הרב אבינר על 'רבני הלייט': אופורטוניסטים הלכתיים שפוסקים לפי מה שפופולארי - סרוגים

הרב אבינר על 'רבני הלייט': אופורטוניסטים הלכתיים שפוסקים לפי מה שפופולארי

הרב שלמה אבינר יוצא נגד "האופורטוניזם ההלכתי שאומר: המציאות קובעת, ויש להתאים אליה את ההלכה. כל סרט וכל ספר מעניין, מותר הוא כי זו רק תרבות, גם אם יש בה קצת כפירה, קצת לשון הרע, קצת גילוי עריות, כי סך הכול זה בטל ברוב. לא נורא." אם יש משהו שלא מסתדר, יוציאו אותם רבנים פסיקה חדשה שמותר

author-image
הרב אבינר על 'רבני הלייט': אופורטוניסטים הלכתיים שפוסקים לפי מה שפופולארי
  לא פוסקים לפי מה שנושבת הרוח. הרב אבינר

אופורטוניזם הלכתי, זהו צמד מילים הגונז בחובו סתירה פנימית. כי מהו אופורטוניזם? בדיקה מה מצליח, מה מוצא חן, מה פופולארי. אבל הלכה היא אלהית, נצחית, מוחלטת, מסמרות נטועים.

לכל אדם יש מטרות, יש אידיאלים. אך מה יעשה כאשר הם מתנפצים אל סלע המציאות? מציע האופורטוניזם: פשוט מאוד, ניצול מרבי של הזדמנויות, תוך כדי ויתור או שינוי של המטרה הראשונית לפי מה שנוח להשגה. יש לשנות את הנאמנות לעקרונותינו, לפי סיכויי ההצלחה המשתנים.

לפי זה, כאשר יש סתירה בין הלכה לבין המציאות, האופורטוניזם ההלכתי יאמר: המציאות קובעת, ויש להתאים אליה את ההלכה. כמובן, יש בזה אי נעימות בולטת, יש גם ההמון התמים שעלול לתמוה, לכן יש שיטות מתוחכמות של התאמה פורמלית.

הכופרים שבאוניברסיטה טוענים שכך נהגו התנאים. למשל, היה נראה להם שדין בן סורר ומורה אינו הומני, אבד עליו הכלח, יש לשנותו, לכן המציאו תנאי ששני ההורים צריכים להיות דומים בדיוק במראה ובקומה מה שכמובן בלתי אפשרי, ובכך נטרלו באופן אלגנטי את אותה הלכה. אותם כופרים סוברים שכך עוללו האמוראים לתנאים וכן הלאה, ד' ירחם עליהם.

אופורטוניזם הלכתי

כך האופורטוניזם ההלכתי משנה את הנאמנות להלכות התורה לפי סיכויי ההצלחה המשתנים, כלומר לפי התמיכה העממית. כך עסקים פועלים: שינויי עמדות בעקבות יחסי כוח וסקרי דעת קהל.

דוגמא של אופורטוניזם דתי: רבים היושבים בציון אינם אוהבים גיור הכולל קבלת מצוות. לכן יש לשנות את הגדרתו: שייכות לאומית. די ב'עמך עמי' בלי 'א-להיך אלהי'. כמובן, זה לא רק שינוי בהגדרת הגיור, זה שינוי בהגדרת העם.

דוגמא ב: עובדה שבנות רבות מתגייסות לצבא בניגוד לפסיקת הרבנות הראשית. הפתרון פשוט: פסיקה חדשה שמותר.

דוגמא ג: יש בתרבות המודרנית הרבה זוהמה, אבל דעת הקהל אוהבת אותה על דמה ועל פרשה. לכן יש לפסוק שהכול מותרין לך, הכל שרויין לך, מלבד כמה תיקונים קוסמטיים בתור עלי תאנה. כל סרט וכל ספר מעניין, מותר הוא כי זו רק תרבות, גם אם יש בה קצת כפירה, קצת לשון הרע, קצת גילוי עריות, כי סך הכול זה בטל ברוב. לא נורא.

אבל אנחנו, תלמידי משה רבנו, כאשר יש סתירה בין המציאות וההלכה, אומרים: ד' קובע! וזאת למה? כי ד' גם קובע את הטבע האלהי של הנשמה. ומה שנמצא בהלכה באותיות כתובות, נמצא בתוכיות הוויתנו באותיות נשמה. ישראל ואורייתא חד. אכן, זה מושג רוחני ועל כן מי שאינו מעמיק באמונה, מסתכן באופורטוניזם הלכתי.

בוודאי, איני כותב זאת עבור אופורטוניסטים הלכתייים. הם לא יבינו כי יחשבו שעושים קידוש השם. אני כותב בשבילי, בשבילנו, כדי שלא נתבלבל.

משל למה הדבר דומה האופורטוניזם ההלכתי? לתקופת ספינות המפרשים. היו בין יורדי הים אשר שהו בנמל, ללא יעד מחייב, אלא הוא השתנה לפי הרוח הנושבת. הם הפליגו לכיוון שנשבה הרוח. ואנו מפליגים לכיוון "רוחי אשר עליך ודברי אשר שמתי בפיך, לא ימושו מפיך ומפי זרעך ומפי זרע זרעך, אמר ד', מעתה ועד עולם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
46 תגובות - 46 דיונים מיין לפי
1
הכותרת מזמינה כאן לשון הרע, וחבל
איתי | 20-06-2013 11:45
הוא לא כתב על "רבני הלייט", אלא על הגישה. עכשיו הפכתם את זה על רבנים מסוימים, וזה הזמנתם כאן בטוקבקים הרבה לכלוכים לשני הכיוונים. ד' ירחם
2
חזק!!
| 20-06-2013 11:51
3
אגיד את זה ברורות לרב אבינר
יובל | 20-06-2013 12:01
מי שלא פוסק לפי ההלכה זה - אתה !!! אתה מוציא שם רע. מלבין פנים. זה לא לפי ההלכה. אבל נורא חמור מזה: אתה הולך לא לפי ההלכה בחוסר האחריות שלך לעם ישראל. אתה הולך לא לפי ההלכה בעינוי הגרים שבאים להתגייר. אתה הולך לא לפי ההלכה בפסיקות הנוראיות שלך בנושא צניעות של ילדות בנות 3 ומשכנע את כולם שרבנים ודתיים הם חולי מין; אתה פוסק שלא לפי ההלכה שאתה אומר שההלכה אוסרת תרבות אם יש בה קצת אירוטיקה - אפילו שאתה מעיז ללמד נשים נושאים ארוטיים ואתה בטח בכלל הייתה פוסק שאסור להכניס את שיר השירים לתנ"ך; אתה כל כך מעוות ומסלף את התורה. ה' ירחם. והכי גרוע - אתה ממש ממש מקרב את עם ישראל לקב"ה. ממש. בושה וחרפה
4
כבוד הרב תפסוק על רב כבד סבר שמחרף ומקלל מה אלוקי אצלו?
אסף | 20-06-2013 12:08
5
מס' 3 על ראש הגנב בוער הכובע
| 20-06-2013 12:09
6
3 למד זכות הרב חדור מושגים קבליים על הזיווג בעליונים חח
ציון | 20-06-2013 12:10
7
הרב אבינר חזק ואמץ
רואה נכוחב | 20-06-2013 12:11
מנסים לעשות לך רצח אופי בתקשורת, ע"י שימוש במשרדי יח"צ ולוביזם, מצד מועמד מסוים לרבנות. לא קונים את זה. לא אוכלים את השטיקים.
8
הרבנים אריאל , אבינר,טאו ,דרוקמן ולבנון לא בעד סתיו....
נקודה למחשבה | 20-06-2013 12:18
כל הרבנים שהוזכרו שייכים לזרמים שונים בציונות הדתית. היחידי ששיך לקו- הרב טאו . סתיו מנסה להגיד שרק זרם מסוים נגדו, אבל רבים מזלזלים בו בציונות הדתית המתונה והלייטית. מכנים אותו "הרב נוח" כשלא נוח - פונים לסתיו.
9
סתיו עושה מה שמשרת אותו, באצטלה של דאגה לציבור. ..
ערמומי ותחמן | 20-06-2013 12:23
הרב סתיו חסר כל מרות רבנית. תשאל את הרבנים: דרוקמן, לבנון, אריאל, טאו ואבינר. סתיו שם קצוץ על הרבנים. הוא שומע רק לרבנים שמתו לפני מספר שנים ומוצג כתלמידם לכאורה. נו טוב , הם כבר לא יכולים להורות לו, מהמקום שהם נמצאים..
10
הרב אבינר מדבר מהרהורי ליבו
רועי | 20-06-2013 12:43
כי כך בדיוק הוא מתנהל. רק שהוא נבנה על רוחות שנעות בכיוון אחר, רוח בניחוח חרד"ל
11
ישר כח לרב אבינר שאומר את האמת בלי להתבייש
| 20-06-2013 12:55
12
הרב אבינר - אל תירא ואל תחת מהכסף-היח"צ -הלוביזם
יודע מבפנים. | 20-06-2013 12:57
מנסים לעשות לך דמוניזציה. מנסים להגיד שגם אתה חרד"לניק ושייך לקוו... אני יודע שאתה איש מתון בכל רמ"ח איברייך ושס"ה גידייך. בתקופת רצח רבין וההתנתקות גילית מנהיגות ציבורית מתונה. כעת, לאחר שאתה נגד מועמד מסוים, מנסים להפוך אותך למטורף וקיצוני. זה שטיק ידוע. חבל שזה יוצא מבית מדרשו של רב, שחושב שהוא מתאים לרבנות הראשית... המשך בדרך האמת.
13
גם "היתר מכירה" זה אופורטוניזם,
| 20-06-2013 13:03
גם "אוצר בי"ד" זה אופורטוניזם גם פרוזבול זה אופורטוניזם גם מכירת חמץ זה אופורטוניזם גם כתיבת תורה שבע"פ זה אופורטוניזם גם היתר עסקה זה אופורטוניזם גם מעלית שבת זה אופורטוניזם גם פלטת שבת זה אופורטוניזם גם היתר לחיילים להשאר בשירת נשים (כפסק הרב אבינר) זה אופורטוניזם גם הקביעה כי סתם יינם של חילונים מותר מדין "תינוק שנשבה" זה אופורטוניזם והדוגמאות רבות.
14
דמגוגיה במיטבה
| 20-06-2013 13:04
וכי אין הבחנה בין סתירה תאוות מזדמנות לבין צרכים אמיתיים של הציבור? כלפי הראשונים ודאי שההלכה לא צריכה להתאים את עצמה, אך בכל הנוגע לאחרונים ידעו חכמי ישראל בכל הדורות להתאים את ההלכה.
15
הרב אבינר צודק לגמרי. אינני רוצה לדון בבקיאות של רבנים
| 20-06-2013 13:10
אלו או אחרים, קטונטי. אך נקודת המוצא של הפסיקה שלהם אינה מריחה טוב. בולט שזו נקודת מוצא כלפי העולם החילוני של "תראו כמה אני נחמד, וכמה אני נאור". בעוד הנאורות התורנית אין לה דבר ועיקר עם הנאורות הצבועה של החילוניות.
16
ברוך השם שנשארו רבני אמת שמציגים רק אמת שהיא התורה!
משה | 20-06-2013 13:52
17
ל-15 כבר עדיף שתדון בבקיאות של רבנים
| 20-06-2013 13:58
כי לדון בבקיאות שלהם זה משהו הרבה יותר קל והרבה יותר ניתן להוכחה מלדון בכוונות הלב שלהם וב"נקודת המוצא של הפסיקה שלהם". וזו בדיוק הטעות החמורה בבסיס המאמר הזה שכל כולו דן בכוונת הלב של אנשים ולא מתמודד עניינית עם הראיות ההלכתיות שלהם
18
לא רק "רשע" הוא גם "אופורטוניסט"...
| 20-06-2013 14:01
לשם מה היה צריך הרב אבינר לכתוב את המאמר הזה? אחרי שהרב עובדיה שבוע שעבר אמר את המילים הכי חמורות שאפשר להעלות על הדעת איזה "קידוש השם" כבר רוצה הרב אבינר להשיג באמצעות טענת ה"אופורטוניזם"?
19
הרב אבינר תלמיד חכם,וירא שמים גדול
חסוי | 20-06-2013 14:14
אוי לדור שכך עלה בימיו,שאנשים שעדיין בחיתולים מדברים על תלמידי חכמים כאילו הם משתווים להם,כאילו יש להם בר סמכא לחלוק.ועוד יותר עצוב הדרך,קצת ענווה לא תזיק לנו
20
כל הכבוד על דברי האמת
מיכאל | 20-06-2013 14:19
ואני אומר זאת בדור דתי לייט (למרות שאני לא אוהב את ההגדרה). למרות זאת, אני רוצה שהרבנים שלי לא יהיו לייט. אני רוצה שהרבנים שלי יהיו בבחינת דתיים אמתיים המקפידים על קלה כחמורה שיהיו בבחינת מגדלור.
21
מאמר על הרב אבינר במילים של הרב אבינר.
יובל | 20-06-2013 14:21
והנה אותו מאמר על הרב אבינר: לפי זה, כאשר יש סתירה בין הלכה לבין המציאות, האופורטוניזם ההלכתי יאמר: המציאות קובעת, ויש להתאים אליה את ההלכה. כמובן, יש בזה גם נעימות בולטת, יש גם ההמון התמים שנורא מתרשם מהרב המחמיר, לכן יש שיטות מתוחכמות של התאמה פורמלית אופורטוניזם הלכתי כך האופורטוניזם ההלכתי משנה את הנאמנות להלכות התורה לפי סיכויי ההצלחה המשתנים, כלומר, כדי למצוא חן בעיני רבנים מחמירים, וכדי לפתור את הבעיות שיש לו עם עצמו. כך עסקים פועלים: שינויי עמדות בעקבות יחסי כוח וסקרי דעת קהל. הקהל שלי אוהב שאני כותב דברים כאלה אז אני אכתוב. דוגמא של אופורטוניזם דתי: רבים היושבים בציון אינם אוהבים גרים ולא איכפת להם מעם ישראל. לכן יש לשנות את הגדרתו: שייכות חרדית. לא די ב'עמך עמי' וב 'א-להיך אלהי', אלא צריך גם למצוא חן בעיני החרדים. כמובן, זה לא רק שינוי בהגדרת הגיור, זה שינוי בהגדרת העם. דוגמא ב: עובדה שבנות רבות מתגייסות לצבא בניגוד לפסיקת הרבנות הראשית. הפתרון פשוט: להגיד שהן פושעות במקום לבדוק את פסק הרבנות הראשית, ולראות שאפשר להגיד אחרת, וצריך להגיד אחרת. דוגמא ג: יש בתרבות המודרנית הרבה דברים טובים, אבל דעת הקהל של הרב אבינר לא אוהבת אותה על מצד החלקים הטובים שיש בה. לכן יש לפסוק שהכול אסורים לך, מלבד כמה תיקונים קוסמטיים בתור עלי תאנה. כל סרט וכל ספר מעניין אסור הוא כי זו רק תרבות, גם אם יש בו הרבה ערך. לרב מותר להגיד קצת לשון הרע, קצת גילוי עריות בשיעוריו, כי סך הכול זה בטל ברוב. לא נורא. אבל אנחנו, תלמידי משה רבנו, כאשר יש סתירה בין האמת ההלכתית וההלכה שהרב אבינר חושב שהיא ההלכה בגלל רצונו להיחשב כרב גדול (כי הרב אבינר הלוא לימד אותנו לבחון כליות ולב, והוא לימד אותנו לדעת את המניעים של הרבנים האמיתיים, אז עכשיו בוחנים גם אותו), אומרים: ד' קובע! וזאת למה? כי ד' גם קובע את הטבע האלהי של הנשמה. ומה שנמצא בהלכה באותיות כתובות, נמצא בתוכיות הוויתנו באותיות נשמה. ישראל ואורייתא חד. אכן, זה מושג רוחני ועל כן מי שאינו מעמיק באמונה, מסתכן באופורטוניזם הלכתי. לכן הרב אבינר לא פוסק נכון, כי הוא פוסק בניגוד מוחלט גם לתורה ולהלכה וגם למה שנמצא בטבע האנושיץ בוודאי, איני כותב זאת עבור אופורטוניסטים הלכתייים שמכוונים לחרדים. הם לא יבינו כי יחשבו שעושים קידוש השם. אני כותב בשבילי, בשבילנו, כדי שלא נתבלבל.
22
ל18 הרב אבינר לא מזכיר שמות
| 20-06-2013 14:32
אל תנסה להסיק מסקנות. אם לדעתך זה מה שכתבת,אז זו עניות דעתך.אך לא תלביש על הרב אבינר.
23
ל8 גם הרב אבינר נחשב דיי קו.
| 20-06-2013 14:33
24
ל-22 יום אחד קם הרב אבינר ואמר לעצמו:
| 20-06-2013 14:45
"בוא נכתוב על 'רבנים אופורטוניסטים'", סתם ככה משום מקום זה הגיע אליו מבלי שום הקשר אקטואלי. זה בכלל מאמר פילוסופי על תופעה תיאורטית שלא קיימת. או במילים אחרות "יאללה יאללה"
25
יישר כח, כבוד הרב!!
123 | 20-06-2013 14:51
אל יבוש מן המלעיגים... הרב אבינר איש אמת! עם המון אהבה וחיבה לעם ישראל, אשרינו שזכינו!
26
יישר כוח לרב אבינר
שחורי | 20-06-2013 15:19
הרבנים דואגים לך ולי כדי שאחרים ששמים עצמם לרבנים "גדולים" לא יבואו וישנו את ההלכה כראות עיניהם. שרב אומר על רב אחר מילים קשות זה אך ורק כדי שלאדם הפשוט יהיו ברורים הדברים ולא יגיד אחד מפשוטי העם לא הבנתי נכון! יישר כוח לרב אבינר!
27
יש את הרבנים הלייט שמנסים לפרוק עול תורה
חרד''לניק | 20-06-2013 16:18
וישר כח לרב אבינר שמעמיד אותם במקומם
28
איבחון
מלך מלך | 20-06-2013 16:23
רשעים שונאי תורה עד שיש לכם רב גדול בתורה ירא שמים עניו ועל מידות נפלאות אתם ..תוקפים..אותו זה רק מוכיח שחוץ מהכיפה שום דבר ..לא יהודי.. אצלכם. אלא הכל חיקוי כמו אצל..האלוהים אחרים שלכם..בענט הרשע שונא תורה יותר מלפיד..אתם רק מחקים אותו..תמשיכו ..האבדון מחכה לכם...כיפת גרוש לא תועיל לכם.......
29
הם עדיפים מרב שרואה זימה בהקשר של ילדות בנות 3
משה | 20-06-2013 22:13
30
הרב אבינר- אל תירתע ואל תחת להביע דעותייך..
אל תתרגש מהיח"צ | 21-06-2013 8:36
כרגע, בגלל שאתה אומר את האמת, יהיו אנשי יח"צ ולובינג שינסו להשחיר את דמותך- זו דרכם. הם יציגו אותך כחשוך , חרדי, מתחנף וכו'. ברור מאיפה זה מגיע. תמשיך להביע את דעותייך בנושא הרבנות הראשית. אל תירא ואל תחת מאחד המועמדים ,שסימן אותך ניכרים דברי אמת.
31
כל הכבוד לרב אבינר, יש לכם בעיה בציונות הדתית
אברך חרדי | 21-06-2013 9:15
הכוונה של לבנות גשר בין היהדות האמיתית, לבין החילוניות הגדולה בעם, זו השאיפה , אבל הגשר הזה הוא חד סיטרי לחלוטין, הדורות הולכים ופוחתים, כל דור עם הבעיות שלו, אבל היום זה ברור שיותר אנשי הציונות הדתית נעשו חילונים מאשר חילונים נעשו דתיים. הרב אבינר שומר על ההלכה כמות שהיא, ולא מנסה לעגל פינות כמו דוד סתיו וחבריו. אני מכבד כל אדם בדרכו, אבל חברים, על תבלבלו את המציעות.
32
ליובל מס 3 לפי שזילזלתה בתלמיד חכם גדול וצורת כתיבתך
| 21-06-2013 11:31
אני לא מכיר אותך אני לא מעונין לצער אותך חלילה אני רק מקווה שאתה לא עם הארץ בכל קני מידה . אני לא תלמיד של הרב אבינר בכלל אני נגד ממלכתיות אבל זלזול במציאות של תלמיד חכם גדול ??? יובל ידידי שתהיה בענינים מי שמבזה תלמיד חכם זה בכלל כפירה ליפני שאתה יורק על הרב אבינר באתר אינטרנט שאלפים קוראים ומרבה שנאה וזלזול על אנשים צדיקים
33
למי שעוד לא הבין..הרב אבינר רומז ומכוון את הדברים לסתיו
הוא תוקף את הרב סתיו | 21-06-2013 16:28
הרב אבינר בחכמתו תקף כאן קשות את הרב דוד סתיו ברמזים ברורים (למי שעדיין לא הבין)
34
מה שהרב עובדיה תקף בבוטות הרב אבינר עושה בעדינות
ודי לחכימא ברמיזא | 21-06-2013 16:30
35
תגובה נוקבת ליובל 3 ואגיד לך את זה ברורות !!
| 21-06-2013 18:43
קראתי את תגובה 3/21 של יובל ועכשיו אני מבין יותר לעומק את ההתקפה של הגר"ע יוסף על סתיו, הדברים החמורים שרשמת בתגובה 3 רק מחזקים את עוצמת ההתנגדות של מרן הרב עובדיה נגד דוד סתיו ואני יפרט פרט פרט בסוגריים ויוכיח את הפרצוף שלך שבעצם אתה הראי של רבך אדון סתיו.... כתבתה - מי שלא פוסק לפי ההלכה זה - אתה !!!(ולפי איזה הלכה אתה פוסק? אתה בכלל יודע שולחן ערוך על בוריו??? אתה בקי בכל הרמב"ם בע"פ???? למדת כל המשנה ברורה??? אתה בקי בכל הפוסקים??? ראשונים ואחרונים אתה בכלל יודע? למדת? או רק להעביר ביקורת אתה יודע????) אתה מוציא שם רע. מלבין פנים. זה לא לפי ההלכה.(אה ומה אתה עושה עכשיו? אין לך בושה להוציא כאן שם רע, ולהלבין פני ת"ח כמו הרב אבינר????) אבל נורא חמור מזה)חשבתי שאין יותר חמור מיזה) אתה הולך (מזה אתה הולך?? הרב אבינר חבר שלך??) לא לפי ההלכה (אולי תלמד אותנו הנבערים מה ההלכה לפי כבודך???) בחוסר האחריות שלך לעם ישראל. (מי אתה אדוני? ומה האחריות שלך לעם ישראל?? ספר לנו.