זה לא פוליטיקלי קורקט, אבל התורה תמיד תעדיף יהודים - סרוגים

זה לא פוליטיקלי קורקט, אבל התורה תמיד תעדיף יהודים

התורה מצוה למשל: "מִקֶּרֶב אַחֶיךָ תָּשִׂים עָלֶיךָ מֶלֶךְ לֹא תוּכַל לָתֵת עָלֶיךָ אִישׁ נָכְרִי אֲשֶׁר לֹא אָחִיךָ הוּא". חכמים מבארים שהצווי חל על כל מוסדות השלטון. מי שאינו יהודי, לא יוכל להבחר לשום שררה ציבורית לא רק ראש ממשלה אלא גם לא מג"ד בצבא, ראש עיר או ראש דירקטריון

זה לא פוליטיקלי קורקט, אבל התורה תמיד תעדיף יהודים
  היהדות דווקא בעד אפרטהייד. מנדלה (South Africa The Good News)

אחת השאלות שמאתגרות את החברה הדתית המבקשת לשרטט כיצד צריכה להֵראות מדינת ישראל האידיאלית (וממילא: לאן עלינו לשאוף) היא השאלה כיצד מצוה התורה לנהוג בנכרים אשר בקרבנו.

התורה מצוה למשל: "מִקֶּרֶב אַחֶיךָ תָּשִׂים עָלֶיךָ מֶלֶךְ לֹא תוּכַל לָתֵת עָלֶיךָ אִישׁ נָכְרִי אֲשֶׁר לֹא אָחִיךָ הוּא". חכמים מבארים שהצווי חל על כל מוסדות השלטון. מי שאינו יהודי, לא יוכל להבחר לשום שררה ציבורית לא רק ראש ממשלה אלא גם לא מג"ד בצבא, ראש עיר או כל שררה ציבורית אחרת.

יתרה מכך. בימינו אלה, כאשר השלטון מסור למעשה לכל העם, מסתבר שעצם מתן זכות בחירה לגוי, היא נתינת איש נכרי עלינו. אם היהודי והגוי שוים בקביעת המדיניות והשלטון של מדינת ישראל, משמעות הדבר שהארץ שייכת בשותפות מלאה ליהודי והגוי. זאת לא מדינה יהודית ולא מדינת היהודים, זאת מדינת היהודי והגוי. בכך אנו עוברים על צווי נוסף: לֹא תִכְרֹת לָהֶם בְּרִית וְלֹא תְחָנֵּם.

אגב, בכך לא תמו צוויי התורה, התורה ממשיכה שם ואומרת: "וְלֹא תִתְחַתֵּן בָּם בִּתְּךָ לֹא תִתֵּן לִבְנוֹ וּבִתּוֹ לֹא תִקַּח לִבְנֶך…  כִּי אִם כֹּה תַעֲשׂוּ לָהֶם מִזְבְּחֹתֵיהֶם תִּתֹּצוּ וּמַצֵּבֹתָם תְּשַׁבֵּרוּ וַאֲשֵׁירֵהֶם תְּגַדֵּעוּן וּפְסִילֵיהֶם תִּשְׂרְפוּן בָּאֵשׁ". במדינת ישראל של היום, נכון לעכשיו, עדיין מותר להטיף נגד נישואי תערובת, אבל משום מה ברור לנו שעלינו להניח לגויים לעבוד את אלהיהם גם בארצנו. התורה לא מקבלת את זה. אז למה ברור לנו שצריך לשמור שבת, ולא ברור לנו שצריך לבער עבודה זרה?

היית רוצה שיעשו לך ככה?

בדרך כלל בשלב הזה נוהג בן-השיח להתקיף ולומר: בתור עם שחי שנים רבות בגולה, מה אתה רוצה? שלא יתנו ליהודים להצביע בארצות אחרות? שיגרשו יהודים מארצות אחרות? שיהרסו בתי כנסת במקומות אחרים בעולם?.

לי יש הפתעה: יהודים חיו בארצות אחרות זמן ארוך כאורך הגלות, ובדרך כלל הם ראו את עצמם כאורחים. כל מה שהם בקשו זה לחיות. כאשר הם קבלו אמנסיפציה, זה נגמר בשואה. בצדק הגויים לא רוצים שהיהודים ישלטו ויקבעו בארצם. היהודים הם אורחים בארצות הגולה, לפעמים הם אפילו לא בקשו רשות כניסה מהמארח (טוב, לא היתה להם ברירה אחרת), וכאשר אורח מנסה להיות בעל הבית – אין להתפלא שבעל הבית כועס (לא שאני מצדיק חלילה רציחת יהודים על רקע זה, אבל שלילת האפשרות שלהם לבחור את השלטון – בהחלט כן).

וגם היום – אינני רוצה שיהודי יצביע בארץ לא לו. (וכל ארץ מלבד ארץ ישראל היא ארץ לא לו). ואם שליט מדינה מסויימת בחו"ל יגרש היום את כל היהודים מתחומו – יהיה זה אך לברכה. אינני מבין מה מחפש היום יהודי בחו"ל, ואיזו זכות יש לו לחיות שם.

לגבי שריפת בתי כנסת – סלחו לי על כך שאני מסרב להיות פוסט-מודרניסט, אעיר כי ה' הוא שברא את העולם והוא בעל הבית, אין לי רשות לתת לבעל בית אחר לשלוט בעולמו של ה', רק משום שעובדיו של בעל הבית האחר חושבים שהוא האמתי. כמו ששוטר לא יכול לאפשר לגנב לפרוץ לבית, רק משום שכמו שאני חושב שהבית שלי, כך הוא חושב שזה הבית שלו.

אז מה, אתה לא דמוקרטי?

השאלה האם הדמוקרטיה עולה בקנה אחד עם התורה היא שאלה בפני עצמה, שראויה להשאל בבמה אחרת. אבל כאן אנחנו לא מדברים על דמוקרטיה. שהרי אנחנו עדיין מאפשרים לכל העם לבחור את נציגיו ולקבוע את ערכיו. אבל לא לבני עמים אחרים.

אז מה? אתה בעד אפרטהייד?  – כן! למה לא? מה יש? לא חלילה במובן של דיכוי וניצול. אין לנו שום כוונה לדכא, לנצל או להשפיל אף אחד. אבל במובן של הבחנה בין בעלי הבית לבין אורחים – בהחלט כן. אורחים יתקבלו בכבוד, אבל לא ישותפו בתהליך קבלת ההחלטות לגבי עתיד הבית. אם תרצו לקרוא לזה אפרטהייד – שיהיה לכם לבריאות. כמובן, אני לא בעד האפרטהייד שבו כובש זר משתלט על בעלי הבית ושולל את זכויותיהם, כמו שהיה בדרום אפריקה. אבל אני בהחלט בעד שבעלי הבית ישלטו בבית, ולא כל מיני כובשים זרים שכבשו את הארץ בשם דתם המושתתת על החרב.

בינתים, כל עוד הם כאן וכל עוד הם לא לוחמים נגד בעלי הבית, שיחיו בחופשיות, יעבדו, יקנו, ימכרו וכו'. אבל למה שיקבעו את מערכת הערכים והשלטון של המדינה? מה זה עניינם? הם אורחים.

אז מה עושים היום?

מתקדמים, לאט לאט. צעד אחר צעד. למשל, לאחרונה כל מיני בעלי תכניות מדיניות מסכימים שבשלב ראשון צריך להחיל רבונות ישראלית על שטח C. גם כאלה שחולקים ביניהם על המטרה הסופית, מסכימים שזה השלב הראשון. וזה שלב טוב. נכון שבמצב הזה 40% מהשטח עדין לא בידינו, אבל ה40% האלה אינם רצף טריטריאלי. אלה איים שונים בתוך שטח שמסגרתו שלנו.

יש טוענים שזאת השלמה עם הסכמי אוסלו, אבל זה לא נכון; זהו ניצול של הסכמי אוסלו והוצאת מתוק מעז. במוקדם או במאוחר נגרש את המשטרה הערבית, והשטח יחזור למצב שהיה לפני אוסלו, בהבדל אחד חשוב: כעת חל החוק הישראלי על המסגרת. עם הזמן נתרגל שיש דבר כזה: שלטון ישראלי, חוק ישראלי, בלי אזרחות לגוים. אח"כ אפשר יהיה לישם זאת גם במקומות אחרים.

נתחיל אט אט לשנות כל מיני חוקים שמאפשרים לגורמים שונאי יהדות להכתיב לנו איך נכון ואיך לא נכון לחשוב.

אבל אלה אינן אלא דוגמאות. מה שחשוב הוא שנבין שהמאבק היום הוא על השאלה האם מדינתנו היא מדינה יהודית. וכל עוד ננסה לרצות את כל אלה שמכתיבים לנו כללי משחק שאינם מאפשרים יהדות – מדינתנו לא תהיה מדינה יהודית. רק כאשר נרים ראש ונעז לומר שאנחנו לא מקבלים את כללי המשחק שכפו עלינו גורמים זרים, אלא רק את כללי אלהינו – נוכל להיות מדינה יהודית.

זה יהיה תהליך ארוך ולא קל, אבל צריך לעשות את הצעד הראשון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
מאמר מגוכח ברמה של תלמיד תיכון ממוצע, אולי האתר יואיל
גדול הדור הנסתר | 07-12-2013 23:11
בטובו לתת לרב אמיתי לענות על אותה שאלה? אין שום סיבה לתת לאנשים כמו איתי אליצור לכתוב זולת הרצון הבהמי לייצור סנסציות זולות. המאמר מזכיר את סוג הלמדנות שאפשר למצוא בפתוות של אל-אזהאר.
2
זה אמיתי? מה זה הפשיזם הזה?
דביר שכטר | 08-12-2013 0:18
אני לא באמת מאמין שרב כתב את זה. התורה והיהדות רחוקים מהדעות המושמעות כאן כרחוק מזרח ממערב. מה שכתוב כאן זה פשיזם לשמו. יואיל הכותב ויעשה מחקר אמיתי על מה התורה אומרת, ולא יכפה את דעותיו האישיות על התורה
3
איכככ איזה גועל
יובל | 08-12-2013 1:10
את כל זה אמר אותו אלוהים שאני לא מאמין בו. אלוהים שיצר כביכול בקירוב 7 מיליארד אנשים (כיום בלבד) שהם לא יהודים ורק קומץ נבחר, עליון. אותו אלוהים שייתן לחיות לסבול, ואף יצווה לשחוט למענו חיות ויתיר הרג חיות למאכל, ויאשר מבלי להעניש את מה שקורה היום ברחבי העולם, כאשר ניתן לחיות ואף יותר מזין ללא בשר (אני ורבים אחרים הם ההוכחה). אותו אלוהים שמאמיניו מאמינים שהעולם בן כמה אלפים, למרות שהוכחות מדעיות (עליהם מסתמכים המאמינים כשהם נותנים דרשה ומשתמשים במיקרופון שפותח מאותן הנחות יסוד) מראות שהעולם בן כמה מיליארדים. במערכת התגובות כתוב "אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה דיבה ולשון הרע". המאמר הזה הוא כור היתוך של כל אלה.
4
מאמר מצוין ומשובח
דן | 08-12-2013 1:46
ו.. שימותו כל המפגרים המעוותים המתייוונים הכופרים שמרימים אצבע בתורת השם.
5
בנאדם , אתה חולה נפש .
דני קופרשטוק | 08-12-2013 22:25
אתה יותר גרוע מנאצי - גזען , פשיסט . סבא וסבתא שלך היו מתביישים בך .
6
יהדות אינה אפרטהייד
ש.צ. לוינגר | 08-12-2013 23:43
אמת שתפקידי הנהגה במדינה יהודית המתנהלת כהלכה ניתנים ליהודים, ושאסור להתחתן עם גויים. אך כל באי עולם מוזמנים להתגייר ולהפוך לחלק בלתי נפרד של עם ישראל. דוד המלך הוא צאצא של גיורת מואבית; תנאים חשובים כשמעיה ואבטליון, רבי עקיבא ורבי מאיר - היו גרי צדק, מזרעם של צוררי ישראל, סנחריב (שמעיה ואבטליון), סיסרא (רבי עקיבא) ונירון קיסר (רבי מאיר).
7
צודק אבל לא חכם
| 09-12-2013 10:04
8
ל-6 אתה נותן זווית מעניינת
| 09-12-2013 13:37
אבל בשורה התחתונה גם אם הוכחת שהיהדות לא מפלה על רקע גזעי הרי שהיא מפלה על רקע דתי שזה לא פחות חמור מבחינת עולם הערכים המערבי. התשובה לדעתי היא שהיהדות אכן נותנת זכויות יתר ליהודים בארץ ישראל ואכן דוגלת בהפרדה ולעולם לא נזכה ל"תעודת כשרות" מצד העולם המערבי. מצד שני חשוב להדגיש שעלינו להציג אלטרנטיבה ערכית שלפיה אין קשר בין זכויות אזרח לזכויות אדם וגם אם גוי לא זכאי למלוא הזכויות האזרחיות של יהודי בארץ ישראל הוא עדיין זכאי לחיות בכבוד כ"גר תושב" ואין להשפיל ולרמוס אותו
9
מתבייש שאני מכיר את כותב המאמר
אלעד | 09-12-2013 19:21
מאמר שכל חבר מפלגת ימין לאומנית קיצונית פשיסטית בהונגריה ובגרמניה היה חותם עליו: אין ליהודים זכות הצבעה כי הם לא תושבי הארץ. תאר לך שבארה"ב מישהו היה מדבר כך על היהודים. גועל נפש מרוכז של אדם גזען מחוסר ערכים. אבוי.
10
הוא לא רק פאשיסט אלא עם הארץ
יובל | 09-12-2013 21:15
גדולי הפוסקים כגרח"ד הלוי, הרב הרצוג, הרב עוזיאל ועוד כבר דנו בשאלה וקבעו שמותר ללא יהודי להצביע, לבחור ולהיבחר. הכותב עם הארץ מדאורייתא שלא מכיר זאת ונשען על טיעונים לאומניים פאשיסטים שאין בינם לבין ההלכה ולא כלום.
11
תשובה לכל אלה שמאשימים אותי בלי לנמק, שאני פשיסט וכו'
איתי אליצור | 10-12-2013 10:59
אם אתם רוצים לטעון שבדיעבד אפשר להקל בכל העניינים שהוזכרו כאן – גדולי הרבנים אכן כתבו כך. אם אתם רוצים לטעון שיש דרכים לעקוף את ההלכה, אני מסכים, יש דרכים. השאלה היא מה האידאל. השאלה היא לא מה הדין בדיעבד אלא מה הדין לכתחילה. לא חזרנו מהגלות כדי להקים כאן מדינה של בדיעבד. חזרנו כדי להקים מדינה של לכתחילה. ודאי שלא באנו לקדש את האילוצים הכובלים אותנו ומרחיקים אותנו מההלכה, ולהפוך אותם לאידאלים. האם לנצח נסתפק במדינה של בדיעבד? האם נהפוך את האילוצים לאידאלים? נטען כאן שהרב הרצוג והרב ישראלי מתירים להושיב בינינו גוי ואף לאפשר לו להצביע. הרב הרצוג אכן כותב שאפשר לאפשר היום לגויים להצביע. אבל שימו לב לנימוקים. כבר בפתיחה לספרו הוא כותב: "לכאורה אילו היה הרוב הגדול והמכריע של הישוב נאמן לתורה... לא היתה כאן כל פרובלמה... היינו אומרים לאומות השיבו לנו את ארצנו ואנו נקים עליה מדינה ע"פ התורה.... אבל באמת אין הדבר כן, ברור שמאחר שהרוב הגדול של עם ישראל מפוזרים בין הגוים ובכל מקום שהם מצבם פחות או יותר רופף, הר אם היינו מייסדים את המדינה העברית בכל היקפה המשטרי המשפטי והתחוקתי, לפי הנראה בהשקפה ראשונה מפשטות ההלכה, באופן שהתושבים הלא יהודים יהיו מקופחים במדה גדולה, היינו מסכנים את מצבם של אחינו שבגולה... מוכרחים אנו להתחשב עם המציאות הנוכחית..." (קיצרתי את לשונו לשם הקיצור בלבד. המעוניין יעיין שם ויראה את לשונו בפנים). בקצור, מה שאומר הרב הרצוג הוא כדלהלן: מבחינת התורה, לא צריך לאפשר זכויות שוות לגויים. אלא שהמצב היום לא מאפשר לנו ליישם זאת ולכן עלינו להתפשר. הרב הרצוג מישם זאת גם לאורך הפרקים השני והשלישי בספרו. שם הוא מדגיש לכל האורך שכיון שבמציאות הפוליטית של עכשו קשה להקים מדינה כהלכה, עם זכויות אזרח ליהודים בלבד. נאלצים אנו להתפשר על דבר שאינו אידאלי. גם הרב ישראלי בעמוד הימיני (עמ' קכח), מנמק את דעתו שלא צריך להוציא את הגויים מהארץ, בכך שהיום אין ידנו תקיפה. כלומר: ממילא אין אנו יכולים להוציא את כל הגויים מהארץ. מדבריו עולה שגם הוא מודה שהאידאל הוא להוציא את הגויים מהארץ. אבל מה לעשות? היום אי אפשר. לגבי בחירת גוי לתפקיד ייצוגי, אומר הרב ישראלי שאם הוא נבחר לתקופה קצרה שאחריה יתמודד שוב, אין זה נקרא שלטון, כי השלטון בידי העם. הרב ישראלי לא מתייחס שם לשאלה המתבקשת – אם כן איך אפשר לתת לו להשתתף בבחירות. גדולים נוספים בדורות האחרונים כתבו שצריך לתת לגויים להצביע. רובם נימקו זאת משום איבה. כלומר: כדי שלא לעורר את איבת הגוים עלינו. העולה מדברי כל הגדולים האלה: האידאל הוא להקים מדינה של העם היהודי בלבד. יכולים להיות כל מיני אילוצים שיאלצו אותנו להסתפק בפתרונות של בדיעבד. אילו הייתי כותב מאמר הלכתי שבא לעסוק בשאלה האם יש התירים של שעת הדחק לעבור על התורה מפני פקוח נפש, היתי מביא את דברי כל הגדולים האלה. אבל המטרה של המאמר הזה היא לא לשאול האם יש מציאות של דיעבד שעלינו להסתפק בה בצער רב וביגון קודר. השאלה שבה פתח המאמר הזה הוא מהו האידאל שאליו צריך לשאוף, מה הערכים שבהם דבקה התורה. לאן אנו חותרים ומתקדמים, מה האידאל שאליו אנו שואפים. אז מי שרוצה להשאר בגלות, ולהשאר עבד של הגויים, ששואף כל היום להתרפס בפני הגויים ולהוכיח להם שלמרות שהוא יהודי הוא בסדר, מי ששואף להתיישר לפי הערכים של הגויים – שיהיה לו לבריאות. לי נראה שהגיע הזמן לצאת מן הגלות ולהתקדם אל המדינה האידאלית.
12
לרב איתי אליצור
אשר | 10-12-2013 11:41
אל תתרגש, אל תתפעל ואל תיבהל מכל השרוטים - חולי הרוח והנפש, שמסתובבים בסייבר-ספייס. יישר כוחך, חילך לאוריתא!
13
מנהיגי הנאצים היו צימחונים כולל היטלר יש"ו
ל-3 לידיעתך ואתה מוזמן לבדוק | 10-12-2013 14:25
חסו על חיות ולא על בני אדם, זה מה שקורה כשמתעוות הסדר, מה יותר חשוב, אני מקווה שאתה לא שם ואין לי שום דבר נגד צימחונים. אל לך לדבר בגנות תורתינו הקדושה והרחומה.
14
לא מבין את המחבר בכלל
מיכאל | 10-12-2013 14:51
אני לא מבין, בלי קשר לדברים עצמם, האם במקרה המחבר יודע שהוא מפרסם את דבריו באתר אינטרנט? שחיפוש המילה "אפרטהיד" בגוגל יעלה את המאמר שלו למי שכלל לא יהיו לו כלים להבין אותו? האם הוא מבין שיש אנשים שמחפשים בנרות כותרות בסגנון "אתה בעד אפרטהייד? – כן! למה לא? מה יש?" כדי לעשות מהן מטעמים? בפרסום כתבה בסגנון זה, המחבר גורם נזק למטרה שלו עצמו, למגזר הדת"ל בכלל, לתורה, בקיצור - לחילול ה'. חבל! כאמור לא באתי לדון בשאלות עצמן שנידונו במאמר.