חוטובלי לנתניהו: אל תמסור את קבר דוד לותיקן - סרוגים

חוטובלי לנתניהו: אל תמסור את קבר דוד לותיקן

סגנית השר פנתה לראש הממשלה בדרישה להשאיר את הקבר תחת ידיים יהודיות, והוסיפה כי ויתור על המקום הוא "הסכמה למעשה עם הפלסטינים המשכתבים את ההיסטוריה"

author-image
חוטובלי לנתניהו: אל תמסור את קבר דוד לותיקן
  קבר דוד בהר ציון (פלאש90)

סגנית השר ציפי חוטובלי הפסיקה את חופשת הלידה שלה לזמן קצר כדי לשגר מכתב לראש הממשלה בו היא קוראת לו שלא למסור את קבר דוד בהר ציון בירושלים לידי הותיקן.

"אני פונה אליך בעקבות דיווחים על התרקמות הסכם בין מדינת ישראל לוותיקן, שבמסגרתו הזכויות על מתחם קבר דוד שבהר ציון בירושלים ימסרו לידיים נוצריות." פותחת חוטובלי את המכתב.

"זהו מקום מקודש לעם היהודי ומשמש כמוקד עלייה עבור רבים המבקשים להתפלל על קברו של דוד המלך. לא ייתכן כי מקום זה יימסר לידיים זרות כך שספרי התורה והמגן דוד יבלעו בים של צלבים."

חוטובלי הוסיפה התייחסות למצב הריבונות בהר הבית והשוותה אותו למצב שעלול להתרחש גם במתחם קבר דוד. "העברת הזכויות במתחם קבר דוד לידיים נוצריות, דומה להחלטתו של משה דיין להפקיד את המפתחות להר הבית בידי הוואקף הירדני. ישראל הביאה על עצמה מצב בו ליהודים אין חופש תפילה בהר הבית ומסירת הזכויות במתחם הקבר תביא למצב דומה – יהודים לא יורשו להתפלל גם שם."

בסיום המכתב כתבה חוטובלי כי ויתור על המתחם תשחק לידיים פלסטיניות "קבר דוד המלך מהווה גם עדות לריבונות יהודית בארץ ישראל בעת העתיקה. מסירת קברו של גדול המנהיגים של המדינה היהודית הקדומה, היא למעשה הסכמה עם הפלסטינים המשכתבים את ההיסטוריה ומערערים על הלגיטימיות של מדינת ישראל."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
הציונות של ממשלת ישראל מתכננת למסור לידו של האפיפיור...
| 30-04-2014 15:40
הציונות של ממשלת ישראל מתכננת למסור לידו של האפיפיור את הבעלות על הכותל ר"ל
2
מי שנותן חלק מארץ ישראל לגויים סופו כשרון כאולמרט
צחי | 30-04-2014 22:59
3
כבוד ראש ממשלת ישראל
| 04-05-2014 16:31
לכבוד כבוד ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו הנדון : זכויות במתחם קבר דוד אני פונה אליך בעקבות דיווחים על התרקמות הסכם בין מדינת ישראל לוותיקן, שבמסגרתו הזכויות על מתחם קבר דוד שבהר ציון בירושלים ימסרו לידיים נוצריות. זהו מקום מקודש לעם היהודי ומשמש כמוקד עלייה עבור רבים המבקשים להתפלל על קברו של דוד המלך. לא ייתכן כי מקום זה יימסר לידיים זרות כך שספרי התורה והמגן דוד יבלעו בים של צלבים. העברת הזכויות במתחם קבר דוד לידיים נוצריות, דומה להחלטתו של משה דיין להפקיד את המפתחות להר הבית בידי הוואקף הירדני. ישראל הביאה על עצמה מצב בו ליהודים אין חופש תפילה בהר הבית ומסירת הזכויות במתחם הקבר תביא למצב דומה – יהודים לא יורשו להתפלל גם שם. קבר דוד המלך מהווה גם עדות לריבונות יהודית בארץ ישראל בעת העתיקה. מסירת קברו של גדול המנהיגים של המדינה היהודית הקדומה, היא למעשה הסכמה עם הפלסטינים המשכתבים את ההיסטוריה ומערערים על הלגיטימיות של מדינת ישראל. לפיכך אני קוראת לך להשאיר את מתחם קבר דוד תחת ידיים יהודיות. בברכה, ח"כ ציפי חוטובלי