"עם ישראל נלקח בשבי בידי גורמים קיצוניים" - סרוגים

"עם ישראל נלקח בשבי בידי גורמים קיצוניים"

שר הבטחון מתייחס למשבר הקואליציוני שמאיים לפרק את הממשלה בעקבות חוק הגיוס, ואומר כי הוא אינו מעוניין בבחירות, אך עם זאת אינו מוכן להכנע לתכתיבים של המפלגות החרדיות

"עם ישראל נלקח בשבי בידי גורמים קיצוניים"
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

שר הבטחון אביגדור ליברמן מתייחס הערב (חמישי) למשבר הקואליציוני שמאיים לפרק את הממשלה בעקבות חוק הגיוס, ואומר כי הוא אמנם אינו מעוניין בבחירות, אך עם זאת אינו מוכן להכנע לתכתיבים של המפלגות החרדיות.

לדבריו "בימים האחרונים עם ישראל נלקח בשבי בידי חבורה של גורמים קיצוניים. הם מאיימים לגרור את כולנו לבחירות מיותרות, במציאות ביטחונית לא פשוטה, ודורשים שניכנע לסחטנות שלהם. אחרת הם יפרקו את ממשלת הימין. אסור לנו ולא נאפשר לזה לקרות. 'ישראל ביתנו' לא תוותר על שלושה עקרונות".

ליברמן מנה את העקרונות להם התכוון ואמר: "מי שהציב מלכתחילה את אולטימטום 'שלוש הקריאות' הוא האחראי על פירוק ממשלת הימין! לא יזמנו את המשבר. 'ישראל ביתנו' היא שותפה נאמנה בממשלת הימין, אך לא נוותר על העקרונות המנחים אותנו: ביטחון ואחריות. לא ננהל משא ומתן כשמצמידים לנו אקדח לרקה".

שר הבטחון הוסיף כי "בנושא הגיוס מערכת הביטחון וצה"ל הם שייקבעו ולא המפלגות החרדיות. לא יעלה על הדעת שהצעת חוק כ"כ משמעותית, העוסקת בלב ליבו של צבא העם והחברה הישראלית, תלויה במועצת גדולי התורה בלבד ואת צה"ל אפילו לא שואלים. זה אבסורד. זה חוסר אחריות לאומית".

בסוף דבריו אמר יו"ר ישראל ביתנו כי "הקמתי במשרד הביטחון צוות מקצועי, שיכין את החוק הכי טוב למען צה"ל ועם ישראל. תנו לו לעבוד! זה נכון לצה"ל. זה נכון לחרדים. זה נכון לחברה הישראלית. 'ישראל ביתנו' ויתרה מראש על האג'נדה שלה והתחייבה לקבל את המתווה, שהצוות של משהב"ט וצה"ל מגבש. מחלוקת שמלווה את מדינת ישראל מיום הקמתה לא תיפתר בכפייה ובסחטנות, בתוך שבוע אחד".

ליברמן הדגיש כי "אינני רוצה בחירות. חשוב שממשלות בישראל יכהנו עד תום הקדנציה, אבל יש לי אחריות לביטחון ישראל ולצה"ל ועל עקרונות אלו אינני מוכן להתפשר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
רק להזכיר לליברמן
אני | 08-03-2018 20:06
שהחרדים היו כאן הרבה הרבה לפניו ולפני מפלגתו המושחתת. מי שגזל את ארץ ישראל אלו החילונים שגזלו מהחרדים ושומרי המצוות. הנחמה היא, שהחרדים ושומרי המצוות האמיתיים יהיו אחרונים להשאר כאן אחרי שהשאר יחפשו מזלם במדינות אחרות. ואם החרדים לא מוצאים חן בעיני ליברמן שיצטרף לרבים מחבריו הרוסים שקבלו הרבה כסף מהמדינה ולבסוף ירדו מבלי להחזיר פרוטה.
2
ברור שאינך רוצה בחירות
לוי | 08-03-2018 20:51
אתה הולך ונופל. אגב, הנייה מחכה לך. כולך דיבורים.
3
הביזיון שבנט ושקד במשיהם מוכרים את העתיד של עם ישראל, בעד בצע שטון זמני. בזוי ושפל. זהו. אין ערכים ? אין יושר ? אין ערבות הדדית ?
פוי | 08-03-2018 21:13
מתבייש.
הימין בשביל אתנן שלטון מוכן למכורר את כל העתיד של עם ישראל, יקימו בתוך העם כתות שבטלים מכל מלאכה. ומתפרנסים ממשלם המיסים הנאנק. כמובן לא יכשירו רופאים רק יהיו לנטל, הרי הם צורכים רפואה כמו כולם. לתת לא לקחת כן.
בושה חרפה וכלימה. | 09-03-2018 10:12
בושה חרפה וכלימה. עד כמה הימין מוכר את עם ישראל,
4
בשנת 1948 הוקמה מדינת ישראל
מדינת היהודים | 10-03-2018 20:05
להזכיר לכל אלה שלא מכירים במדינה . לא מניפים את דיגלה, לא שרים את ההמנון. אלה לא יכולים להחליט לנו . איך תראה בטחונה של המדינה. יש הרבה מן המשותף בינהם לבין הלא יהודים שבתוכנו.
5
נס
קפה | 20-06-2018 22:49
קפאסס