חיים ילין סיפר על בנו שנפצע ומירר בבכי

חיים ילין סיפר על בנו שנפצע ומירר בבכי

רגע מרגש במיוחד נרשם במליאה כאשר חבר הכנסת חיים ילין נאם מעל הדוכן ומירר בבכי כאשר התייחס לבנו שנפצע ברצועת עזה במהלך מבצע 'צוק איתן'

author-image
באמצע הדיון: הח"כ סיפר על בנו ומירר בבכי. צפו
  (צילום: Ben Kelmer/Flash90)

מליאת הכנסת קיימה אתמול (שלישי) דיון לציון יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה.

רגע מרגש במיוחד נרשם במליאה כאשר חבר הכנסת חיים ילין (יש עתיד) נאם מעל הדוכן ומירר בבכי כאשר התייחס לבנו שנפצע ברצועת עזה במהלך מבצע 'צוק איתן'. ח"כ ילין לא יכל לעצור את הדמעות גם לאחר הנאום, וזכה לתמיכה ולחיבוקים מצד כל הנוכחים במליאה.

אתם לא לבד

ח"כ חיים ילין פנה למשפחות שיקיריהן נפצעו ואמר: "חשוב לי לומר לכן בתור אב שבנו נפצע ברצועת עזה, ועדיין סוחב את נטל הפציעה, אתם לא לבד. יש פה בבית הזה אנשים שיילחמו בשבילכם. שמענו היום את זעקת הפצועים, זעקה שאני שומע אותה יום יום. מתווספים עוד ועוד פצועים להגנת המדינה. אני אומר לכם שבלי עורך דין הבן שלי לא היה מטופל. כשאומרים לי שזה לא ככה אני אומר לכם שרק עם עורכי דין הצלחנו להשיג לו טיפול. אתם בקואליציה אלה שצריכים לעשות את השינוי, אנחנו אופוזיציה, מי מקשיב לנו".

יש מחיר לזה שאנחנו עומדים כאן

ילין המשיך ואמר כי "אנשים שאחרי המלחמה מתחילים מלחמה נוספת, שאין לה באמת סוף, הם נושאים צלקות. כ-70 אלף פצועים במלחמות ישראל. כמעט כל ישראלי מכיר מישהו ממשפחת השכול או הפצועים כולנו תחת אותה היסטוריה כואבת. החברה הישראלית שלעתים מנסים לפלג אותה, מכילה חיבור חזק ועמוק שנוצר בעקבות הפצועים והמתים. חיילים שהקריבו את מסלול חייהם שנוכל לחיות כאן בביטחון. יש מחיר לזה שאנחנו עומדים כאן חזקים. משפחות שלמות חיות את השכול, לנו נותר ללמוד מכם איך לחייך אחרי שהכל נראה עצוב וחשוך, איך להמציא את הכל מחדש. איך לחיות בנתיב שונה ממה שתכננו או רצינו".

ממלאים חוסר הסטורי

בפתח הישיבה אמר יו"ר הכנסת, חבר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין, כי "לפני שלוש שנים החליטה ממשלת ישראל למלא חוסר היסטורי, ולהקדיש יום מיוחד ליותר משבעים-אלף הגברים והנשים שנפצעו במלחמות ישראל, במבצעים ובפיגועי הטרור".

"תחשבו לרגע על המספר הזה, הוא מספר מדהים. שבעים-אלף פצועים, שבעים שנות עצמאות. חוטי הסיפור האישי של כל פצוע שזורים בסיפור של מדינת ישראל, בסיפור של כולנו; "דָמִים בְּדָמִים נָגָעוּ", כמו שאמר הנביא הוֹשֵעַ. כל אחד מעשרות-האלפים האלו הוא עולם ומלואו. יש כאלו שנפצעו בגופם וכאלו שנפצעו בנפשם; כאלו ששבו לגמרי אל מסלול חייהם וכאלו שנמצאים בהתמודדות בלתי פוסקת. אבל במסגרת יום ההוקרה שמעתי סיפורים רבים על היכולת שמשותפת לכולכם: לכבוש את הר המכשולים ולהעפיל אל כל פסגה.

שמעתי על פצועים שהקדישו את חייהם לתרומה לקהילה, שהפכו לרקדנים, לספורטאים מצטיינים או ליזמים פורצי-דרך. אנחנו בכנסת, יחד עם כל אזרחי ישראל, עומדים מאחוריכם, שמחים בכם וגאים בכם".

אף אחד לא עושה להם טובה

ח"כ ענת ברקו נשאה אף היא בדברים בדיון המיוחד ואמרה כי "אין מדובר בהטבה סוציאלית, אף אחד לא עושה להם טובה, לנכי צה"ל וגם לא לנפגעי פעולות איבה. מגיע להם. מגיע להם. הם לא צריכים להתחנן בשביל כל דבר, לא אלו הפגועים בגוף ולא אלו הפגועים בנפש, כל נפגעי הפוסט טראומה, שנופלים בין הכיסאות. שכן, אחרי 30 שנה הפלאשבקים האלה, הריחות של המלחמה, של הבשר החרוך, מגיעים אליהם".

"אני בטוחה ששר העבודה, השר חיים כץ, מכיר את זה מהפניות שמגיעות לביטוח הלאומי גם. מאנשים שנפגעו בפיגועים. זה לא תמיד מיד אחרי. אבל אם ברגע שהם מדווחים, או אם לאחר שיש אירוע, כמו למשל 'צוק איתן', מלחמה, מבצע, ולא מטפלים בהם באופן מיידי, סיכויי ההחלמה שלהם הולכים ופוחתים. אבל אם עסוקים בהכרה והיא לוקחת כל כך הרבה זמן, אז ברור שמאבדים את המומנטום, והפציעה הזאת הופכת להיות פציעה מז'ורית ואי אפשר לטפל בה באותו אופן, וסיכויי ההחלמה הולכים ופוחתים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
חיים ילין ממרר בבכי
מוטי שפר | 03-07-2018 4:52
חיים ילין ירד מהפסים. בימים אלה הוא נצפה מתרוצץ בשדות קיבוץ בארי מנסה לכבות שרפות במו ידיו ורגליו. הבן שלו פצוע צוק איתן לא קיבל את הטיפול שהגיע לו. מישהו בגמדייה הציונית מקבל את מה שמגיע לו? כן. הילד דניאל טרגרמן זל קיבל את מה שהגיע לו ישירות מחיים ילין לאחר שהוריו התפתו לתועמלנות השקרית של ילין על ההגנה שכיפת ברזל עאלק מספקת וחזרו לנחל-עוז כדי להתנהל שם בחוסר זהירות מופגן ברוח ראש מועצת אשכול - חיים ילין. עכשיו הוא מיילל בכנסת ורץ בשדות השרופים. אין בעולם עונש גרוע ממצפון לא נקי...