לפיד: "אפרק את הממשלה ולא אעלה מיסים" - סרוגים

לפיד: "אפרק את הממשלה ולא אעלה מיסים"

שר האוצר מסיר את הכפפות ומצהיר כי אם המחיר של התנגדותו להעלאת מיסים יהיה פירוק הממשלה הוא לא יהסס ללכת לבחירות. "ממשלה שלא מקיימת הבטחות, אף אחד לא יפרק אותה - היא תתפרק מעצמה"

author-image
לפיד: "אפרק את הממשלה ולא אעלה מיסים"
  מאיים בבחירות. לפיד (פלאש90)

משבר סביב תקציב הממשלה מגיעים לשיאים חדשים, וספק אם נתניהו ולפיד תיארו לעצמם שזה יגיע לאיומים על פירוק הממשלה.

בריאיון לאולפן YNET שנערך הבוקר (שלישי), הבהיר לפיד כי הוא עומד על דעתו שלא להעלות מיסים, גם במחיר של הליכה לבחירות. "אפרק את הממשלה – ולא אעלה מסים", הצהיר לפיד והבהיר כי על אף הדיווחים נתניהו לא יקפיא את חוק 0% מע"מ שהוא מקדם. "אני לא מעלה על דעתי שנתניהו יקפיא את חוק מע"מ 0%. ראש הממשלה, שהוא איש מנוסה, יודע שממשלה שמתחילה לא לקיים הבטחות, אף אחד לא יפרק אותה – היא תתפרק מעצמה".

על הקושי להעביר את התקציב אמר לפיד: "אני עברתי כבר תקציב קשה הרבה יותר", אמר לפיד. על האפשרות לבחירות מוקדמות הבהיר לפיד כי "אני לא מפחד מבחירות, אבל אין צורך עכשיו בבחירות". שר האוצר אמר עוד כי הוא לא רואה סיבה שהממשלה לא תהיה קיימת בהרכב הנוכחי גם בעוד מספר חודשים. "בחירות זה לא דבר טוב למדינת ישראל", אמר לפיד.

 לפיד הבהיר כי העלאת מיסים היא פגיעה נוספת במעמד הביניים. "גם אם יש בעיה זה לא אומר שצריך שוב להתעלל במעמד הביניים ובשכבות החלשות. בדיוק בשביל הרגע הזה, בשביל שנהיה מסוגלים לספוג את ההעלאות האלה בתקציב הביטחון, עשינו את כל העבודה המפרכת בשנה וחצי האחרונות".

צפו בלפיד מאיים בפירוק הממשלה

(צילום: אבי חי וניצן דרור- Ynet)

על המשבר סביב תקציב הביטחון הדגיש לפיש כי "אני אומר למערכת הביטחון, אני מבין שנולדו צרכים חדשים. צריכים פתרון לפצמ"רים ולמנהרות, צריך בשביל זה כסף, אבל לא אתן לזה להיות בזאר טורקי. צריך להסתכל על צורכי הביטחון מצד אחד ולתת מענה. אני רוצה לתת לכם את כל הכסף שיש, אני לא יכול לתת לכם כסף שאין"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מקרה לפיד יהיר מוכיח שגם קוף בעניבה וחליפה-שר אוצר!
גימי-יהודי מיהודה | 16-09-2014 12:28