ריבלין על גירוש המסתננים: "לא להיות רק צודקים" - סרוגים

ריבלין על גירוש המסתננים: "לא להיות רק צודקים"

נשיא המדינה ריבלין: "בכל מה שקשור לפליטים העולם מביע התפעלות מהסבלנות והסובלנות של מדינת ישראל. אנחנו צריכים לא רק להיות צודקים אלא גם חכמים וגם אנושיים"

ריבלין על גירוש המסתננים: "לא להיות רק צודקים"
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס הערב (חמישי) לסוגיית גירוש המסתננים ממדינת ישראל, ואמר כי ישראל טעתה שלא קבעה בעבר מי פליט ומי מסתנן.

במפגש עם ראשי הנציגויות הישראליות מאסיה, אפריקה ואמריקה הלטינית, במסגרת הכינוס השנתי של משרד החוץ, אמר ריבלין: "במשך שנים אנחנו צריכים להתמודד עם הבעיה, לאחוז את השור בקרניו ולהבין – עניי עמינו קודמים לעניי עם אחר, ויחד עם זה יש לנו את חובת המוסר היהודי לדאוג לכל פליט. יש צורך קודם כל לדאוג לבני עמינו, לאזרחינו. אנחנו צריכים להקל עליהם".

"אני חושב שההחלטות שמקבלת הממשלה הן בעלות משמעות רבה וגם בעלות הגיון גם כשלפעמים הוא נוגד להרגשה", אמר ריבלין בנוגע למדיניות הממשלה בנושא המסתננים. "עברו השנים והיום אנחנו צריכים לייצב את המצב. הצלחנו לסגור את הגדר, בואו נראה איך נמצא פתרונות".

"אני מוכרח לומר שיש תשומת לב רבה לכל הביקורת. אנחנו צריכים לחשוב מה אנחנו עושים עם כאלה שנולדו כאן בארץ, שלא יודעים שפה אחרת חוץ מעברית, שהחברים שלהם הם מבתי הספר. שחלקם מוכן ורוצה ומשתוקק להתגייס לצבא", אמר הנשיא.

"עד היום בכל פעם שפגשתי את המערכת הבין לאומית, מערכות האו"ם והמוסדות של האו"ם, בכל מה שקשור לפליטים הם הביעו התפעלותם מהסבלנות והסובלנות של מדינת ישראל. אנחנו צריכים לא רק להיות צודקים אלא גם חכמים וגם אנושיים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ריבלין הזה בדיחה אחת מהלכת
תתבייש לך יאנטי ציוני | 09-02-2018 11:47
אתה לא הנשיא שלי ושל עוד מיליונים שסולדים ממך, נמאס מהתייפפיפות הנפש שלך עם קריצה לשמאל ורק כדי שהתקשורת לא תתלבש עליך, ככה זה נראה על כל פנים אלא אם תסביר את דרכך, שמזוגזגת מימין לשמאל בצורה ברוטלית ושקרנית
2
אני מוכן לפשרה: ריבלין יגורש לאפריקה, ולהשאיר כאן 5000
עידן | 12-02-2018 6:48
ריבלין מזיק למדינה יותר מאשר 20 אלף מסתננים.