מבחן ההסתה: אם לא קוראים לך רני רהב, לא תקבל יחס בתקשורת - סרוגים

מבחן ההסתה: אם לא קוראים לך רני רהב, לא תקבל יחס בתקשורת

תמונת התועבה של לפיד מככבת בכל אתרי החדשות ומפכ"ל המשטרה כבר הודיע כי יפתח בחקירה נגד היוצרים האלמוניים. לפני שנה וחצי חשפנו ב'סרוגים' סרטונים בהם הוצג ראש הממשלה כהיטלר וכיוזף גבלס. בערוץ 2 סרבו לפרסם את הסרטונים ותלונה שהוגשה למשטרה עם שמו וכתובתו של היוצר - מאיר מנדלסון הסתיימה בלא כלום. ככה זה כשלא קוראים לך רני רהב.

author-image
מבחן ההסתה: אם לא קוראים לך רני רהב, לא תקבל יחס בתקשורת
  תמונת ההסתה נגד נתניהו של הגיעה לתקשורת

התמונה הגועלית של יאיר לפיד המוצג כהיטלר ראויה לכל גינוי ורשויות החוק צריכות למצות את הדין עם היוצרים. אבל האם הסיפור הזה היה מקבל כותרות ראשיות אם היה חושף אבנר אברהם ולא היחצ"ן הידוע רני רהב?

אז הנה לכם סיפור? לפני שנה וחצי חשפנו באתר 'סרוגים' סדרת סרטוני תועבה, שנעשו על ידי איש השמאל הקיצוני, מאיר מנדלסון, המכוון נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בסרט, הלקוח מתוך סרט תעמולה נאצי, נראה שר התעמולה הגרמני, יוזף גבלס, נואם בפני קהל המונים גרמני, כשהוא משלהב אותם. מנדלסון, הוסיף כתוביות לסרטון בהם נראה גבלס אומר: "אתם רוצים מלך חדש, מלך אשר יביא לכם רווחה, יוריד את המסים ויהרוג את הערבים", ובהמשך "הרימו ידכם עבור ביבי נתניהו, מלך העולם לעולם ועד".

בתגובה מתחיל הקהל לצעוק, על פי הכתוביות: "הייל ביבי" ושר "ביבי אויבר אאלס, את שכם וחברון נאכלס" על רקע ההמנון הגרמני דוטשלנד אויבר אאלס (גרמניה מעל הכל).

בערוץ 2 לא רצו לפרסם

הסרט נשלח לחדשות ערוץ 2 שסרבו לפרסם אותו משום שהוא קיצוני מדי. ככה לפחות נאמר לאנשי 'ישראל שלי'. הבקשה הגיעה, משום ששבועיים קודם לכן "חשף" הכתב אוהד חמו, תמונה של כלב מחופש לקצין צה"ל, שהופצה באתרי הימין הקיצוני, וטען כי מדובר בהקצנה נוספת ביחס שבין המתנחלים והצבא, כולל המשפט "קצין בדרגת סרן" שהפך לקאלט.

גולש פורום רוטר, uz7, גילה כי מדובר בתמונה ישנה, המופצת מזה כשלוש שנים בפורמים שונים של תמונות משעשעות, ואין לה כל קשר לצה"ל. למחרת התנצלה יונית לוי על פרסום הכתבה, אך הוסיפה כי הידיעה שודרה לאחר שהתמונה הופצה מחדש. בערוץ הבטיחו לאיילת שקד, שהייתה אז מנכ"ל 'ישראל שלי', כי יתנו פרסום גם להסתה שמאלנית, אך חזרו בהם מההבטחה.

תלונה במשטרה שנגמרה בלא כלום

בעקבות החשיפה ב'סרוגים', החליט מאיר מנדלסון לנקום באתר 'סרוגים' ופרסם סרטון חדש בו נראה הצורר הגרמני, אדולף היטלר, כשלסרט מוצמד דיבוב בו היטלר כביכול משבח את ח"כ מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר הפשיסטים. לסרטון הוצמד לוגו האתר 'סרוגים', כדי להראות כי כביכול מאחורי הסרטון עומדים גורמי ימין. את הסרטון הפיץ מנדלסון ברשת החברתית פייסבוק וכטוקבקים במספר אתרים. בהמשך יצר מנדלסון תמונת פוטושופ בה נראה נתניהו כשעל פניו שפם קצר כמו של היטלר.

באתר 'סרוגים' הגשנו תלונה במשטרה על הסתה ועל התחזות, כשאנחנו נותנים למשטרה את שמו וכתובתו של מנדלסון, כולל מספר הIP של מחשבו עם הסרטונים המלאים. שנה וחצי עברה מאז ועד היום לא התקבלה שום הודעה מהמשטרה לגבי התיק. האם מנדלסון נעצר? האם נחקר? אף אחד לא יודע.

ראש ממשלה בישראל מוצג כאדולף היטלר. לא שמעתם על זה בערוץ 2, מפכ"ל המשטרה לא הוציא הודעה היסטרית כי יפתח בחקירה נגד יוצר הסרטונים וכנראה שגם אם כן, החקירה הייתה נגמרת בכלום. במבחן התקשורת והמשטרה, כנראה שרני רהב שווה יותר מאשר סתם אדם פשוט. בפעם הבאה שאתם עדים לעבירה או פשע, עדיף שתתקשרו למשרד היח"צ של רני רהב. שם יעזרו לכם יותר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
למה אתם לא מראיינים את בנט ועבדיו שיגיבו על הכתבה הזאת?
שאלה לסרוגים: | 18-06-2013 17:11
2
1 זה כל כך מתאים לחרדים אחרי הסתת הקללות של רבם עובדיה
סימן קריאה לחרדים | 18-06-2013 18:20