בחריין נלחמת: נעצרו 116 חברי רשת טרור איראנית - סרוגים

בחריין נלחמת: נעצרו 116 חברי רשת טרור איראנית

כוחות הביטחון בבחריין עצרו היום (שבת) 116 פעילים ברשת טרור של משמרות המהפכה באיראן. על פי הדיווחים, המחבלים תכננו לפגוע בפקידי ממשלה, כוחות הביטחון ומתקני נפט

author-image
בחריין נלחמת: נעצרו 116 חברי רשת טרור איראנית
  כוחות המשטרה בבחריין במהלך המבצע הנרחב, במסגרתו 116 מחבלים נעצרו (צילום: עמוד הטוויטר של רשת Ayman News)

בחריין נלחמת בטרור האיראני: כוחות הביטחון במדינה עצרו היום (שבת) 116 פעילים החשודים בהשתייכות לרשת טרור. גל המעצרים התרחש כחלק ממבצע רחב היקף נגד הטרור במדינה.

ברשת "אל-ערביה" הסעודית דיווחו כי רשת הטרור הוקמה על ידי משמרות המהפכה האיראניים. העצורים עברו הדרכה במתקני אימונים של משמרות המהפכה באיראן, בעיראק ובלבנון, וחלקם קיבלו גם הדרכה נוספת מכוחות חיזבאללה.

במשרד החוץ בבחריין טענו כי המחבלים שנעצרו פעלו להשיג כלי נשק ומטעני נפץ, וכן בנו מחסנים סמויים לאחסון מטעני חבלה. לדבריהם, המחבלים תכננו להשתמש בנשק שנאגר כדי לבצע פיגועים נגד פקידי ממשלה וכוחות הביטחון, וכן לפגוע במתקני הנפט במדינה- ובכך לפגוע בכלכלה ובביטחון האזרחים.

מחקירת הרשויות עלה כי חברי רשת הטרור גם ייצרו חומרי חבלה בעצמם, ואיתרו מקומות פוטנציאליים לפיגועים. במהלך המבצע נמצאו בין היתר 757 קילוגרם של אוריאה ניטראט, חומר המשמש לייצור דשנים וחומרי חבלה, וכן מספר רב של אקדחים ורובי קלצ'ניקוב.

באיראן עדיין לא הגיבו לגל המעצרים וחשיפת רשת הטרור, אך ההערכה היא שהמדינה תכחיש את הקשר שלה למחבלים כפי שעשתה בעבר במקרים דומים.

גל המעצרים הנוכחי מגיע לאחר שבשנתיים האחרונות בחריין הגבירה את המאמץ נגד הטרור במדינה, שהיוותה מוקד לפיגועים רבים- בעיקר נגד בסיס הצבא האמריקני הממוקם במדינה. במסגרת המלחמה בטרור הרשויות סגרו מפלגות אופוזיציה, עצרו חשודים, ושללו אזרחות ממחבלים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו