מחר זה קורה: אפל משיקה את מכשיר האייפון החדש - סרוגים

מחר זה קורה: אפל משיקה את מכשיר האייפון החדש

העולם מתכונן: מחר יושק הסמארטפון החדש של ענקית הטכנולוגיה אפל- האייפון X. המכשיר הוא היקר ביותר בהיסטוריית החברה, אך הציבור עדיין הסתער בהמוניו על המכירה המוקדמת. מה כלול במכשיר החדש, וכמה הוא יעלה לכם?

מחר זה קורה: אפל משיקה את מכשיר האייפון החדש
  מכשיר האייפון X החדש (צילום: חשבון הטוויטר של אפל)

חודש לאחר שהוכרז רשמית, מכשיר האייפון X יגיע מחר לחנויות- וההתרגשות בשיאה. המכירה המוקדמת נפתחה ביום שישי האחרון וכבר שוברת שיאים, כשבארה"ב המלאי הראשוני אזל תוך 10 דקות. באפל לא פירסמו כמה מכשירים נמכרו במכירה המוקדמת, אך ההערכה היא שמדובר בכ-3 מיליון מכשירים עד כה.

המכשיר החדש מושק כחלק מחגיגות העשור להשקת מכשיר האייפון הראשון. בניגוד לאייפון 8 שהושק לפני כמה שבועות, האייפון X כולל עיצוב חדש ושונה לגמרי מדגמים קודמים של החברה.

בין השאר, המכשיר החדש מכיל מסך ענק בגודל 5.8 אינץ', המתפרש על פני כל הצד הקדמי של המכשיר, וכן מעבד עוצמתי Apple A11 Bionic בעל שישה ליבות. הסמארטפון גם יכלול 3 מצלמות מצלמה כפולה ברזולוציה של 12 מגה פיקסל בגב המכשיר, ומצלמת סלפי ברזולוציה של 7 מגה פיקסל.

האייפון X יכלול גם חידושים טכנולוגיים רבים. החידוש העיקרי הוא מערכת זיהוי הפנים הייחודית Face ID, המתבססת על טכנולוגיה שפותחה על ידי חברת Prime Sense הישראלית ומחליפה את חיישן טביעת האצבע שנכלל בדגמים קודמים. המערכת החדשה פועלת באמצעות מערך של חיישנים ומאפשרת למכשיר האייפון לזהות את פני המשתמש כשהוא מסתכל על המסך.

מנגנון זיהוי הפנים החדש בפעולה (צילום: חשבון הטוויטר של אפל)

באפל התעקשו מאז ההכרזה לשמור על סודיות רבה בנוגע למכשיר החדש, ואפילו פיטרו עובד לאחר שבתו העלתה סרטון של המכשיר ליוטיוב, אך בימים האחרונים אתרי טכנולוגיה רבים זכו להתנסות עם המכשיר החדש ובחנו את טכנולוגיית ה-Face ID לעומק. על פי הביקורות הראשונות, בתנאים אופטימליים מנגנון סריקת הפנים עובד בצורה נוחה ומהירה יותר מסריקת טביעת האצבע הישנה. עם זאת, מנגנון הזיהוי מתקשה בתנאים מסובכים יותר כגון חדר חשוך או אור שמש בוהק.

באתרי הטכנולוגיה בחנו גם את יכולת המנגנון לזהות פנים מתמונות ומסכות. ברוב המקרים, האייפון X לא נפל בפח ולא נפתח כשניצב מול תמונה או אפילו מסכה שנוצרה על ידי אנשי מקצוע העובדים בתחום הקולנוע. המקרה היחיד שבו מנגון זיהוי הפנים נכשל היה במקרה של תאומים זהים, כשהמכשיר לא הצליח להבדיל בין השניים. באפל טוענים שהסיכוי שהמנגנון לא יעבוד בצורה נכונה הוא אחד למיליון, והודיעו כי ימשיכו לעבוד על שיפור המנגנון כדי שאחוז הכשלונות יהיה קרוב ככל האפשר לאפס.

האייפון X כבר זכה לשבחים רבים מאתרי טכנולוגיה שונים. בין השאר, אתר CNBC הכתיר את האייפון החדש בתור "הסמארטפון הטוב ביותר בעולם", ואתר Mashable טוען שהוא "משנה את הכל". עם זאת, מבקרים אחרים ציינו שאפליקציות רבות לא תואמות לגודל המסך החדש- דבר שפוגע באיכות השימוש.

חסרון עיקרי נוסף הוא מחיר המכשיר. האייפון X הוא הסמארטפון היקר ביותר בהיסטוריה של אפל: דגם בסיסי עם נפח אחסון של 64 ג'יגה בייט יעלה 1,000 דולר (כ-3,500 שקלים), בעוד שהדגם המורחב הכולל נפח אחסון של 256 ג'יגה בייט זיכרון יעלה 1,150 דולר (כ-4,100 שקלים). מי שלא נרתע מהמחיר- ייצטרך לשמור היטב על המכשיר: תיקון מסך לאייפון X יעלה לכם 279 דולר (כמעט 1,000 שקלים), ותיקונים אחרים כגון החלפת סוללה יעלו 549 דולר- כמעט חצי ממחיר המכשיר המקורי.

האייפון X יושק תחילה ב-54 מדינות ברחבי העולם. ישראל לא נכללת ברשימת המדינות שיוכלו לקנות את הסמארטפון כבר מחר- אך ההנחה היא שבחודשים הקרובים המכשיר יתחיל להימכר גם בארץ. כעת נשאר לראות האם המחירים הגבוהים ישאירו את הקונים הפוטנציאלים בבית- או שמא האייפון החדש יהפוך ללהיט בדומה למכשירי האייפון הקודמים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו