ריבלין עקץ את נשיא יוון על ההצבעה נגד ירושלים באו"ם - סרוגים

ריבלין עקץ את נשיא יוון על ההצבעה נגד ירושלים באו"ם

הנשיא ריבלין אמר לעמיתו היווני: "אין איש בעולם שלא יודע שאתונה היא בירת יוון, אין איש בעולם שלא יודע שרומא היא בירת איטליה, ואפילו לא אונסק״ו תשכנע מישהו בעולם שירושלים היא לא בירת ישראל.״

author-image
ריבלין עקץ את נשיא יוון על ההצבעה נגד ירושלים באו"ם
  (צילום: חיים צח, לע"ם)

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין פתח את ביקורו ביוון היום בטקס קבלת פנים ממלכתית בארמון הנשיא שנערך על ידי נשיא יוון פאבלופולס.

בפגישת עבודה בין השניים אמר ריבלין: "אני מודה לך כבוד הנשיא על האירוח הנהדר שאנו זוכים לו כאן, אין שנייה להכנסת האורחים היוונית המפורסמת," הודה הנשיא לעמיתו על קבלת הפנים החמה בה התקבל והוסיף: ״הקשרים בינינו אינם רק נחלת העבר הרחוק. באתי לכאן היום בשל הידידות האמיצה בין ישראל ליוון בהווה. באתי לכאן על מנת להניח יסודות לשיתוף פעולה פורה עוד יותר בעתיד.

כמו מרחבי הים, גם שיתוף הפעולה בין ישראל ליוון הוא בעל פוטנציאל עצום." הנשיא ציין את התחומים הרבים בהם מתקיים שיתוף פעולה פורה בהם ביטחון ולוחמה בטרור, סייבר, טכנולוגיה רפואית וחקלאות וציין שהוא מקווה לקדם את שיתוף הפעולה בין ישראל, יוון וקפריסין בתחום האנרגיה ובפרט בתחום האנרגיה הירוקה.

זיכרון השואה חיוני היום יותר מתמיד

עוד הוסיף הנשיא: "אני מבקש להביע את הערכתנו על ההתמודדות האנושית של יוון בהגשת סיוע מידי לפליטי מלחמת האזרחים בסוריה. בישראל טיפלנו באלפי פצועי המלחמה המתמשכת הזו, למרות היותה של סוריה מדינת אויב."

הנשיא ציין את עיתוי הביקור ואמר: ״במסגרת ביקורי כאן אשתתף היום באירועים לציון יום הזיכרון הבין לאומי לשואה באתונה ומחר כמובן אהיה בסלוניקי, אנחנו מלאי הערכה לך כבוד הנשיא ולראש הממשלה על היוזמה שלכם להקמת מוזיאון השואה ביוון ואנחנו רוצים להביע את התודה של העולם ההומני כולו, על כך שהאמירה שלכם שNever Again, לעולם לא עוד, אינה רלוונטית רק לקורבנות אלא גם לאותם עמים אשר בהם הייתה בעיה של גזענות ובעיה של אנטישמיות. זיכרון לקחי השואה ויהודי יוון שנספו בה חיוני היום יותר מתמיד. רק חינוך יכול לעצור את הגל הגואה של אנטישמיות ושנאה."

אתונה בירת יוון – ירושלים בירת ישראל

ריבלין התייחס גם להצבעתה של יוון בעד ההחלטה לגנות את ארה"ב שהכירה בירושלים כבירת ישראל.

"אין איש בעולם שלא יודע שאתונה היא בירת יוון, אין איש בעולם שלא יודע שרומא היא בירת איטליה, ואפילו לא אונסק״ו תשכנע מישהו בעולם שירושלים היא לא בירת ישראל.״

מדברי נשיא יוון: "כבוד הנשיא, ידיד יקר, בשמחה רבה אני מברך אותך באתונה ומחזיר לך על האירוח שלך בישראל. הביקור שלי במדינה שלך לא רק היה נקודה חשובה בקשרים בין יוון לבין ישראל אלא גם נשאר בזיכרון שלי כחשוב מכיוון שביקרתי ביד ושם – במוזיאון השואה.״

בפגישתם המצומצמת דנו השניים בהרחבה באפשרות לקידום המו״מ בין ישראל והפלסטינים, במצב הנוכחי בעזה ובהתבססות האיראנית בלבנון ובגבולותיה הצפוניים של ישראל. מוקדם יותר הבוקר הניח הנשיא זר באנדרטה לזכר החייל האלמוני היווני למרגלות בניין הפרלמנט באתונה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מצא את ההבדלים
חד חידות | 30-01-2018 0:15
איזה רמה אינטראקציה וקשר מחולל רובי ביחסי חוץ.. ואיזה ליגה כשביבי עורך ביקור בחו"ל?