יהודה ויינשטיין מבצע סיכול ממוקד ברב אליהו - סרוגים

יהודה ויינשטיין מבצע סיכול ממוקד ברב אליהו

הפקיד שלא הצליח להפיל את הרב שמואל אליהו באמצעים משפטיים, שיגר מכתב לגוף הבוחר בו הוא מעלה גירה טענות ישנות כדי לטרפד את בחירתו

יהודה ויינשטיין מבצע סיכול ממוקד ברב אליהו
  אין עילה והוא בכל זאת מתערב. ויינשטיין (פלאש90)

הפקיד שלא הצליח להפיל את הרב שמואל אליהו בדרכים משפטיות, עושה את זה שוב בצורה נבזית ומכוערת.

שעות ספורות לפני תחילת ההצבעה בבחירות לרבנות הראשית בירושלים, שיגר היועץ המשפטי לממשלה, באמצעות המשנה שלו לעניינים אזרחיים, עו"ד ארז קמיניץ, פנייה אל חברי הגוף הבוחר את רב העיר ירושלים, בעניין מועמדותו של הרב שמואל אליהו בבחירות. הפנייה מביאה בפני חברי הגוף הבוחר את העובדות הרלבנטיות אשר עמדו בפני היועץ המשפטי לממשלה בשנה שעברה, עת נדרש לגבש עמדתו נוכח התנגדויות מטעמם של גורמים שונים למועמדותו של הרב אליהו לכהונת הרב הראשי לישראל, וזאת בשל התבטאויות שונות שלו.

יש לציין כי כל הנסיונות להדיח את הרב אליהו מתפקידו כרב העיר צפת, בשל אותם התבטאויות, עלו בתוהו, וכל החקירות נגדו הסתיימו ללא העמדה לדין או אשמה. בחירתו של הרב אליהו לרב העיר ירושלים, איננה שונה מתפקידו כעת ברבנות בצפת, ולכן הפנייה של היועץ המשפטי היא אפילו יותר מתמוהה, ונראית כניסיון סיכול ממוקד של הרב אליהו, בשליחות פטרוניתו, שרת המשפטים ציפי לבני המנהלת מאבק עיקש נגד הרב אליהו.

בתגובה לפנייה, שיגרה התנועה למשילות ודמוקרטיה פנייה דחופה לחברי הגוף הבוחר בהם הוסבר כי  היועץ המשפטי לממשלה מתערב באופן בוטה בהליך הבחירות ולכן "חובה עליכם לדעת כי התערבותו נעשית ללא סמכות ועל כן היא פוגעת בהליכים הדמוקרטיים המקובלים". במכתב תוקף יו"ר התנועה יהודה עמרני את ויינשטיין ואומר כי מצער שהיועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה ויינשטיין, אשר מכיר את תחומי סמכויותיו, בוחר להשפיע על ההצבעה באופן שאינו מקובל.

בעניין חוסר הסמכות של ויינשטיין להתערב נכתב: "סמכותכם לבחור את רבני ירושלים נקבעה מתוקף מעמדכם הציבורי או תפקידכם. החוק לא הסמיך אף גורם אחר, וודאי לא פקיד משפטי, רם דרג ככל שיהיה, להביע את דעתו בנושא זה".

בגוף הדברים פונים אנשי התנועה למשילות אל חברי הגוף הבוחר ומבקשים: "נבקש מכבודכם, לפעול על פי שיקול דעת נקי וצלול אשר אינו מושפע מהתערבות לא ראויה. כאשר אתם נדרשים למלאכה דמוקרטית זו, חשוב כי תשימו מאחוריכם ניסיונות של גורמים, ובראשם היועץ המשפטי לממשלה, להשתמש בתפקידם שלא כדין ולהתערב בעולם הערכים, ומכלול השיקולים הענייניים העולים אצלכם בבואכם לבחור" נכתב בפנייה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הרב אליהו מתאים בגלל הידע והאומץ להביע דעות
חבל שלא בוחרים לפי התאמה | 23-10-2014 22:24
וזה מה שחשוב במערכת הכשרות שלנו, כדי שיוכלו לסמוך עליה, ספרדים ואשכנזים גם יחד. לרב עמאר כבר יש פנסיה מהרבנות ולא צריך עוד פנסיה ותנאים מכובדים.