הבחירות ליו"ר צעירי הבית היהודי יוצאות לדרך - סרוגים

הבחירות ליו"ר צעירי הבית היהודי יוצאות לדרך

אחרי שטורפד ניסיון לבחור יו"ר זמני לדור הצעיר של המפלגה, יערכו בחירות לאחר הפסח בין חברי המרכז. המזכ"ל אורבך: "הצעירים הם חלק חשוב במפלגה, נמשיך לפעול לחיזוקם בשטח"

הבחירות ליו"ר צעירי הבית היהודי יוצאות לדרך
  מזכ"ל הבית היהודי. ניר אורבך (בשבע)

הבחירות ליו"ר צעירי הבית היהודי יוצאות לדרך. מנכ"ל המפלגה ניר אורבך הודיע לחברי צוות הבחירות ליו"ר הדור הצעיר, כי הוא מקבל את מרבית המלצות הצוות. לוחות הזמנים המפורטים יפורסמו לאחר חג הפסח.

כפי שפורסם בסרוגים לפני כשלושה חודשים, במהלך כינוס של חברי המרכז הצעירים טורפד ניסיון למנות יו"ר זמני, בעקבות התנגדות עזה של חברי המרכז שהגיעו לכינוס.

הבחירות ייערכו במרכז הארץ כחלק מכינוס ראשון של חברי המרכז הצעירים של המפלגה במטרה להכיר ולהוקיר את הדור הצעיר. הבחירות ייערכו בשיטה המסורתית, עם פתקים בה יוכלו להיבחר חברי מרכז וחברי מועצות סניפים השייכים לדור הצעיר. זכות הבחירה תינתן לחברי מרכז צעירים. יוכלו להגיש מועמדות כל מי שעד התאריך 13 בנובמבר 2012 לא עבר את גיל 35. מועמדים יידרשו להציג 15 חתימות של חברי מרכז צעירים ולשלם דמי רישום בסך 500 שקלים, המהווים דמי רצינות. על הבחירות תפקח ועדת בחירות ניטראלית.

לפי חוקת המפד"ל – הבית היהודי, יו"ר הדור הצעיר מוזמן לישיבות הסיעה בכנסת והוא חבר בועדה המתמדת של המפלגה ובמזכירות. בנוסף הוא האחראי על קידום ופעילות צעירי המפלגה במהלך השנה. עם פירוק מוסדות המפלגה ב-2008 בוטל גם התפקיד והאחרון שמילא אותו היה יוסי ברודני, שעזב את המפלגה וכיום משמש כראש עיריית גבעת שמואל.

בעבר היה התפקיד בעל סמכות וחשיבות, אך בעשרים השנים האחרונות, דהה מעט זוהרו, כפי שקרה למשל בליכוד. נחום לנגנטל ושאול יהלום, הוקפצו מהתפקיד לרשימה לכנסת, בדיוק כמו שח"כ מיכל בירן נבחרה דרכו במפלגת העבודה.

אורבך שיבח את עבודת הצוות. "ניכר שהושקעו בהמלצות שהוצאתם מחשבה רבה ורצון לקדם תהליכים בפורום הצעירים", אמר. אורבך הדגיש שלמרות שהחוקה הקיימת קובעת כי הסמכות לקביעת הבחירות נמצאת בידיו, הוא החליט להפקיד את גיבוש תכנית מערך הבחירות בידי הצוות, שנבחר במהלך מפגש צעירי המפלגה בכנסת לפני מספר שבועות. המלצות הצוות הובאו לעיון ועדת החוקה השוקדת בימים אלו על חידוש החוקה למפלגה. הוועדה נתנה את ברכתה לתהליך.

"הצעירים נמצאים בליבת העשייה במדינה ובמפלגה", הסביר אורבך. "בתוכם יש קבוצות פעילות מאוד בכל רבדי הפעילות: בתחום המוניציפאלי, בפעילויות תרבות ובתאי הסטודנטים "ישראלים". הם ראויים לבחירת הנהגה מתוכם שתצעיד אותם קדימה בשיתוף פעולה עם מוסדות המפלגה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו