בעקבות פרישתו של גדעון סער: יש עתיד תהפוך למפלגה הגדולה

בעקבות פרישתו של גדעון סער: יש עתיד תהפוך למפלגה הגדולה

בעקבות פרישתו של שר הפנים וכניסתו של איש ישראל ביתנו, ליאון ליטינצקי, יפחת כוחה של הליכוד והיא תהיה המפלגה השנייה בגודלה לאחר 'יש עתיד'

author-image
בעקבות פרישת סער: יש עתיד תהפוך למפלגה הגדולה
  נתניהו וסער (צילום ארכיון: פלאש 90)

הודעתו של שר הפנים גדעון סער על פרישתו מהחיים הפוליטיים לאחר החגים, תגרום לשינוי מאזן בכוחות בתוך הקואליציה. עם פרישתו של סער תהפוך מפלגתו של שר האוצר, יאיר לפיד, 'יש עתיד', לסיעה הגדולה בכנסת, עם 19 מנדטים, בעוד כוחה של מפלגת הליכוד יקטן מ-19 ל-18 מנדטים בלבד.

בעקבות הסכם השותפות שנחתם בין הליכוד לישראל ביתנו ערב הבחירות האחרונות, מי שיתפוס את מקומו של סער בכנסת יהיה ליאון ליטינצקי, הבא בתור ברשימה המשותפת 'הליכוד ביתנו'. מהלך שכזה מחזק את מפלגתו של ליברמן ומעלה אותה ל-13 מנדטים.

נזכיר כי הרשימה המאוחדת של הליכוד וישראל ביתנו זכתה ב-31 מנדטים בבחירות האחרונות שהורכבו מ-20 מנדטים של הליכוד ו-11 של ישראל ביתנו.

בעקבות בחירתו של ראובן (רובי) ריבלין לנשיא המדינה, מי שתפס את מקומו בכנסת היה כרמל שאמה-הכהן מהליכוד. אלא ששאמה-הכהן לא נשאר הרבה זמן בבית המחוקקים וקיבל את הצעתו של ליברמן לכהן כשגריר ישראל ב-OECD, מה שהביא לכניסתו של הבא בתור ברשימה, אלכס מילר מישראל ביתנו.
כעת עם פרישתו של סער, שוב יגדל כוחה של ישראל ביתנו על חשבון מפלגת הליכוד.

עם זאת נראה כי אלו לא השינויים האחרונים שצפויים בחלוקת הכוחות בכנסת. לפני מספר חודשים הודיע שר החקלאות ופיתוח הכפר, יאיר שמיר מישראל ביתנו, כי הוא צפוי לפנות את מקומו בכנסת ולכהן רק כשר, ואת מקומו בכנסת יתפוס חבר אחר מישראל ביתנו שיגדיל את כוחה של המפלגה.

נזכיר כי האפשרות לירידה בכוחה של הליכוד עלתה עם ההצעה למנות את שר התקשורת, גלעד ארדן, לשגריר באו"ם, מה שהוביל את חברי סיעת הליכוד לדרוש את התפטרותו של אחד משרי "ישראל ביתנו" מהכנסת על מנת לאפשר את כניסתו של דוד ביטן מהליכוד, הבא בתור ברשימה המשותפת של שתי המפלגות, ובכך לא לגרוע מכוחה של הליכוד.

בתוך כך, שר הפנים, גדעון סער, הודיע אמש (רביעי) על פרישתו מהפוליטיקה. בכנס בכפר המכביה מול 1000 תומכים ופעילים הציג סער את פעילותו הפוליטית בתנועת הליכוד, ואת הרפורמות שהוביל כשר פנים ושר חינוך. בסיום דבריו אמר שהוא רוצה לבלות יותר עם משפחתו. "אחרי חגי תשרי בכוונתי להגיש את התפטרותי לממשלה ולאחר מכן גם לכנסת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מי זה החרדופוב מאיר בן חיים ?
חיים בן מאיר | 18-09-2014 11:12
ולמה הוא לא הולך לטיפול פסיכולוגי ?
2
אני מציע לתת זכות בחירה רק:
למך | 18-09-2014 20:50