שנדע להוקיר את רום מעלתך...) אתה הולך לא לפי ההלכה בעינוי הגרים שבאים להתגייר. (אתה בקי בהלכות גירות? וכל התנאים המחייבים גיור??? ומזה עינוי הגרים??? אתה רוצה גיור בסיטונאות לכל גוי וגויה אתה לעשות עינוי וצער לקב"ה??? אתה רוצה שאח"כ יגרם עינוי ליהודים כשרים אחרים מיכלל ישראל???? אתה בכלל מבין חצי דבר בהלכות גיור שאתה תומך בסתיו ודומיו??????) אתה הולך לא לפי ההלכה (בטח רק סתיו ואתה תקבעו לנו מה ההלכה..) בפסיקות הנוראיות שלך בנושא צניעות של ילדות בנות 3 (הרב פסק שצריך לעשות גדר וסייג בגלל שיש סוטים במחנה,ובגלל שהיו דברים מעולם!!!) ומשכנע את כולם שרבנים ודתיים הם חולי מין; (מסיגנון הכתיבה שלך ניכר שאתה גם כזה שמסוכן לציבור ולדת ישראל!!!!!) אתה פוסק שלא לפי ההלכה (ברור, הלכות רק אתה וסתיו יודעים) שאתה אומר שההלכה אוסרת תרבות אם יש בה קצת אירוטיקה – (לא יאומן, אתה רוצה להתיר תרבות עם אירוטיקה בדיוק כמו שהרב שלך סתיו התיר "רק קצת".... עכשיו ודאי שצדקתי שאתה מסוכן לציבור ולדת ישראל, עכשיו ברור למה אתה ורבך נקראים רשעים ושאין לכם טיפת יראת שמים, עכשיו אני מבין הרבהה יותר טוב את ההתקפה החריפה והצודקת שיצאה מלב טהור של צדיק כהרב עובדיה יוסף, עכשיו ברור מדוע אסור שסתיו יכהן בתפקיד הרם של רב ראשי. ועכשיו ברור מדוע האיש הזה אינו ראוי לכלום!!!!!!!) אפילו שאתה מעיז ללמד נשים נושאים ארוטיים (למה אשתך למדה אצלו אירוטיקה??? יש לך הוכחות לשקרים האלה??? אין לך בושה להלבין פנים ולהוציא שם רע לתלמיד חכם גדול כהרב אבינר??????) ואתה בטח בכלל הייתה פוסק שאסור להכניס את שיר השירים לתנ"ך; אתה כל כך מעוות ומסלף את התורה. ה' ירחם.(אם תעשה תשובה אתה וסתיו אולי ה' ירחם עליכם, כל הדברים שלך כמו סתיו זה סילוף התורה וסילוף ההלכה) והכי גרוע - אתה ממש ממש מקרב את עם ישראל לקב"ה. ממש.(לבנתיים נוכחנו לראות שאתה ממש ממש רחוקקק מהקב"ה) בושה וחרפה( הבושה והחרפה כולה שלך) לסיכום: צריך להיות איש אמת ודובר אמת כמו הרב אבינר והרב עובדיה והרב מרדכי אליהו זצ"ל גם כשזה לא נוח לבריות, אבל ליובל מפריע האמת כי זה פוגע לו בחיים הטובים. האמת של הרבנים והת"ח האמתיים מפריעים לו בפורקן הייצרי. הרי יובל אוהב מאוד אירוטיקה. ורוצה להמשיך ליצרוך "תרבות עם קצת אירוטיקה" והרב אבינר עכשיו סתם מפריע לו עם זה.... ליובל ולרבו קשה לחיות בלי סרטים אירוטיים, יובל ורבו אוהבים לבלות עם נשותיהם בקולנוע עם קצת (או קצת הרבה) אירוטיקה יובל טול קורה (ענקית) מבין עניך
36
שאלה לתומכי דוד סתיו??? מה אתם יכולים לענות?????
| 21-06-2013 19:12
פעם אחת שמישהו מתומכי סתיו לא ידרוק סתם סיסמאות ריקניות לאוויר, אלא יתיחס לגופו של עניין. האנשים שמתנגדים לדוד סתיו לא מתנגדים לאדם עצמו, אלא לפסיקותיו ולאמירותיו שלא מוסתרות מהציבור אלא נאמרות ברייש גלי. יהודי שאומר במוצהר שהוא בעד ובעצמו הולך לראות סרטים בקולנוע ובעד נישואים רפורמים שלא לפי ההלכה היהודית, לא רק שלא ראוי להיות רב ראשי בעם ישראל אלא לא ראוי להיות אפילו רב שכונתי. וכולנו יודעים שזה נכון. אני פונה לכל תומכי סתיו. אישית אני לא בעד הרב עובדיה יוסף ולא מסכים עם פסיקות שלו, אבל אני שואל אתכם- איפה מופיע בכתובים או בפסיקות גדולי ישראל לדורותיהם עד היום שמותר ללכת לראות סרטים בבתי קולנוע (שכולנו יודעים שזה חוסר צניעות וחילול ה' גדול בפרהסיה), והיכן כתוב שמותר להתחתן מחוץ להלכה היהודית?? איך אתם יכולים לומר שאחד שמתיימר להיות רב ומתיימר ללמד ולהדריך חלקים גדולים בעם ישראל יגיד שדברים כאלה מותרים?? איפה בכתובים או בפסיקות זה מופיע?
37
ל-36 אולי אתה תביא טענה עניינית
| 22-06-2013 22:25
אתה לא מתווכח עם הראיות מהפוסקים שמביא הרב סתיו אלא מפריח סיסמאות של "אופורטוניזם" ומחליט ש"כולנו יודעים שזה חוסר צניעות וחילול ה' גדול בפרהסיה"- פתחתי שו"ע, רמב"ם, ראשונים ואחרונים ובשום מקום זה לא היה כתוב. לעומת זאת כל פסיקה של הרב סתיו בספרו מגובה במקורות והוכחות. ואדרבא, היכן הרב סתיו טען שהוא עצמו הולך לסרטים? (בערו 7 הוא אמר בפירוש שגם אם היה רוצה אין לו זמן ובזמנו הפנוי הוא לומד תורה), היכן הרב סתיו התיר נישואין שלא כהלכה? נישואי רפורמים? על מה אתה מדבר? אחרי הפרחת סיסמאות עברת לשקרים?
38
סתיו- מתיר לראות סרטים "ולעצום עיניים" בקטע בלתי צנוע
חי בסרט- ציוני דתי | 23-06-2013 1:52
מכשיל ומחטיא את הרבים. מביא לידי האיסור החמור ביותר- אין "אפוטרופוס "לעריות.
39
אם כוונת הרב לרב סתיו שכתב על הנביא בלעם רשע ואינו ראוי
רבני צוהר בלייט !!! | 23-06-2013 7:33
40
iii
| 23-06-2013 9:04
41
דרוש רב רציני לרבנות הראשית- דרישות בפנים
דרושים | 23-06-2013 12:17
ת"ח עצום , שאין חולק על גדולתו בתורה. מקובל ואהוב על כל חלקי העם השונים, ולא שנוא ע" חלקם. בעל מידות- איננו רודף שררה כבוד ,ואיננו מכור לחשיפה תקשורתית. צנוע וענוו. איננו קשור להון ולשלטון במדינת ישראל ובחו"ל. איננו ממומן ע"י גורמים אינטרסנטים שיאחד את העם , ולא יצור גל של מחלוקות בנושא דת ומדינה.
42
לשילה בר אילן
חנן | 25-06-2013 16:41
כמה בורות נושבת מדבריך. הרמב"ם שינה באבו אבוה. לא במקרה שרפו (יהודים כמוך) את ספריו
43
הרב אבינר - יש ראויים מסתיו.
האמת | 25-06-2013 22:37
44
בקיצור הר' סתיו לא מתאים
בבח | 25-06-2013 23:13
45
חזק וברוך לכבוד הרב אבינר
עובדיה | 01-07-2013 22:46
שמחזיר את השפיות ליהדות הדתית שהולכת ומתדרדרת לתהומות אשר אחריתן מי ישורנה.
46
מדוע הרבנים לא מוקעים את הלייט החדשים?
אילן | 02-07-2013 11:55