כמות הסרוגים ביו"ש היא הצלחה ענקית/ תגובה - סרוגים

כמות הסרוגים ביו"ש היא הצלחה ענקית/ תגובה

למה הגיעו יותר חרדים מדתיים? לא משנה. את התהליך התחיל הציבור הדתי לאומי, אליו הצטרף רוב העם - חרדים וחילונים. רוב הציבור היהודי בישראל תומך בהתיישבות. זה כישלון?! אני רואה כאן הצלחה!

author-image
כמות הסרוגים ביו"ש היא הצלחה ענקית/ תגובה
  ההתנחלויות - הצלחה ענקית (צילום: פלאש90)

"הכישלון הציוני-דתי באיכלוס השטח" שוטח אריה יואלי את טענתו בעקבות נתוני המתיישבים ביהודה ושומרון. אך ההיפך הגמור הוא הנכון. מדובר בהצלחה ענקית

אתייחס לטענה המרכזית שלו (הטענות על בנייה רוויה מול וילות או ועדות קבלה מול יישובים פתוחים, ראויות לדיון נפרד). יואלי, וכנראה רבים אחרים, סופרים את התושבים, מחשבים, פותחים טבלאות אקסל, מסכמים ומחליטים האם הייתה הצלחה או כישלון. וכאן הטעות שלהם.

ההתיישבות ביהודה ושומרון היא לא אפליקציה שנמדדת בכמות ההורדות שיש לה, או חנות בגדים שכל לקוח שנכנס מעיד על הצלחת האופנה העכשווית. ההתיישבות ביהודה ושומרון היא אמצעי בלבד. אמצעי למטרה חשובה מאוד, אך ראוי לזכור שאין מטרה בפני עצמה ביישובים כאלו ואחרים.

המטרה: עם ישראל שב לארצו

ישנה מטרה חשובה ואמונה גדולה שעם ישראל שב לארצו ויכול לגור ולהתיישב בכל מקום בו יחפוץ, בכל מקום שידו, רגלו וחלוציותו מגיעים. אם המצב ביהודה ושומרון הוא כזה שכל עם ישראל נמצא בו, מה יותר מבורך מזה?

אני בטוח שיואלי תומך בכל מאודו בהתיישבות יהודית בעוטף עזה, ולא סופר כמה יהודים גרים שם. אין לי ספק שהוא שמח על כל יהודי שקונה בית בקריית שמונה, לוד או תל אביב, ולא מדקדק במספרו הסידורי המדויק.

אם יש כישלון הוא בחשיבה שהרגילו אותנו (חשיבה שבאה מחוגי שמאל) שאי אפשר לתמוך בהתיישבות ביהודה ושומרון בלי לגור שם. הטענה: "אם אתה תומך בהתנחלויות, למה אתה גר ברעננה?"  באה אך ורק לקנטר.

הסרוגים התחילו – עם ישראל הצטרף

למה הגיעו יותר חרדים מדתיים? לא משנה. את התהליך התחיל הציבור הדתי לאומי, אליו הצטרף רוב העם – חרדים וחילונים.

רוב הציבור היהודי בישראל תומך בהתיישבות ביהודה ושומרון כמו בכל מקום אחר בארץ. כמעט 100% מהציבור הדתי לאומי מאמין בזכותו של העם היהודי להתיישב ימה וקדמה, צפונה ונגבה. זה כישלון?! אני רואה כאן הצלחה!

מה עוד צריך לעשות? לפעול מול הממשלה להפסיק עם ההקפאות, לעודד התיישבות ביהודה ושומרון כמו בכל מקום אחר, לא להקשות על יישובים ביו"ש, להילחם בטרור, ולדאוג שכל מקום שבידינו יישאר בידינו.

==

דורון מלצר הוא איש פרסום, תושב לוד ותומך בהתיישבות בכל מרחבי הארץ

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
צריך לתת למתיישבים ביו"ש אוטנומיה!
הצעה מקורית. | 21-01-2018 16:16
במקום שיכבידו על התקציב ועל צהל יש לתת להם להגן על עצמם. כך לא יוחלו להלין על אזלת ידו של הצבא. את המיסים ישלמו למועצת יוש ומהם יממנו את הביטחון ות בלילת הכבישים.
2
כמו שאמרו על המשפחה שלי
יעקב כהן | 21-01-2018 16:57
אני מגיע ממשפחה חרדית. שיניתי השקפה לכיוון ישיבת מרכז הרב. אחרי החתונה עברנו לבית אל. בהתחלה - כל המשפחה שלי אמרו שלא יגיעו וזה טירוף וכו'. אחר כך הבינו שכולם שותפים בבנין הארץ. יש לי אחים בנתיבות וקריית ספר ותל ציון ואדם. כולם נמצאים ליד הערבים. אחי אמר לי שאני הייתי הסטרטר להסביר להם על ענין הארץ. כולם המשיכו את הקו.
3
הבלים. חרדים באים לגור, סרוגים רק לבית פרטי וגג אדום
ליאור | 21-01-2018 17:34
אצל החרדים העיקר זה לגור איכשהו כדי לקיים משפחה, והכל על חשבונם. אין להם קרן שפע נסתרת אבל אצל הסרוגים הרוב הם בורגנים שבאים רק אם יצליחו לארגן לעצמם בית פרטי + בריכת שחיה + גג אדום + פיתוח סביבתי על חשבון החטיבה להתיישבות - קרן השפע הדלי"ת שמחייבת הצטרפות לכל קואליציה - גם של שמאל - כדי שזו לא תתיבש.
4
רוב הסרוגים הם פרווה- לא מענין אותם ההתנחלויות
לוי | 21-01-2018 18:15
השפויים הם הרוב בעם היהודי, הרוב המוחלט יסכים להעיף את המתנחלים מחוץ לגושי ההתישבות הגדולים. אין מצב בו המתנחלים בגב בהר או בסמוך לישובים ערביים ישארו. לטווח רחוק- הכל משתנה.
5
אג'נדת ההתיישבות והאג'נדה הסרוגית דומות אבל שונות
צבי א | 22-01-2018 10:10
לסרוגים יש עניין שהעם יתיישב ביו"ש כמותם, אבל לא במודל האורבני המעורב שאפייני לרוב הערים במדינה. הסרוגים מעדיפים לכתחילה מודל של יישוב קהילתי עם צביון אחיד וקצב מתוכנן. המציאות החוקית ביו"ש גם מאפשרת את זה בקלות רבה יחסית לעומת מודלים של יישובים אורבניים עם בנייה רוויה. הכלל הידוע הוא שיישוב חייב בקרבתו עיר שתהווה מרכז אזורי. האג'נדה של ההתיישבות היא שהממשלה תדאג לבנות ערים כאלו ביו"ש, עבור אותם יישובים ואילו האג'נדה הסרוגית היא שאותן ערים תאוכלסנה ב"עמישראל". הסרוגים מצדם מעדיפים להתמודד עם החסרונות של הריחוק מהמרכזים האזוריים ובלבד שלא להפוך את היישובים הקהילתיים שלהם לכאלו. דוגמא טובה לכך היא הויכוח שהיה לפני 30 שנים בינם לבין רון נחמן ז"ל שייסד את העיר אריאל ת"ו. הוא רצה שהסרוגים יבואו לאריאל אבל בתנאי שיסכימו לצביון אורבני מעורב. הם מצידם התנגדו בתוקף: "או אנחנו או הרוסים". וכך היה.
6
החרדים הגיעו לשם בלי שום אידאולגיה
כ | 24-01-2018 20:30
רק בשביל דירות זולות. כך שבוודאי לא שייך לדבר על הצלחה בהתיישבות מצידם.