מכה לשב"כ: בפעם השניה: בוטל צו מנהלי לתושב יצהר - סרוגים

מכה לשב"כ: בפעם השניה: בוטל צו מנהלי לתושב יצהר

בימ"ש הצבאי לעירורים בעופר ביטל את הצו המנהלי שהוצא כנגד יוסף פריסמן תושב יצהר. מדובר בביטול צו שני שהוצא כנגד פריסמן. עו"ד מנשה יאדו מחוננו "צו מנהלי מסוכן שהוצאתו שידרה כי הצבא הוא מעל חוקי המשפט - אנו מברכים על החלטה שבולמת מגמה זו"

author-image
מכה לשב"כ: בפעם השניה: בוטל צו מנהלי לתושב יצהר
  (צילום: באדיבות המצלם)

שופט בימ"ש הצבאי בעופר אל"מ צבי לקח ביטל היום (שני) את צו ההרחקה המנהלי שהוצא ע"י אלוף פיקוד מרכז רוני נומה כנגד תושב יצהר יוסף פריסמן. הצו הרחיק את פריסמן משטחי יהודה ושומרון לתקופה של 4 חודשים ותחם את מגוריו ליישוב קדומים.

מדובר בביטול צו מנהלי שני שהוצא כנגד פריסמן, לפני מספר חודשים ביטל בית הדין לערעורים צו הרחקה מנהלי דומה שהוצא כנגד פריסמן. נשיא בית הדין לערעורים אל"מ נתנאל בנישו קבע אז כי אין ראיות מנהליות המצדיקות צו הרחקה לפריסמן, וכי מהמידע שהוצג לו עולה כי פריסמן לא דוגל באלימות כאידיאולוגיה.

על תוכן החלטת בימ"ש לפיה מהיום ישנו צו איסור פרסום, עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו שמייצג את פריסמן פנה בבקשה לבימ"ש להתיר את תוכן ההחלטה.

נזכיר כי עם מסירת הצו לפריסמן ע"י בלשים מימ"ר ש"י ביום חמישי האחרון הגיש עו"ד יאדו בקשה דחופה לבימ"ש בה ביקש לעכב את כניסת הצו לתוקף וכן לקבוע דיון דחוף בבקשה לביטולו המוחלט של הצו, בקשה אשר נענתה ע"י בימ"ש אשר עיכב את הצו, עד לדיון בעניינו של פריסמן אשר התקיים אתמול (א') בשעות הבוקר.

"משפחת פריסמן לא תוגלה מביתה" אמר עו"ד מנשה יאדו עם קבלת ההחלטה, "ביהמ"ש עצר בהחלטה אמיצה צו מנהלי מסוכן שהוצאתו שידרה כי הצבא הוא מעל חוקי המשפט וחוקי המשחק-מדינת ישראל נמצאת בסיכון כבד ביותר לצביון היהודי והדמוקרטי שלה- והסיכון הזה נמדד בשטח בצעדים קטנים מולם אנו מתמודדים יום יום, אנו מברכים על החלטה הנוכחית שהיותה צעד קטן אבל חשוב בבלימת מגמה זאת".

פריסמן הוסיף "אני מצפה מאותם רכזי שב"כ ואותם אנשים שרודפים יום יום יהודים בהתיישבות, שיחזרו בתשובה ויתעסקו עם אוייבי ישראל האמתיים שרוצחים יהודים יום יום בצירים ביהודה ושומרון."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו