ירושלים (צילומים: פלאש 90, בועז בן ארי ובאדיבות המצולם)

12:00: הקלפיות כבר מוכנות.

12:30: היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין שיגר פנייה לחברי הגוף הבוחר בו הוא קורא להם שלא להצביע לרב שמואל אליהו בשל התבטאויות שלו בעבר, למרות שכל תיקי החקירות נדחו ונסגרו מחוסר אשמה. ידיעה מורחבת

13:30: הרב אריה שטרן, מועמד הציונות הדתית לרבנות ירושלים, עולה בשעה זו להר הזיתים לתפילה בקברו של מרן הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ״ל, מייסד הרבנות הראשית ורבה של ירושלים לפני 95 שנה

14:00: הרב יהודה דרעי הסיר מועמדותו.

14:43: המועמד הרב טולידאנו הגיע לבתיהם של המנהיגים החרדיים כדי לקבל את ברכתם. מוקדם יותר הוא התפלל על קברי רבותיו – הרב ברוך טולידאנו, בעל ה'חזון איש', הרב שך והרב משה שמואל שפירא. בהמשך הוא יתפלל על ציונם של רבנים בירושלים.

15:33: הודעת תנועת התעוררות: "בימים האחרונים פעלנו ועשינו מאמצים גדולים מאוד להביא לבחירתו של הרב אמסלם, המועמד המתאים ביותר לתפקיד הרב הראשי הספרדי בירושלים, איש של יהדות מתונה, המוכן להתמודדות עם אתגרי השחיתות בממסד הרבני, ומוכן להסתכלות רחבה ולא מגזרית.

"לצערנו, השותפים במחנה הציוני שהיו אמורים להצטרף לתמיכה כזו, בחרו שלא לתמוך ברב אמסלם, בעינינו מטעמים לא ערכיים. אנחנו מצרים על כך מאוד.

"אנחנו אנשים חולמים, אנשים עם אמת ערכית, אבל גם מחוברים לקרקע ולמציאות. לאור היעדר שותפות מנציגי ציבור שהציבור שבחר בהם מצפה מהם אחרת, אנחנו נאלצים לבחור בחירה אסטרטגית, כדי למנוע את הסכנה של בחירתו של הרב אליהו, מועמד שעלול לסכן את היציבות בירושלים ואת החיים המשותפים בעיר".

16:00: הקלפיות במסגרת הבחירות לרבנות ירושלים נפתחו.

16:45: עד כה הצביעו חמישה חברים בגוף הבוחר.

17:05: עד עתה הצביעו 18 חברים בגוף הבוחר.

17:25: עד עתה הצביעו 20 חברים בגוף הבוחר.

18:12: 31 מחברי הגוף הבוחר מימשו את זכות הבחירה שלהם עד כה.

18:41: 40 מחברי הגוף הבוחר הצביעו.

18:50: כל חברי הגוף הבוחר הצביעו. בעוד דקות אחדות תחל ספירת הקולות.

18:59: ספירת הקולות בבחירות לרבנות ירושלים החלה. ההכרזה על זהות הרבנים החדשים – בשעה הקרובה.

19:45: בתוך דקות יוכרזו הרבנים הראשיים לירושלים.

IMG_20141021_160352

מועמדים לרב הראשי הספרדי:

הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר ורבה של צפת הרב שמואל אליהו שאחד משניהם יהיה הרב הראשי לירושלים. הרב חיים אמסלם, ושאר המתמודדים שספק אם בכלל יקבלו ולו קול אחד:  הרב יהודה חייק, הרב מרדכי טולדאנו, הרב מרדכי מלכה (אשדוד).

מועמדים לרב הראשי האשכנזי:

המועמדים המרכזיים הם ראש מכון הלכה ברורה ומועמד הציונות הדתית הרב אריה שטרן והמועמד החרדי הרב משה חיים לאו אחיו של הרב הראשי לישראל. אחרי פרישתו הצפויה של הרב יעקב שפירא נותר רק הרב יהושע זנד מפתח תקווה כמועמד נוסף שלא אמור לקבל קולות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כולנו מצפים לתגובת הגוף הבוחר.
מכתב היועה"מ זה השחתת הדמוקרטיה | 21-10-2014 15:36