משפחות שכולות עלו להר הבית; הח"כים נשארו בחוץ - סרוגים

משפחות שכולות עלו להר הבית; הח"כים נשארו בחוץ

חרף בקשות חברי הכנסת שולי מועלם רפאלי ויהודה גליק, לשכת רה"מ לא אישרה לשניים לעלות הבוקר להר הבית יחד עם קבוצת משפחות שכולות נוספות: "זה מקום של קודש, לא של וויכוחים ומלחמות", אמרו

משפחות שכולות עלו להר הבית; הח"כים נשארו בחוץ

חרף בקשות חברי הכנסת שולי מועלם רפאלי ויהודה גליק, לשכת ראש הממשלה לא אישרה לשניים לעלות הבוקר (ראשון) להר הבית יחד עם קבוצת משפחות שכולות נוספות. "לחזק ולהביע הזדהות עם משפחת השכול, שאני חלק ממנה", כתבה מועלם רפאלי בבקשתה שנדחתה.

בשבוע בו חל יום הזיכרון ויום העצמאות ניסו השניים, הנמנים עם משפחת השכול לעלות להר הבית. במכתב ששגרו ביום חמישי האחרון לראש הממשלה, כתבה מועלם רפאלי, כי היא מכבדת את ההחלטה להגביל עליית חברי כנסת להר". יחד עם זאת היא מבקשת, "לשקול מחדש את העניין ולאפשר לי לעלות עימם באופן חד פעמי על מנת לחזק ולהביע הזדהות עם משפחת השכול, שאני חלק ממנה".

נציין, כי בקיץ אשתקד עלתה מועלם להר הבית יחד עם ח"כ גליק במסגרת פיילוט שאפשר לחברי כנסת לעלות להר. לדבריה, "שהותנו במקום עברה בשקט מופתי, ללא שום הפרעה או מחאה מצד הערבים ולאחר מכן לא היו תקריות חריגות כתגובה לעלייתנו להר".

אולם, ראש לשכת ראש הממשלה, יואב הורוביץ דחה את בקשתם, והם נשאו דברים בשער המוגרבים בכניסה להר. מועלם רפאלי סיפרה בדמעות ובהתרגשות על הנכד הבכור שנולד לפני כחודש, הנושא את שמו של בעלה הי"ד שנפל באסון המסוקים: "לפני כחודש ו 21 שנה לאחר נפילתו של בעלי סא"ל משה מועלם באסון המסוקים, ביתי הבכורה נעם אז בת 5 וחצי, ילדה את נכדי הבכור. יש לנוכחות שלי כאן איתכם משמעות אישית גדולה – הודיה לאלוקים על ההמשכיות ועל החיים".

"בשבוע שבו כולנו חיים את החיבור הבלתי ניתק שבין יום הזיכרון לאהובנו שאינם ליום ההודיה הגדול על תקומתה של מדינת ישראל ונס קיבוץ הגלויות שאנו זוכים לחיות בתוכו, עולות משפחות השכול אל המקום הקדוש ביותר לעם היהודי – הר הבית. להתפלל, להתגעגע, לבחור בחיים לראות את האור הגדול הנובע ממקום הקודש ולכאוב. במקום הזה, ביום הזה, במציאות החיים של כולנו כפרטים וכחברה, אנחנו מבינים את עומקו של הפסוק 'ואעבור עליך ואראך מתבוססת בדמייך ואומר לך בדמייך חיי'. אנו בוחרים בחיים מתוך חייהם של אהובנו שאינם, אנו בוחרים בחיבור לכל חלקי החברה הישראלית, בחיבור לכך חלקי הארץ הזאת ובתפילה שנזכה להמשיך ולראות בשוב ה' שיבת ציון."

רינה אריאל, אימא של הלל שנרצחה בביתה בקריית ארבע, מדברת על סיבת העלייה בשבוע של יום הזיכרון ויום העצמאות

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הנשיאים פיגרו אחרי העם
גם במשכן | 15-04-2018 22:55
- גם מרן הרב זצל וגם בנו הרציה זצל לא חולקים על מצוה זו (ועשו לי מקדש) הגוררת אחריה כחצי תורה. אדרבה מרן הרב זצל כתב (בספרו משפט כהן סימן צד), שלא צריך נביא ולא מופתים ואם משמים מגלגלים אפשרות, כי אז יש מצוה וחובה גם לבנות הבית וגם להקריב ואפילו קרבן אחד. דא עקא, שמשמים לא מגלגלים [לא בית מקדש ולא שום מצוה אחרת] כשאין התעוררות מלמטה, והרי אין שום אפשרות ותועלת לשום התעוררות מלמטה, אם חס וחלילה הר הבית יהיה יודנריין [רק כשיהיו יהודים בהר הבית ובהמון, יהיה אפשר להתחיל אט אט ב'עבודת בית המקדש'], ואין זה משנה הסיבה אם מצד הערבים אם מצד הממשלה ואם מצד הצדקנים. כיום הזה גדולי תלמידי מרן וכל שיש לו מח בקדקדו כבר מבין, שכל עוד הוא בעצמו 'אישית' לא יופיע בהר הבית ויסחוב אחריו את משפחתו שכניו ידידיו, אף אחד לא יבנה בשבילו את בית המקדש! ואפילו רשיון לעשירית האיפה סולת למנחה לא יקבל, לא מכורש לא מהאייתולה, לא מארדואן לא מטראמף לא מנתניהו לא מגבוה לצדק לא ממערכת הבטחון התחתון ואפילו לא ממועצות וחכמי התורה שריהם ויועציהם!
2
על גאולת תורת המקדש
בדיוק | 15-04-2018 22:55
בדיוק על גאולת תורת המקדש וקדשיו בהר הבית ברגלים וברגליים ובכל יום ובעגלות ילדים, נאמר אם אין אני לי מי לי ?