לוין מכחיש: אין הנחיה להקפיא את חוק מע"מ 0 - סרוגים

לוין מכחיש: אין הנחיה להקפיא את חוק מע"מ 0

יו"ר הקואליציה מבהיר כי הוא אמנם לא יכנס את ועדת הכנסת לדון בחוק של לפיד, אך זה לא בגלל הנחיה שקיבל מנתניהו. "אי אפשר להעביר אותו במנותק מכלל תקציב המדינה"

author-image
לוין מכחיש: אין הנחיה להקפיא את חוק מע"מ 0
  אין הוראה להקפיא את החוק. לוין (פלאש90)

יושב ראש הקואליציה, חבר הכנסת יריב לוין (הליכוד), הבהיר הבוקר (שלישי) כי הדיווחים על כך שהוא החליט שלא לכנס את וועדת הכנסת לדון בחוק מע"מ אפס עד שמשבר התקציב ייפתר, נכונים. אך הוא מכחיש שההוראה לעשות זאת הגיעה מראש הממשלה, בנימין נתניהו.

בריאיון לגל"צ אמר לוין: "חוק מע"מ אפס הוא חוק שעלותו מיליארדי שקלים, וזה ברור לחלוטין שאי אפשר להעביר אותו במנותק מכלל תקציב המדינה, בלי לוודא שיש לו את התקצוב המתאים ובלי לוודא שאפשר לעשות בו שינויים אם יהיה צריך כדי להתאים אותו למסגרת התקציב".

לוין אף הבהיר כי עוד כשהחוק היה בחיתוליו, הוא הבהיר לראשי סיעת 'יש עתיד', ובראשם שר האוצר, יאיר לפיד,כי החוק יקודם כחלק מכלל ההתייחסות לתקציב כולו. לדבריו: "אין חוקים שיש להם עלויות תקציביות של מליארדי שקלים שמנסים לנהל אותם במסלול מקביל לתקציב מדינה. החוק אכן אושר בקריאה ראשונה, אבל זה קרה לפני מבצע 'צוק איתן', ולפני שהיה ברור שצריכים להוסיף סכומים משמעותיים לתקציב הביטחון ולפני ששר האוצר הכריז שהוא לא יעלה מיסים".

כאמור, אמש (שני) דווח בערוץ 10 כי נתניהו הורה ליו"ר הקואליציה יריב לוין שלא לקדם את חוק 0% מע"מ, שמקדם שר האוצר, יאיר לפיד.

בערוץ 10 ציטטו את יו"ר הקואליציה, יריב לוין, שאמר כי "החוק לא יקודם בוועדת הכנסת. כל מחוייבותינו לחוק היא בגלל השותפות עם לפיד, וכרגע לא ברור האם יש שותפות כזו." הרקע להקפאה הוא חילוקי הדעות בין לפיד לנתניהו בדבר תקציב המדינה, ובעיקר תוספת תקציב למשרד הבטחון להם מתנגד לפיד.

גורמים במפלגתו של לפיד הגיבו לפרסום בערוץ 10 ואמרו כי "מדובר בסחיטה שעלולה להוות עילה לפיצוץ".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו