'צורך השעה': חמישה רבנים הצטרפו ל'גיור כהלכה' - סרוגים

'צורך השעה': חמישה רבנים הצטרפו ל'גיור כהלכה'

חמישה רבנים מהציונות הדתית הודיעו על הצטרפותם למיזם הגיור הפרטי גיור כהלכה'. ביניהם הרב משה צוריאל תלמידו של הרצי"ה ומי שנמנה על הזרם השמרני בציונות הדתית

author-image
'צורך השעה': חמישה רבנים הצטרפו ל'גיור כהלכה'
  הרב שלמה וילק (יח"צ)

הקמת רשת בתי הדין לגיור 'גיור כהלכה', עוררה סערה בקרב הציונות הדתית והגדילה את הפער בין המחנה החרד"לי לזה המתון. כעת חמישה רבנים נוספים, ביניהם הרב משה צוריאל הנחשב לשמרן, הודיעו כי הם מצטרפים למיזם הגיור הפרטי במה שהם מגדירים כ'צורך השעה'.

מלבד הרב צוריאל, רבנים נוספים שהצטרפו הם ראש ישיבת ההסדר 'מחניים'- הרב שלמה וילק, רב קהילת 'נצח מנשה' בבית שמש ומחבר סדרת הספרים 'שו"ת ישרי לב';הרב יוני רוזנצוייג, רב שכונת רסקו בירושלים- הרב דוד מנחם, והרב ד"ר שרון שלום, הדיין הראשון בישראל מיוצאי אתיופיה ורב הקהילה 'קדושי ישראל' בקריית גת.

הרב משה צוריאל (צילום מסך מתוך יוטיוב)

החמישה מתארים את הצטרפותם לפעילות בתי הדין הפרטיים כצורך השעה וכהזדמנות מיוחדת. "מדובר במעשה החשוב ביותר לצביון העם והארץ" כלשון הרב רוזנצוייג.

ההצטרפות- מתוך אחריות לאומית

הרב דוד מנחם מציין כי "ההצטרפות שלי לפרויקט הכל כך חשוב של 'גיור כהלכה' היא מתוך אחריות לאומית לכלל ישראל. הגיור אינו מעשה שנמצא באחריותו של המתגייר הבודד, אלא מהלך המערב את עם ישראל כולו. האחריות שלנו על הגיור תשפיע על ישראל של היום ועל עם ישראל של הדורות הבאים".

הרב יוני רוזנצוויג (צילום: יח"צ)

"ההצטרפות לפעילות חשובה זו של 'גיור כהלכה' נעשתה בראש ובראשונה בגלל מורי ורבי הרב נחום רבינוביץ" מקדים ואומר הרב יוני רוזנצוויג. "בישראל של 2018 יש להבין כי מספר הולך וגדל של משפחות מקיימות אורח חיים מסורתי-ישראלי מהבחינה הפורמאלית, אולם מבחינה הלכתית אין הדבר כך. זהו מצב הדורש התערבות, שכן אותן המשפחות רוצות להיות חלק מהחיים ומההווי הישראלי גם במובן ההלכתי. יש לנו חובה קדושה לדאוג שהילדים במשפחות אלו יקיימו קשר עם העולם היהודי ההלכתי. ההצטרפות שלי לארגון החשוב הזה נעשתה מתוך שמחה ורצון להיות חלק ממטרה חשובה ומתוך דאגה לצביון העם והארץ".

יכולת לראות את הזקוקים לצדק

הרב וילק מוסיף אף הוא על מה שהניע אותו להצטרף: "הנביא ישעיה אומר 'ציון במשפט תפדה ושביה בצדקה' (א, כז). 'שביה בצדקה', אלו הזקוקים, רק במעשה צדקה ייפדו. הצדקה אינה אלא מעשה שכולו צדק באהבה וברחמים. יש לזכור שההלכה הפוגשת אדם, כמו תורת חיים הנותנת אמון בחיים אותם היא מכוננת. ללא היכולת לראות את הזקוקים לצדק, לאהבה ולרחמים, לא נגיע לגאולה השלמה".

הרב דוד מנחם (צילום: אופיר דרעי)

הרב משה צוריאל מציין כי "מן ההיבט ההלכתי כמו כמובן גם ההיבט העקרוני, כל פעילותיה של 'גיור כהלכה' הם מותרים, חשובים ומהווים מענה לקהל אנשים חשובים שבתוכם אנו יושבים. אך אני אין בכוחי להכריע בכך מבלי שהייתי יכול להיתלות באילנות גדולים כדוגמת הרב נחום רבינוביץ, הרב רא"ם הכהן ועוד גדולים ורבים החברים בארגון והפועלים בו ללא לאות תוך מסירות גדולה לעם ישראל".

הרב שרון שלום (צילום: באדיבות המצולם)

אי אפשר להתעלם מקיבוץ הגלויות

לדברי הרב שרון שלום: "אי אפשר להישאר אדישים לנוכח נס קיבוץ הגלויות. אי אפשר להתעלם שלצד שיבת ציון וכינונה של מדינת ישראל נוצרה מציאות מאוד מורכבת מהבחינה היהודית-הלכתית. בישראל של היום ישנם מאות קבוצות גדולות החיות כיהודים על פי ההגדרה הסובייקטיבית וחלקם הגדול עלה לישראל במסגרת ההגדרה האובייקטיבית של חוק השבות שאינו תואם את ההלכה (…) אני שמח שיש לי את האפשרות להצטרף לקבוצת רבנים זאת המסוגלת לראות בין השורות את המטען היהודי המשמעותי הקיים בכל אחד ובכל קבוצה המרכיבים היום את עם ישראל בארץ ישראל, על פי תורת ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
רבות רעות המגיירים
עידו | 24-01-2018 19:36
הראי"ה קוק בדעת כהן: "אבל אלה שמקבלין גרים גרורים, שבשביל דברים של חומריות ותאות לבם הם מתגיירים, אוי להם למגיירים הללו, עליהם אמרו חז"ל במסכת יבמות (דף ק"ט:): "רעה אחר רעה תבא למקבלי גרים" בוודאי עליהם נאמר רע ירוע, ותבא עליהם רעה אחר רעה, כי גרים כאלה ודאי קשים לישראל כספחת, והם מביאים קוצים בכרם בית ישראל". וכן כתב רבי משה פיינשטיין באגרות משה: "ובכלל, איני יודע טעם הרבנים הטועים בזה, דאף לדידהו עכ"פ איזה תועלת הם מביאין בזה לכלל ישראל שמקבלין גרים כאלו, דודאי לא ניחא ליה להקב"ה ולעם ישראל שיתערבו גרים כאלו בישראל. ולדינא פשוט שאין זה גר כלל". "אך בכלל עיקר הגרות לא נוחה דעתי מזה ואני נמנע מזה, לא רק מצד הדין שאין מקבלין לכתחלה בשביל אישות, אלא גם מטעם שהוא כמעט ברור כאנן סהדי שלא מקבלת המצוות ורק בפיה אומרת שמקבלת, ובלא קבלת מצוות אף רק פרט אחד הא מפורש בבכורות (דף ל') שאין מקבלין אותו". (מתוך הספר גרים גרים של הרב שלמה בניזרי שעתיד לצאת בקרוב)
2
מקווה שבהמשך יצטרפו עוד רבנים
חיים מאיר ויזניצר | 24-01-2018 21:01
הגיע הזמן לזה. לפני שיהיה מאוחר מדי, היום חלק גדול לא ממש מעניין להתגייר מקווה שיצליחו כמה שיותר מדובר ממש בניסיון אולי האחרון להציל. רובם הגדול הם מזרעי ישראל שצריך לנסות לגייר אותם מי שלא יתגייר יפגש עם נכדי או נכדך בצבא בשירות לאומי... הדרך הכי יעילה זה בשירות הצבאי אז יש להם זמן ורצון לטייל ללמוד וכדומה. אולי צריך למצאו משהו דומה גם ליותר מבוגרים או כאלה שלא משרתים. הצלה לעם ישראל ממש
ההלכה חולקת על מה שכתבת ודוחה אותם מלהצטרף.
יעקב | 25-01-2018 8:40
3
נו שוין, עוד כמה ליברלים קראו תיגר על הרבנות הראשית
שי | 25-01-2018 5:27
ביג דיל.
4
אחריות לאומית הגוברת על האחריות ההלכתית הנדרשת ונוגסת בה בכל פינה...
יעקב | 25-01-2018 8:39
5
אנא רק תגידו ל'מתגיירים' שהגיור לא שווה כלום.... ואל תש
תמים | 25-01-2018 8:41
תשלו אותם בהזיות ואשליות
6
תעיפו את שרון שלום
אני | 25-01-2018 12:34
שכתב בספרו פסקים נגד דיני דאוריתא ודרבנן. איך מציבים אדם כזה כדיין? נורא. לעומת זאת הרב צוריאל הוא חיזוק משמעותי מאוד מאוד למהלך.
אזיה פסק אמר שרון שלום נגד דאורייתא?
יפה יוסף | 25-01-2018 19:49
מקווה שמגייירים כראוי ולא ההתבוללות. רק הקב"ה יצילנו.