לפיד: "איפשהו בין איתמר ליצהר קבור הכסף" - סרוגים

לפיד: "איפשהו בין איתמר ליצהר קבור הכסף"

שר האוצר תוקף את תכנית ההרגעה של בנט ומאיים כי סיפוח ישוב אחד יפרק את הממשלה. לדבריו אנחנו צריכים להתגרש מהפלסטינים ופירט את תכנית שלושת השלבים שלו

לפיד: "איפשהו בין איתמר ליצהר קבור הכסף"
  הכסף בהתנחלויות. הסיפוח יפרק את הממשלה. לפיד (פלאש90)

שר האוצר יאיר לפיד תוקף את 'תכנית ההרגעה' של נפתלי בנט וטוען כי אסור לישראל לספח אפילו ישוב אחד.

בנאום בכנס הרצליה, סוקר לפיד את ההתפתחויות המדיניות ומציע את תכנית ההפרדות של ישראל מהפלסטינים.

"עלינו לעשות ככל שביכולתנו כדי לחזור לשולחן המשא ומתן, להדק מחדש את שיתוף הפעולה שלנו עם האמריקאים, ולצרף לשיחות גם את מדינות ערב המתונות כדוגמת סעודיה או מדינות המפרץ, המעוניינות ליצור איתנו ציר חוסם איראן." אמר לפיד והמשיך: "כדי שזה יקרה, אנחנו צריכים להפסיק לדון בשאלה מה רוצים הפלסטינים, או איזה מין מתווכים הם האמריקאים, ולהתמקד בשאלה אחרת, חשובה הרבה יותר: מה אנחנו רוצים? מה רוצה מדינת ישראל? התשובה בעיני היא שאנחנו רוצים שני דברים: בטחון והיפרדות."

בנושא הבטחוני גורס לפיד כי ישראל צריכה להשאיר בידיה את כל האפשרויות לפעול בשטח "בנושא זה אין מקום לפשרה". בנושא ההיפרדות אמר לפיד כי יש לפעול להסכם גירושין מהפלסטינים. "אנחנו לא יכולים ולא צריכים לשלוט ב-4 מיליון פלסטינים שבעוד דור יכפילו את מספרם. ישראל היא מדינה חזקה עם כלכלה חזקה, אבל אם לא ניפרד מהפלסטינים, נאבד גם את הזהות היהודית של מדינת ישראל וגם את היתרון היחסי שלנו על מדינות האיזור."

סיפוח יפרק את הממשלה

את תכניתו המדינית של בנט, לספח את שטחי C ובראשם את גוש עציון, תקף לפיד במילים קשות: "גורמי ימין קיצוני דוחפים אותנו לעבר רעיונות הזויים של סיפוח שיובילו אותנו אל האסון הקרוי מדינה דו לאומית. אני לא יודע אם מדובר בתרגיל ביחסי ציבור או בכוונה אמיתית, אבל אנחנו לא ניתן לזה לקרות."

מול הדרישות הפלסטיניות לאזרחות אמר לפיד: "אם נגיד כן, נפסיק להיות מדינה יהודית. אם נגיד לא, נפסיק להיות מדינה דמוקרטית. שתי האפשרויות הרסניות ותפקידנו הוא למנוע מהן לקרות.", ואז הוסיף איום על פירוק הממשלה: "אם יהיה נסיון לספח אפילו ישוב אחד באופן חד צדדי יש עתיד לא רק תפרוש מהממשלה – היא גם תפיל אותה."

שני השלבים בתכניתו של לפיד הם נסיגה חד צדדית שאינה דורשת פינוי ישובים וזאת תוך הקפאת הבנייה מחוץ לגושי ההתיישבות. בשלב השני "תתכנס ישראל לגושי הישובים תוך פינוי ההתנחלויות המבודדות. בשלב השלישי, "שלב ההתאמות", יבוצעו התאמות הגבול האחרונות בין שתי המדינות, כולל חילופי שטחים, ויחלו השיחות בנושאי הליבה".

על הקפאת הבניה מחוץ לגושים אמר לפיד: "הקפאה כזו אינה איום עלינו, ואינה ויתור מצידנו.  זה בדיוק מה שאנחנו צריכים לעשות. אין שום סיבה להמשיך להקים התנחלויות באזורים שלא יישארו בתחומי מדינת ישראל בשום הסכם עתידי, או להשקיע מיליארדים בתשתיות שאותן בסופו של דבר ניתן במתנה לפלסטינים. אני מעדיף להשקיע את הכסף בשיפור חייהם של ילדי ישראל, לא בשיפור חייהם של ילדי הפלסטינים.

