חברה ישראלית תובעת את אפל על הפרת פטנטים - סרוגים

חברה ישראלית תובעת את אפל על הפרת פטנטים

אפל מסתבכת: חברת קורפוטוניקס הישראלית תובעת את ענקית הטכנולוגיה על שימוש ללא אישור בארבעה פטנטים שלה בדגמי האייפון החדשים. בחברה טוענים כי אפל נחשפה לטכנולוגיה שלה אך סירבה להגיע איתם להסכם רישוי

חברה ישראלית תובעת את אפל על הפרת פטנטים
  מכשיר האייפון X החדש של אפל (צילום: שאטרסטוק)

חברת הסטארט-אפ הישראלית קורפוטוניקס, העוסקת בייצור רכיבים אופטיים למצלמות בטלפונים סלולריים, תובעת את חברת אפל על הפרת פטנטים. לטענתה, מכשירי האייפון 7 פלוס והאייפון 8 פלוס של אפל משתמשים בטכנולוגיית צילום שיוצרה על ידי החברה- ומפירים ארבעה פטנטים שונים שלה, שהוגשו בין השנים 2012 ו-2015.

על פי כתב התביעה, שהוגשה לבית המשפט הפדרלי בסאן חוזה שבקליפורניה, החברה הישראלית פנתה בעבר לאפל בניסיון ליצור שותפות. במהלך הפניה החברה הציגה לאפל את מערך הצילום שפיתחו, הכולל מצלמה כפולה המאפשרת זום אופטי רציף, בדומה לנעשה במצלמות מקצועיות. באפל שיבחו את הטכנולוגיה שפיתחה, אך סירבו לחתום על הסכם רישוי לשימוש בפטנט- ואז השתמשה ללא רשות בטכנולוגיה בדגמי האייפון החדשים.

מפרה פטנט ישראלי? מצלמת האייפון 8 פלוס (צילום: שאטרסטוק)

חברת קורפוטוניקס נוסדה על ידי דניאל מנדלוביץ', פרופסור להנדסת חשמל בפקולטה להנדסה של אוניברסיטת תל אביב. מנדלוביץ' נחשב לאחד המומחים המובילים בעולם בתחום מערכות הצילום, עם 13 פטנטים שונים הרשומים על שמו או על שם החברה שלו. בין השנים 2008 ו-2010 שימש מנדלוביץ כמדען הראשי במשרד המדע הממשלתי, ובשנת 2012 הקים את חברת קורפוטוניקס יחד עם גל שבתאי וערן קלי. החברה מפתחת מצלמות דיגיטליות לסמארטפונים, ומשתפת פעולה עם חברות ענק בתחום הסלולר כגון סמסונג והיצרנית הסינית הפופולרית OnePlus.

בתביעה דורשת החברה הישראלית תשלום פיצויי נזיקין ועונשין בסכום שטרם נקבע. כמו כן, החברה דורשת הוצאת צו מניעה שיאסור על אפל לעשות שימוש בטכנולוגיה שמפירה את הפטנטים שלה וכן יאסור עליה למכור את מכשירי הסלולר המוזכרים בתביעה. החלטה שכזאת עלולה לפגוע בייצור ושיווק דגמי אייפון 7 פלוס ו-8 פלוס, אך ההערכה היא שעד שתתקבל החלטה סופית בתיק הדגמים המוזכרים כבר לא יימכרו, ויוחלפו בדגמים חדשים יותר. באפל סירבו להגיב לפרטים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו