'באנו ללכלך': 5 הערות על הסדרה של עקיבא נוביק - סרוגים

'באנו ללכלך': 5 הערות על הסדרה של עקיבא נוביק

מי שחושב שעל ידי עיתונות מגמתית ניתן לעצב את החברה. ילך לו אצל הכישלון המהדהד של אבירי השמאל, אותם ששלטו במרחב התקשורתי במשך 69 שנים ללא עוררין, כשהם מייצרים שיח מוטה, לא הוגן ולא מקצועי

'באנו ללכלך': 5 הערות על הסדרה של עקיבא נוביק

א. לא צפיתי בכל הסדרה של עקיבא נוביק אלא הסתפקתי במספר קטעים קצרים ממנה. ויתרתי על הצפייה לא כי תופעת החילון לא מעניינת אותי או לא קיימת. היא קיימת בהחלט. לא צפיתי כי יכולתי לנחש מראש שהסדרה תהיה מגמתית ורוקדת לצלילי הרייטינג של מחפשי הרכילות והרפש התקשורתי כלפי כל מה שמסמל ערכים וקדושה.

ב. לגבי אחת הטענות ששמעתי בכתבתו על "השיח המיני עם בני הנוער", לדידי מדובר במיחזור של טענה ישנה לפני 15 שנים. כר"מ לשעבר בישיבת חיספין (אותה ישיבה בה היה רשום נוביק) שוחחנו רבות עם בני הנוער על הסוגיות הללו, בהכוונה והעצמה ולא בהפחדה וביצירת פחד ותסכול .

שיחות טלפון הללו המשיכו להתקיים גם לאחר ש"החבר'ה" הגיעו למכינות וישיבות. מה שמוביל אותי להבנה הפשוטה שהרדידות המגמתית של הכתבה בנושא הזה לא באה לנסות לשקף את המציאות ובטח לא לתקן אלא רק להצהיב וללכלך.

ג. האמת, לא הופתעתי. לפני שנה הקמנו את עמותת "צו אחד" שנתנה מענה לחיילים שומרי מסורת – שנפגעו במסגרת שירותם הצבאי. עם הזמן התברר שגם רבנים שאינם "מהמחנה החרד"לי" רואים בדאגה את התופעות עליהם הצבענו. אפשר לחלוק ולא לקבל את הגישה לנו לסוגיה, אבל יש דרכים לעשות זאת.

לנוביק לדוגמא לא הפריע לנסות ולהכשיל ולהפיל את הטלפנית שלנו בשידור חי בגלי צה"ל. הוא התקשר למוקד התלונות והתחיל להסתלבט על המוקדנית שהוא חייל ששומע זמזום של נשים, וזה פוגע באמונתו הדתית. הפנייה של נוביק הייתה מאוד זולה אך ורק מתוך כוונה לזלזל ולהגחיך. כשפניתי אליו אחרי המעשה המכוער, מתוך כוונה לשבת איתו ולהציג בפניו את התמונה שיש בידינו, הוא דחה את בקשתי בבוז ובשחצנות. ממש הרגשתי אצלו את אותה גישה תקשורתית, צדקנית-פטרונית ומסואבת שמאפיינת את גבי גזית וחבורתו.

ד. מי שחושב שעל ידי עיתונות מגמתית ניתן לעצב את החברה. ילך לו אצל הכישלון המהדהד של אבירי השמאל, אותם ששלטו במרחב התקשורתי במשך 69 שנים ללא עוררין, כשהם מייצרים שיח מוטה, לא הוגן ולא מקצועי.

ה. אין לי אלא לקוות שכתבי ה"מגזר", אותם שמנסים לדבר בשם הציבור הדתי. כשהם עוסקים בנושאים מגזרים מכוח הכיפה שעל ראשם, יהוו השראה לעבודה עיתונאית מקצועית וערכית. המצופה מעיתונאי בעל יושרה בסיסית.

=======

הרב עמיחי אליהו הוא מנכ"ל 'איגוד רבני קהילות'

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
כל הכבוד
אבי יאיר | 23-11-2017 11:16
הפעם! אני איתך. כאחד שחי בציבוריות שלנו, אמנם בצפון, אך נראה שהפך מגמה שולית למגמה רחבה יותר ממה שהיא
2
בא ללכלך? אז אתה לא יודע איפה אתה חי
יעקב דינור | 23-11-2017 11:41
איך אני יודע שהכותב בלחץ? בגלל ההתקפות האישיות על הכתב (היה רשום אצלי - לא היה לך את זה ביותר נמוך? כי אם אני תלמיד שלך עד היום - אני בורח ממך כמו מאש, אבל זה כבר לתגובה נפרדת). לגופו של עניין: כדאי שתרד ממגדל השן בו אתה נמצא. כי אין לך מושג מה קורה.
3
הרב עמיחי אליהו הוא מנכ"ל 'איגוד רבני קהילות'
ליאור | 23-11-2017 12:50
או במילים אחרות"סבא שלי היה רב/אבא שלי רב, אז גם אני רב! נהיינו חסידות עיוורת! כל בן של רב נהיה רב בעצמו הזוי
4
באנו לראות בעין טובה
אלחי | 23-11-2017 13:44
"כי באמת היאוש וההשקפה בעין רעה על המציאות והבטחון וההשקפה בעין טובה, שניהם אינם באים לאדם ע"פ חילוקים בשכל החיצוני המופשט כ"א הדבר תלוי בתכונת הנפש הטובה היא אם רעה....ונתנה הבחירה הזאת ביד האדם, כדי שתהי' מקושרת בעקב הנפש הטובה ג"כ עריבות החיים ושקיטת הלבבות בעוה"ז."(עין איה) היה אפשר לראות בכתבה את אור ישראל המאיר בכל אותם הדתלשים,וגם הכתב שעוזבים לכאורה דרך מסויימת וקשה להם עם העבר אבל נשארים במגזר,נשארים בבית,לא טורקים את הדלת אלא מקבלים גם את הדרך שברחו ממנה באהבה. וזה עצמו מעיד עליהם איזה עין טובה יש להם ודווקא הם,תכונת נפשם טובה והחיים ערבים עליהם בצפיית ישועה!
5
נוביק, אתה בטוח שאתה שייך למגזר הדתי? כל כך הרבה שנאה
נאוה | 23-11-2017 15:08
בכתבה אחת לא ראיתי מזמן !!!! נראה לי שאתה שייך לאגף החרדים שאוהב להקניט את הדת"ל . האמת שאתה לא שווה תגובה .
6
כל הסדרה של עקיבא נוביק
ממומנת ע"י.. | 23-11-2017 21:33
הקרן החדשה, שמעבירה תקציבים לתקשורת החילונית שמאלנית, ולתנועת נאמני תורה ועבודה ול..רב עפרן, ולכל מי שמפחד מתורת ארץ ישראל בנגלה ובנסתר, תורה שמחייה ומשמחת, תורה שיש לה הארה רוחנית גם לאנשים הפרטיים ולאומה כולה.. אבל הכל עניין של בחירה, בחרתם להיות קשורים בעבותות של כסף וטירוף הדעת לקרן החדשה להשמדת הצביון היהודי ולריבוי ההתבוללות בעם ישראל. צר לי עליכם, אוסיף אתכם לתפילותיי
7
כל העיתונות והעיתונאים חושבים שהם
| 25-11-2017 18:58
השולטים.הם כן שולטים על מי שעזב את הקב"ה גם אם הוא עם כיפה או שטריימל.
8
נוביק פשוט שקרן , יודע את האמת שהרוב השתנה ובחר לשקר
מכיר אותך | 26-11-2017 0:16
הוא יודע כי הוא ראיין את עופר בשן וקיבל את כל המידע האמיתי על החינול המיני ועל השינויים הכבירים שיש בציבור הדתי לאומי בנושא הזה אבל הוא בחר להביא חברה בני 30 פלוס דתלשים.. מדור קודם..שבאמת אז היו בעיות. שלא לדבר על להביא את היישוב קשת (יישוב איזוטרי וככ לא מחובר ולא קשור לשיח הדתי לאומי היום ) כאילו זה מרכז מגזרי.... עלוב.. ואז הוא יתנצל העלוב הזה.. סליחה... תיכננתי לשתף על השינויים, ולא נתנו לי בעריכה.. כמו נחשוני.. שלא לדבר על רועי שרון.. סחורה סוג ח' תתבייש
כשמראים בטלויזיה את רועי שרון הרשע שמתלקק לדרעי
נעמי | 26-11-2017 14:12
אני מעבירה לערוץ אחר שלא מחפש איך להשחיר את הדת"ל . נוביק ורועי שרון 2 שלא ראויים לתגובות כלל !!
9
נוביק אתה יורק לבאר ממנה שתית (מקווה כך)
נאוה | 26-11-2017 14:10
תתבייש לך הולך לחפש את טעויות האנשים .
10
האם לרב עמיחי אליהו יש הכשרה כרב?
משה ל' | 26-11-2017 14:53
או שבגלל שהוא הבן של והנכד של אז הוא מיד זוכה לכבוד הזה?
11
אפשר להתייחס לנוביק ולתקשורת
יהודי פשוט | 27-11-2017 16:21
ואפשר להתייחס לגופן של עובדות וטענות. ראיתי את הסידרה, כמובן שהיא מגמתית, אבל בסופו של יום העובדות (שהיו ידועות עוד לפני הסידרה) מעלות שאלות קשות מאוד. אני תלמיד שיעור ו' בישיבה גבוהה וממש ממש לא חש הזדהות עם 'דתיי הרצף' או עוד כל מיני רעות חולות המתוארות שם. עם זאת, מי שחושב שניתן להתעלם מהמגמות החזקות האלה בטענות של "תקשורת מוטה" לדעתי פשוט טומן את הראש בחול. אנחנו צריכים לשאול את עצמנו מה אנחנו לא מבינים ואיפה אנחנו מפספסים בגדול..
12
יפה מאד
אבי | 30-04-2018 21:54
יפה מאד