פרופ' אבי לוי: "לא ייתכן כי המכללה תהיה נתונה לחסדי החמאס" - סרוגים

פרופ' אבי לוי: "לא ייתכן כי המכללה תהיה נתונה לחסדי החמאס"

300 מטרים מבדילים בין מכללת חמדת הדרום בשדות נגב לבין הטווח אותו ממגנת המדינה מפני קסאמים. ראש המכללה פנה לשר הבטחון "מדובר בתקנות ארכאיות שיגרמו לפגיעה בנפש"

author-image
פרופ' אבי לוי: "לא ייתכן כי המכללה תהיה נתונה לחסדי החמאס"
  החמאס שולט בלימודים? מחבלים בפעולה (פלאש90)

לאחר הירי בשבוע שעבר לעבר מועצת שדות נגב ושנה וחצי מאז מבצע עמוד ענן והחלטת פיקוד העורף למגן בתי ספר יסודיים ועל יסודיים בטווחים של 7-15 קילומטרים מגבול הרצועה, ועם מדגיש השבוע נשיא מכללת חמדת הדרום בשדות נגב, פרופ' אבי לוי, כי עד היום לא נמצא פתרון לנושא המיגון במכללה.

כזכור, הדבר נובע בשל העובדה כי החלטת פיקוד העורף לא כללה באותה העת את המוסדות להשכלה גבוהה. לדברי לוי, נכון להיום, המצב הנוכחי ממשיך לגרום לשיבושים במערכת הלימודים בכל פעם שמתקיים ירי, ובכך למעשה נתונים הסטודנטים לחסדי החמאס ולמצב הביטחוני הרגיש מבלי שנראה פתרון באופק.

במכתב ששלח בימים האחרונים פרופ' לוי לשר הבטחון בוגי יעלון הוא כותב: "לצערי, תקנות פיקוד העורף קובעות שרק מוסדות להשכלה גבוהה הנתונים בטווח אווירי של 7 קילומטרים מגבול עזה זכאיים בפועל למיגון. בשל העובדה שהמכללה ניצבת במרחק של 300 מטרים בלבד מעבר לטווח הקבוע באותן תקנות, היא אינה זכאית לתקציב מיגון הולם.

יש להדגיש, כי בשנים האחרונות נוצרה מציאות חדשה בה טווחי הירי התארכו באופן משמעותי, ונוצר מצב בלתי הגיוני שבו מאות סטודנטים וסטודנטיות, עשרות אנשי סגל ואנשי מנהלה במכללה, לומדים ועובדים ללא פתרון בטחוני הולם. יש לטפל בבעיה בהקדם ולשנות לאלתר את התקנות הארכאיות והבעייתיות בעניין המיגון, זאת בטרם תגרם פגיעה בגוף או בנפש", כתב לוי.

פרופ' לוי התבטא השבוע בנושא: "אנחנו מצויים לכאורה במצב של שקט מדומה, אך בפועל מדובר במצב בלתי נתפש שבו מאות סטודנטים וסטודנטיות, עשרות אנשי סגל, לצד אנשי מנהלה, לומדים ועובדים ללא פתרון בטחוני הולם, ובכל פעם שחלה החמרה כלשהי במצב הביטחוני, כפי שקורה בשבועות האחרונים, אנו נאצלים לבטל את הלימודים או לקיימם במתכונת חלקית.

"נוצר מצב אבסורדי, שבו בית ספר תיכון שממוקם בצמידות למכללה זכאי למיגון וברור ומיותר לציין שאני מברך על כך בחום רב. עם זה, מן הראוי היה שמוסד אקדמי מכובד יזכה לתנאים דומים. כמו כן, מעבר לנושא הסטודנטים, במתחם המכללה גם פועל מעון לילדי הסטודנטים, ובשל העובדה שלא נמצא עד היום פתרון ראוי אנחנו מצויים במצב בלתי אפשרי, כאשר מצד אחד אנחנו רוצים לקיים מערכת לימודים וחיים שגרתית, ומצד שני לשמור על בטחון הסטודנטים והילדים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו