הקרן לידידות של עסקני זוועהיל - סרוגים

הקרן לידידות של עסקני זוועהיל

בימים אלו בהם הציונות הדתית סוערת ופוחדת מפני השפעות נוצריות, חולקו בבתי הכנסת מאות אלפי פליירים של שרלטנות והבטחות שאין מאחוריהם כיסוי. למה לא זורקים אותם מבית הכנסת?

author-image
הקרן לידידות של עסקני זוועהיל

בימים אלו בהם הציונות הדתית סוערת ופוחדת מפני הנוצרים, השמאלנים, הרפורמים ומכל מי שעומד מאחורי ומלפני 1,2,3. כולם עסוקים בלמצוא היכן מישהו הושפע. האם ניכנס קורטוב של רפורמיות בארגון זה או אחר ושמא הנצרות הצליחה לשחד אותנו למענה. פסקים ואזהרות עפים לכל עבר והעיקר שלא נספוג משהו, אפילו לא טיפת טל, לא בכלי שלישי ולא ברביעי.

אך למעשה, אם כבר מחפשים תפיסות נוצריות או רפורמיות (שבירת מסגרת ההלכה) הרי שיש ויש, והן ממש מתחת מתחת לסידור שלנו. ראו נא את העלונים שחולקו בשבת. "לצדיק מזוויעהיל יש את הכוח לשלוט בטבע". כעת, בכל מקום בעמוד זה, החליפו את שמו של הצדיק בשמו של יהודי אחר שנולד לפני 2014 שנה וקראו מה יצא.

יש לי הרבה כבוד לתורת הקבלה. כשהייתי נפרד מסבי, חכם ציון ע"ה, היינו עומדים בתור לקבל את ברכותיו. אך מכאן ועד למה שחולק בשבת? – זו אינה קבלה, לא חסידות ולא בטיח. זו שרלטנות והיא קרובה מאוד, קרובה מידי לדרך שבה תלמידיו של ישו הפיצו את תורתו. לפי תיאורי הדפים הללו, נראה שבאמת יש אב, בן ורוח הקודש.

בתמונה השנייה, ניתן לראות מעשה שמספרים על הרבי מזוועהיל. הרופאים אמרו לנתח ואילו הצדיק אמר לא. לא היתה כאן התלבטות מקצועית של הצוות הרפואי ולא הייתה התנגשות עם ערך אחר. היתה אמירה ברורה לנתח ואילו הרבי פסק שלא. מה זה אם לא סיפור שיוצא מפורשות נגד ההלכה של "וחי בהם"?

20140526_151343

הרבי מזוועהיל היה צדיק אמיתי. בטוחני שדעתו אינה נוחה עם המסחרה שעושים סביבו ושחלק מהסיפורים אודותיו שונו לצורכי פרסום ותרומות. אך התוצאה פה נוראית ורחוקה מאוד מערכי יסוד בהלכה. ואני תוהה מדוע על דפים שכאלה אף אחד אינו יוצא? הרי כבר אסרו להכניס הרבה דברים כמו חוברות של נאמני תו"ע, רק בגלל חשש לשינוי מנהג דרבנן. אז למה כעת לא שמענו פסק המבקש להוציא את הדפים? מדוע חניכי תנועות הנוער לא הזדעקו לצעוק חמס? מדוע אף אחד לא קרא לעיתוני המגזר לחדול מלחלק דפים אלו?

ודאי אתם תוהים מה איכפת לי מכמה עסקנים. ממילא אף אחד לא לוקח את ההבטחות הללו ברצינות והדפים הללו רק מלכלכים את רצפת ביה"כ.

-אז הנה הטעות: כל היום אנו עוסקים בחשש מפני קרנות שנותנות כסף. במקרה זה, הציבור הוא זה שנותן להם כסף, והרבה.

השבת פירסמה עמותת מוסדות זוועהיל אינסרט בעל 16 עמודים צבעוניים. קיבלו אותו כל מנויי "מקור ראשון" ו"בשבע". בנוסף, חולק עלון שבת בעשרות אלפי עותקים נוספים באלפי בתי כנסת. עלות ההדפסה וההפצה מגיעה בהערכה גסה לכ-100,000 ש"ח. במילים אחרות, במוצאי שבת ובימים שלאחר מכן, אנשי הציונות הדתית הרימו טלפון ונתנו הוראות קבע בהרבה יותר מ-100,000 ש"ח. אין שום ארגון בציונות הדתית שיצליח להשקיע סכום דומה בשביל לקבל בשבת אחת הוראות קבע בסכום שכזה.

אפילו ארגון כמו "רבני צהר" לא יקבל כל כך הרבה.

-רגע, אולי בעצם הוא יכול!

כידוע, הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר, הוא צאצא לרבי מזוועהיל.

אז במקום לדבר על קירוב רחוקים, חתונות, תיקון ליל שבועות וגיורים, – לכו על מה שמכניס כסף: "המטבע הפלאי שהגיע לרב סתו". בטוחני שאפשר למצוא מתחת לאיזה ארון או מגירה איזו לירה שאולי עברה במקרה מהסבא. זה אפילו יעזור לו להתקרב לחרדים.

מנכ"ל צהר- לטיפולך!

==

שמואל שטח הוא מנכ"ל נאמני תורה ועבודה

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
הקרן לידידות מול הקרן לישראל חדשה זו נבלה וזו טרפה!
חיים | 26-05-2014 23:30
2
היכן ראית שהרב סתו קשור לשטויות האלה ?
אני | 27-05-2014 7:41
הוא אכן מצאצאיו (אם אני לא טועה-נכדו) אבל היכן ראית שהוא קשור לזה ?
3
קבלה
אחד מהעם | 28-05-2014 8:03
כמו שאמרו: מי שמקבל איננו מקובל
4
רפואה שלימה
| 28-05-2014 16:13
כנראה אתה מאותו בית כנסת שם התפלל השוטפש אליקום רובנשטיין וכאשר ראה בחור חרדי אוסף כסף לחתונתו קפצה עליו מחלת החרדיפיל והחל לקשקש לקלל ולגדף על גבי חומרים ציבוריים השייכים לרכוש המדינה ומשרד המשפטים