ביקורת חריפה על אבו מאזן: "ממשיכו של ערפאת" - סרוגים

ביקורת חריפה על אבו מאזן: "ממשיכו של ערפאת"

ביקורות חריפות במערכת הפוליטית הישראלית והאמריקנית בעקבות נאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית בעצרת הכללית של האו"ם. לשכת ראש הממשלה: "נאום הסתה רצוף שקרים". ליברמן: "אבו מאזן הוכיח כי אינו איש שלום". הממשל האמריקני: "נאום אבו מאזן- הצהרה פרובוקטיבית".

author-image
 ביקורת חריפה על אבו מאזן: "ממשיכו של ערפאת"
  צילום: פלאש 90

הנאום שנשא אתמול (שישי) יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בעצרת הכללית של האו"ם, עורר ביקורת קשה בקרב גורמים בכירים בישראל אשר האשימו את אבו מאזן בהסתה.

גורמים בלשכתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כינו את נאומו של אבו מאזן "נאום הסתה רצוף שקרים".

במהלך נאומו האשים אבו מאזן את ישראל ברצח עם ובהריסת הסיכוי לשלום. יו"ר הרשות הפלסטינית אף הצהיר כי ינקוט במהלכים חד צדדיים וכי במקום משא ומתן – יפעל לסיום הכיבוש דרך מוסדות האו"ם. "כך לא מדבר מי שרוצה שלום", הגיבו בלשכתו של נתניהו להצהרתו של אבו מאזן.

גם שר החוץ, אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) תקף את דבריו של אבו מאזן ואמר: "דבריו של אבו מאזן בעצרת האו"ם מבהירים שוב ובצורה חדה כי אבו מאזן לא רוצה ולא יכול להיות שותף להסדר מדיני הגיוני. לא סתם חבר אבו מאזן לממשלה משותפת עם החמאס".

עוד הוסיף ליברמן כי "אבו מאזן משלים את חמאס כשהוא עוסק בטרור מדיני ומעליל עלילות שווא על ישראל. כל עוד מכהן אבו מאזן כיושב ראש הרשות הפלסטינית הוא יוביל להמשך הסכסוך. אבו מאזן מוכיח בכל פעם מחדש כי איננו איש שלום אלא ממשיכו של ערפאת בדרכים אחרות".

גם הממשל האמריקני הגיב לנאומו של אבו מאזן ואף הביע אכזבה מהדברים שנאמרו בו. "בנאום אבו-מאזן היו תיאורים פוגעניים שמהם התאכזבנו עמוקות", אמרה דוברת מחלקת המדינה ג'ן סאקי, שאף כינתה את הנאום: "הצהרה פרובוקטיבית שאינה מסייעת לניסיון להשבת האמון בין ישראל לפלסטינים".

כאמור, בנאומו האשים אבו מאזן את ישראל בתוקפנות ובהרס התקווה לשלום. "ישראל החליטה לפעול בניגוד לעמדת העולם ולהרוג ונשים וילדים ולהרוס את התקווה לשלום. בשנת 2012 הזהרתי שהכוח

הכובש מתכנן נכבה חדשה נגד הפלסטינים – אני קורא לכם למנוע אותה ולתמוך בייסוד מדינה פלסטינית. לא היה צורך באלפי תקיפות ורצח אלפים כדי להבהיר שצריך לסיים את הכיבוש".

אבו מאזן אף הצהיר כי אין כל ערך למשא ומתן עם ישראל וכי הוא מתכוון לנקוט בצעדים חד צדדיים. לדבריו: "אנחנו מכינים טיוטת החלטה למועצת הביטחון במטרה להביא לסיום הכיבוש ולהשיג שלום דרך גופי האו"ם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו