לראשונה במגזר הדתי: לימודי סיעוד לגברים - סרוגים

לראשונה במגזר הדתי: לימודי סיעוד לגברים

אחרי שנים של לימודי אחיות וסיעוד לבנות, יפתחו בשנה הבאה במרכז האקדמי לב מגמת סיעוד גם לגברים. סגל ההוראה כולל אחים, רופאים ורבנים מהשורה הראשונה

author-image
לראשונה במגזר הדתי: לימודי סיעוד לגברים

לאחר שמונה שנות הצלחה בהכשרת אחיות אקדמאיות, פותחת המחלקה לסיעוד של הפקולטה למדעי החיים והבריאות של המרכז האקדמי לב, תכנית סיעוד לגברים. בוגרי התכנית יקבלו תואר ראשון במדעים בסיעוד (BSN) ותעודת אח מוסמך. הייחודיות של התכנית החדשה היא בקיומה בקמפוס שבו מתמזגים אווירה תורנית עם אקדמיה, ובליווי הצמוד של התכנית על ידי מומחים בהלכה ורפואה. סגל ההוראה כולל אחים, רופאים ורבנים מהשורה הראשונה.

"אנו רואים חשיבות רבה בהכשרתם של גברים שומרי תורה ומצוות למקצוע הסיעוד, וזה יכול לתת מענה לצרכים רבים", מסבירה פרופ' חיה גרינברגר, דיקאנית הפקולטה למדעי החיים והבריאות במרכז האקדמי לב. "במסלול זה ישנה התאמה לציבור שומרי התורה, והכל נעשה בצמוד להנחייתם של מורי הלכה. ישנם תחומי ידע הדורשים הבנה מעמיקה הן ברפואה והן בהלכה. שאלות של הלכות שבת, הנשמות, הזנה או דיני טומאה ומוות, כל אלה מצריכים שליטה בשני התחומים. אלה המחפשים תחום עיסוק שבו יוכלו להרחיב אופקי ידע במדע, ההלכה ורפואה, וגם יש בהם את הרצון לעזור לאנשים ולסייע לאחרים, מקומם בתכנית זו".

השתלבות בשוק ההון לבעלי תואר ראשון

המסלול אורך כארבע שנים וכולל עבודה מעשית במיטב מרכזי האשפוז ומוסדות הבריאות הקהילתיים בארץ. הטווח המקצועי של האח המוסמך האקדמי רחב מאוד, וטומן בחובו הזדמנויות מגוונות לעבודה מאתגרת וקידום מהיר בתחום הבריאות. ישנן 20 התמחויות שונות המוצעות לבוגרי התכניות האקדמאיות בסיעוד, החל מחדר ניתוח, רפואה דחופה, וטיפול-נמרץ, וכלה בתחומים של טיפולים ממושכים דוגמת אונקולוגיה ומצבי חולי כרוניים נוספים. בנוסף, ישנם תפקידים קליניים וניהוליים יוקרתיים במוסדות האשפוז ובקהילה, אשר פתוחים בפני בוגרי התכניות לאחר צבירת ניסיון בעבודה. בין היתר, אחים אקדמאים מנהלים מרפאות, בונים תכניות ומתאמים טיפול – גם טיפולים מורכבים כמו השתלות, ומעניקים טיפול ראשוני מציל חיים.

הלימודים כוללים מספר אשכולות: מדעי החיים והחברה, מדעי המחקר, ניהול-כלכלה-אתיקה ומשפט, מדעי הסיעוד והרפואה בתחומים קליניים שונים, ורפואה והלכה. בין הכישורים הנרכשים במסגרת הלימודים הם: אבחון מצבי בריאות וחולי, קידום בריאות ומניעת חולי, ייצוב מטופלים במצבים חריפים, מעקב וטיפול ממושך בחולים כרוניים, שימוש בטכנולוגיות ומחקר לרכישת מידע ושיפור הטיפול, וניהול טיפול יעיל ומועיל בעידן של תקציבים ומשאבים מוגבלים המכתיבים את אפשרויות הטיפול.

התכנית פועלת בזיקה ישירה למיקומו במוסד תורני וטכנולוגי כאחד. עקרונות הלמידה מבוססים על הענקת טיפול העומד בסטנדרטים גבוהים, הן של ה- “Hi-Tech” והן של ה- “Hi-Touch” – גישה אמפטית למטופל, המושתת על מורשת ישראל. דיקן הפקולטה למדעי החיים והבריאות, פרופ' חיה גרינברגר, וראשי החטיבות הקליניים של המחלקה לסיעוד מלווים את התכנית באופן צמוד. מרצים בתכנית הם גברים בלבד. ישנה מגמה לשלב בלימודי הסיעוד לימודים לתעודת פרה-מדיק.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו