6 נחקרים בחשד לשוחד, ביניהם בכירים ומקורב לנתניהו - סרוגים

6 נחקרים בחשד לשוחד, ביניהם בכירים ומקורב לנתניהו

משטרת ישראל עיכבה הבוקר לחקירה שישה מעורבים בתיק 3000 החשודים בביצוע שורה של עבירות, בהן שוחד והלבנת הון. בין המעוכבים: מקורב מאוד לראש הממשלה

6 נחקרים בחשד לשוחד, ביניהם בכירים ומקורב לנתניהו
  צוללת וסטי"לים של חיל הים (צילום: דובר צהל)

משטרת ישראל עיכבה הבוקר (שני) לחקירה שישה מעורבים בתיק 3000 החשודים בביצוע שורה של עבירות, בהן שוחד והלבנת הון.

אחד מהשישה נחשב למקורב מאוד לראש הממשלה בנימין נתניהו, חשוד אחר הוא איש עסקים וחשוד נוסף שימש בעבר בתפקיד בכיר במערכת הביטחון.

לאחר עיכוב השישה לחקירה מסרה משטרת ישראל כי "במסגרת חקירה משותפת של משטרת ישראל, רשות המסים, הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה, עוכבו היום בבוקר שישה חשודים לחקירה באזהרה בחשד לביצוע עבירות שוחד וקבלת דבר במרמה, עבירות מס על פי פקודת מס הכנסה וחוק מע"מ וכן הלבנת הון, בכל הקשור לביצוע רכש ביטחוני במסגרת פרשה 3000".

עוד הובהר בהודעת המשטרה כי "בזמן התרחשות האירועים היו חלק מהחשודים המעורבים עובדי ציבור ואילו אחרים פעלו במגזר הפרטי. החקירה מתנהלת בלהב 433-היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית ומתבצעת בשיתוף פעולה מלא עם פקיד שומה חקירות תל אביב ברשות המסים, הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, וכן בליווי ופיקוח של פרקליט המדינה. מעבר לאמור ומטבע הדברים לא נוכל להרחיב".

כזכור, הפרשה התפוצצה לאחר שנחשף כי עו"ד דוד שמרון, בן דודו ואיש סודו של ראש הממשלה נתניהו, ייצג גם את איש העסקים מיקי גנור ששימש נציגה של יצרנית כלי השיט 'טיסנקרופ' בישראל, ושהיה מעורב בדיונים על רכישת שלוש צוללות חדשות וכן אספקת שירותי תחזוקה.

לפני כחודשיים שר הביטחון לשעבר משה יעלון התייחס בסרטון שפרסם בפייסבוק לפרשה ואמר: "חסמתי בגופי את עסקת הצוללות עוד בהיותי שר ביטחון והעסקה חודשה רק לאחר שעזבתי את המשרד. מה שידעתי ואני יודע העדתי עדות מלאה באחריות וביושר במשטרה. אני ממתין להשלמת החקירה, אינני מתבטא פומבית לגבי פרטי הפרטים שאני יודע כדי לא לחבל בחקירה, ואני מאמין גם שיוגשו כתבי אישום". הוא הוסיף כי "מדובר בעסקה של מיליארדים שלא אני ביקשתי כשר ביטחון ולא הרמטכ"ל ולא מפקד חיל הים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כל סביבת ביבי מסריחה והפתגם אומר שהדג מסריח מהראש
אורן חזן | 10-07-2017 9:35