רגע לפני ההשקה בישראל: מלחמה על מחירי האייפון X - סרוגים

רגע לפני ההשקה בישראל: מלחמה על מחירי האייפון X

הלילה יושק בישראל מכשיר הדגל החדש של אפל, האייפון X. הביקוש שובר שיאים, אך ברשתות השיווק יצאו למלחמה ומציעים הנחות ומבצעים מפתים- והכל כדי להציע את המכשיר במחיר הזול ביותר. אז איפה הכי משתלם לכם לקנות?

רגע לפני ההשקה בישראל: מלחמה על מחירי האייפון X
  החל מהלילה בישראל. מכשיר האייפון X. (צילום: שאטרסטוק)

הלילה זה קורה: שלושה שבועות אחרי שהושק ברחבי העולם, מכשיר האייפון X הנחשק מגיע באופן רשמי לישראל. מכירת הסמארטפון הנחשק תתחיל הלילה בחצות, ומאות חובבי טכנולוגיה כבר מחכים להיות הראשונים בתור לקניית המכשיר המדובר ביותר בכל הזמנים.

למרות הדיווחים הרבים ברחבי העולם על כשלי אבטחה או תקלות במכשיר,  נראה כי הישראלים לא נרתעים מהמחיר הגבוה של המכשיר. ברשת פלאפון מדווחים על 15 אלף קונים שנרשמו במכירה המוקדמת, וההערכה היא שהרשתות האחרות ירשמו נתונים דומים. כ-40 אחוז מהמכשירים שנרכשו ברכישה מוקדמת נקנו דרך חברות הסלולר, 30 אחוז נוספים הוזמנו ברשתות הסלולר הגדולות ו30 אחוז נוספים דרך חנויות פרטיות.

הביקוש למכשיר היקר אמנם שובר שיאים, אך בכל החנויות יצאו למלחמה על כל קונה ומציעים מחירים ומבצעים מפתים ביותר. כך למשל רשת iDigital תקיים אירוע לילה לבן בסניף הדגל של הרשת בדיזנגוף סנטר, במסגרתה תקיים בין השאר תחרויות נושאות פרסים. כמו כן, 100 הרוכשים הראשונים יקבלו חולצת השקה מיוחדת. המחיר הרשמי של המכשיר יעמוד על 4,800 שקלים עבור דגם בסיסי בעל נפח אחסון של 64 ג'יגה בייט, ו-5,500 שקלים עבור גרסה מורחבת עם נפח אחסון של 256 ג'יגה בייט. למרות זאת, בחברה הודיעו כי כל מי שיזמין את המכשיר במכירה המוקדמת יקבל הנחה של 100 שקלים על המכשיר.

גם ברשת iStore המתחרה יקיימו הערב לילה לבן בסניפי הרשת בתל אביב ובאר שבע. הנהלת החנות הודיעה היום כי כל מי שיקנה את המכשיר בלילה הלבן יקבל הנחה של 300 שקלים על המחיר המלא, שיעמוד אצלם על 4,830 שקלים עבור דגם הבסיס ו-5,530 עבור הדגם המורחב.

מכשיר יקר- אך הישראלים לא נבהלים. האייפון X (צילום: שאטרסטוק)

החנות שמציעה את המכשיר במחיר הזול ביותר היא רשת מחסני חשמל, שם המחירים עומדים על 4,590 או 5,289 שקלים. מעבר למחיר הזול, בחברה מציעים גם שעון חכם בשווי 499 שקלים למי שירכוש את המכשיר במכירה המוקדמת.

ברשתות הסלולר נמנעו מלהצטרף למלחמת הורדת המחירים, אך החברות מציעות מבצע מיוחד שינסה למשוך את הקונים אליהם. רשת פלאפון תציע 5 שנות אחריות ו-50 אחוז הנחה על התיקון הראשון למכשיר, וכן תציע לרוכשים הנחות על אביזרים נלווים. בפרטנר מציעים הנחה של עד 2,000 שקלים בהחזרת אייפון ישן, וברשת הוט מובייל מציעים מגן ומטען לרכב במחיר מוזל עם רכישת המכשיר.

מלחמת המחירים וההנחות מפתיעה מעט לאור הביקוש הגבוה למכשיר, כאשר בדרך כלל ביקוש גבוה למוצר אומר שאין למשווקים סיבה להוריד מחירים. "על פניו זה נכון, אבל כששחקן מסוים משחרר מחיר נמוך משלנו- ניישר קו כדי לשמור על מקומנו בתחרות, גם את זה אומר להרוויח פחות" אמר חיים זגורי, מנכ"ל רשת iStore. סיבה נוספת למלחמת המחירים נובעת מהרצון למכור כמה שיותר מכשירים: למרות עלות הייצור הנמוכה, הרווחיות על מכירת מכשירי אייפון נמוכה דרמטית בהשוואה לרווחיות על מכירת סמארטפונים אחרים, ועומדת על כ-4 אחוזים לכל מכשיר- שמתרגם לרווח של עשרות שקלים בלבד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו