אח"י תנין עגנה בחיפה. נתניהו: "מסר לאויבינו" - סרוגים

אח"י תנין עגנה בחיפה. נתניהו: "מסר לאויבינו"

בהשתתפות ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל, נשיא המדינה ומפקד חיל הים, התקיים היום טקס העגינה של אח"י תנין בנמל חיפה. "נתניהו: "מדינת ישראל נחושה להתמודד עם כל איום, עם כל אתגר, בכל מקום".

author-image
אח"י תנין עגנה בחיפה. נתניהו: "מסר לאויבינו"
  צילום: לע"מ, קובי גדעון

אחר הצהריים (שלישי) נכנסה לראשונה הצוללת אח"י תנין לבסיס חיל הים בחיפה. את הצוללת ליוו מגוון כלי השיט של זרוע הים, ביניהם: צוללות משייטת 7, ספינות טילים, דבורות מפלגות הביטחון השוטף וכלים של הקומנדו הימי.

בתום ההישט נכנסה אח"י תנין לבסיס חיפה, בו נערך טקס במעמד נשיא המדינה, מר ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, שר הביטחון, מר משה (בוגי) יעלון, הרמטכ"ל, רב אלוף בנימין (בני) גנץ, מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג ובכירי זרוע הים.

אח"י תנין היא הצוללת הרביעית של זרוע הים ומדינת ישראל והצוללת הראשונה שהגיעה במסגרת רכש שלוש הצוללות מדגם "Dolphin AIP". הצוללת הצטרפה לסדר הכוחות המבצעי של שייטת הצוללות ותיטול חלק מרכזי בפעילות המבצעית של שייטת הצוללות.

1

נתניהו, ריבלין, יעלון וגנץ סוקרים את משמר הכבוד (קובי גדעון, לע"ם)

במהלך הטקס אמר נתניהו: "האירוע הזה מעביר מסר חד וברור לאויבינו – שמדינת ישראל נחושה להתמודד עם כל איום, עם כל אתגר, בכל מקום".

עוד הוסיף נתניהו כי "מול האיומים שנצברים אנו נחושים להגן על גבולותינו בקרקע – בגדרות, באוויר – בכיפות, בים – בצוללות, וכמובן הרבה מאוד אמצעים אחרים, אבל מעל כולם רוח הלוחמים שנחושים להגן על מולדתם במסירות, בגבורה ובתחושת שליחות עמוקה".

3

הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, התייחס בדבריו לאירועי היום האחרון ובראשם חיסולם של חוטפי ורוצחי הנערים. "כל הזמן אנחנו עסוקים בפעילות מבצעית ובבניין הכוח. הלילה, יחד עם שירות הביטחון הכללי, הימ"מ וחיילי צה"ל פגענו בחוליה שחטפה את הנערים ורצחה אותם ובעצם חתמנו את מבצע 'שובו אחים'. לא רק גילינו את גופות הנערים שנרצחו – אלא גם פגענו בחוליה שביצעה את המשימה זאת".

הרמטכ"ל התייחס גם להפלתו של מטוס הקרב הרוסי שחדר לשטח ישראל: "ברמת הגולן נאלצנו היום לפגוע במטוס סורי ולהפיל אותו לשטחנו. נמשיך ונפעל ונגן בכל מקום שבו אנחנו צריכים להגן על אזרחי מדינת ישראל ומדינת ישראל בכללותה".

בסוף דבריו מסר גנץ כי הוא "מאחל לכל החיילים שנה טובה, ולאזרחי ישראל ולמספר 1 שבתוכם שנה שקטה. אם היא לא תהיה שקטה, נדאג לפחות שהיא תהיה בטוחה".

4

שר הביטחון, משה יעלון, אמר: "קליטתה של צוללת הדולפין החדשה, שמתבצעת היום לאחר שנים ארוכות של תכנון ומאמץ משותף – ישראלי וגרמני – משדרגת את מעטפת היכולות המבצעיות של חיל הים ומעצימה את רף הביצועים של צה"ל.

לדבריו: "הדולפין נבנתה במטרה להיות מותאמת לצרכיו של חיל הים למשימות הצפויות לו בשנים הבאות. המערכות הטכנולוגיות המתקדמות של הצוללת, יאפשרו לצבא ההגנה לישראל לשכלל את הזרוע האסטרטגית ארוכת הטווח שלו, לצלול למקומות רחוקים ועמוקים יותר. אח"י תנין שתיכנס מעתה לפעולה, מהווה נדבך מרכזי בזרוע הזו, ותסייע לנו לשמור על מדינת ישראל חזקה".

5

גם מפקד חיל הים, האלוף רם רוטברג, נשא דברים. לדבריו: "לוחמי תנין – אתם הזרוע הארוכה של צה"ל. שקטה, קטלנית ובעלת עוצמה.

אתם תשמרו על המולדת מן המעמקים, לעיתים בהשקט ובדומייה ולעיתים בעוצמה ובהפתעה. יחד עם לוחמי הסטי"לים והקומנדו הימי – תגיעו רחוק יותר, עמוק יותר ובעוצמה רבה יותר".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו