הרבנות: בטוחים שפרנסיסקוס יחזק את הקשר עם ישראל - סרוגים

הרבנות: בטוחים שפרנסיסקוס יחזק את הקשר עם ישראל

בהודעה שהוציאה הרבנות הראשית לישראל עם בחירתו של האפיפיור החדש הם מציינים את היחסים הטובים ששוררים לאחרונה בין הרבנות ובין המוסד העליון של הנצרות.

author-image
הרבנות: בטוחים שפרנסיסקוס יחזק את הקשר עם ישראל
  יחסים טובים עם הנצרות. (פלאש90)

הרבנים הראשיים לישראל לא נשארים אדישה לבחירתו של האפיפיור החדש, פרנסיסקו.

בהודה שיצאה מטעם הרבנות נכתב בין השאר, כי "ב-12 השנים האחרונות מתנהל שיח פורה ועשיר בין הרבנות הראשית לישראל לבין הוותיקן, בעניינים  ברומו של עולם – כגון איסור שימוש בשם האל כהצדקה לפעולות טרור, קדושת החיים, קדושת התא המשפחתי, ועוד."

ברבנות מציינים כי בותיקן קיבלו את דרישת הרבנות להדיח את הכומר ויליאמסון מכחיש השואה וכן להשמיט קטעי תפילה שבהם ביטויים קשים ומעליבים נגד היהודים מתפילת יום השישי.

הרב אבינר: אני עדיין מחכה לסליחה מהאפיפיור

"זכורות במיוחד התבטאויותיהם של שני האפיפיורים הקודמים, ג'ון פול השני ובנדיקטוס ה-16, לפיהן הקב"ה מעולם לא הפר בריתו עם העם היהודי, וכן האמירה לפיה היהודים הם אחיהם הבכורים, ואף הוריהם, של המאמינים הנוצרים. התבטאויותיהם של שני האפיפיורים האחרונים היו נדבך חשוב במאבק באנטישמיות באירופה ובכלל."

את ההודעה מסיימים ברבנות בתקווה כי טיב היחסים בין היהודים והנוצרים ימשיכו להיות חיוביים גם בכהונתו של פרנסיסקו: "השיח בין הוותיקן לרבנות הראשית לישראל, היה בברכתם ומעורבותם האישית של שני האפיפיורים הקודמים. ברבנות הראשית לישראל סמוכים ובטוחים שגם האפיפיור פרנסיסקוס, שיחסיו הטובים עם היהודים מוכרים וידועים, ימשיך באותה הרוח, יחזק ויטפח את הקשר עם מדינת ישראל והעם היהודי."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כשלחרדים אין נתיבים לממשלה הם פונים לאפפיור אולי יתנצרו
נלעגים הרבנים | 14-03-2013 20:35