מאז נכנסנו לממשלה, מפלגתי ואני מנהלים מאבק מתמיד, לעתים סיזיפי, נגד מגמות הבניה מחוץ לגושי ההתיישבות. אין לי שום בעיה עם הבניה בגוש עציון או בשכונת גילה אשר בירושלים, אבל הבניה בהתנחלויות המבודדות גורמת לנו נזק בינלאומי שהולך ומחמיר, ונזק כלכלי שכל אזרח ישראלי מרגיש בכיסו. ההתנחלויות האלה יקרות לנו. הן משפיעות לרעה על הצמיחה, על התל"ג, על הקשרים הכלכליים שלנו עם העולם. מלבד המיליארדים שאנחנו מפסידים בבניית תשתיות מיותרות, אנחנו מפסידים עוד מיליארדים רבים של פעילות כלכלית שבהם יכולנו להשתמש להורדת מיסים, להגברת הבטחון ולשיפור השירותים האזרחיים. איפשהו בין איתמר ליצהר קבור הכסף שיכול היה לשמש לנו לכיתות קטנות יותר, לשירותי בריאות טובים יותר, לצמצום אי השיוויון בחברה הישראלית וגם לכיפות ברזל ולטילי חץ 3 ולהתעצמותו של צה"ל."

על פי לפיד, מטרת המתנחלים היא ליצור עובדות בשטח שתמנע את ההפרדות מהפלסטינים "זוהי אינה תפיסה בטחונית או מדינית – גם אם לעתים היא מתחזה לכזו – זוהי גישה אמוּנית. מבחינתם מדובר בצו אלוהי." אך את השמאל הוא מכנה כמשיחי: "השמאל הישראלי אוהב לחשוב על עצמו כנאור, אבל גם אצלו התפיסה אינה מדינית אלא משיחית. מי שאינו רואה הבדל בין יצהר לשכונת גילה בירושלים אינו מקרב את הסיכוי לשלום אלא מרחיק אותו. לא נוכל לפנות את ההתנחלויות המבודדות אם לא יהיה ברור שגושי ההתיישבות – שבהם יש רוב יהודי ברור – הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל ויישארו חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל."

את נאומו סיים לפיד במילים: "האמיתות הישנות נעלמות, התמיכה הבינלאומית בנו הולכת ונחלשת. ישראל צריכה ליזום, לא להתגונן. אם יש לנו את הברירה להוביל או להיות מובלים, אני מעדיף להוביל. כדי שזה יקרה, אנחנו צריכים לשרטט את גבולותינו. קודם על הנייר, אחר כך על האדמה."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
בחירות עכשיו
שלום | 08-06-2014 19:19
על רקע זה נתניהו יכול להכריז על הליכה לבחירות, אדון לפיד יקפל את הזנב. אחורה פנה קדימה ברח. (עפ"י גרשון בר כוכבא)
2
היום קשה לקיים בנפול אויבך אל תשמח
חרדי | 08-06-2014 22:46
3
אה, איזה אח טוב יש לבנט....
מגדל כלב רע בתוך ביתו. | 08-06-2014 23:57
בנט, יש לי עצה בשבילך, זרוק לאחיך עוד איזה חרדי, כדי להסיח את דעתו שלא יטרוף אותך. מה נעשה אם אחיך יטרוף את כל החרדים ? נחשוב אז !
4
כשהוא שאל איפה הכסף פזלתם לכיוון החרדים , אז הוא אצלכם
אלי | 09-06-2014 0:21
בין איתמר ליצהר
5
עד עכשיו טענת שאין כיתות קטנות כי הכסף קבור בישיבות מה
ממרח טונה | 09-06-2014 1:26
עכשיו ? אולי תרענן קצת...
6
בנט - ניסית לפגוע בחרדים
| 09-06-2014 10:51
ע"י שחברת ל"אחיך" לפיד, ועכשיו אתה זועק "הצילני נא מיד "אחי" מיד עשיו".
7
חפש את המטמון
חנה | 15-06-2014 7:32
לפיד, ניסית לחפש את הכסף אצל החרדים ואכלת אותה! נשארת עם החור של הגרוש. תפסיק להציק לעם ישראל!