חוק הגיור של שקד- חרפה ומנוגד למסורת - סרוגים

חוק הגיור של שקד- חרפה ומנוגד למסורת

אני מסופק מאד האם שרת המשפטים מודעת לכל המורכבות הזו בהגישה חוק הדוחה ביד חילונית מתגיירי צדק, ושופך על הדרך גם את מאות בני הזוג היהודיים

חוק הגיור של שקד- חרפה ומנוגד למסורת

בימים אלו הופץ תזכיר 'חוק גיור ממלכתי בישראל' הדוחה גרי צדק בשתי ידיים. בנוסף, מדובר גם בחוק עוקף בג"צ, כפי שיבואר, וכולו שפיכת התינוק (=גר כתינוק שנולד) עם מי הפוליטיקה, כהצעת האישה הזונה לשלמה: "גם לי גם לה לא יהיה".

היטב חרה לי על כך שהחוק מוגש מטעם ועדת השרים לחקיקה בראשות שרת המשפטים איילת שקד, שלא מתאים לה לנהוג כך. אולי נועצה במשפטנים קפדניים אך כנראה לא במומחי גיור מן האסכולה הציונית-דתית, (פנייתי ללשכתה בנדון כלל לא נענתה. אופייני לתחום 'דת ומדינה' ב'בית היהודי?).

ואבאר: החוק מעניק מונופול הרמטי על הכרה בגיור לצורך זכאות עליה (חוק השבות: "כל יהודי זכאי לעלות ארצה ולהתאזרח בה") רק למגויירי בתי הדין לגיור של הרבנות הראשית (והם חמדת-לבבי, אותם ייסדתי ב-95, עמדתי בראשם 5 שנים ומאז כיהנתי כדיין גיור (בכיר, יש אומרים). בתי דין 'ממלכתיים כביכול' אלו סגרו שעריהם בפני אזרחי חו"ל (בתקנון פנימי). ישראלי שמצא לצערינו בת נכר לזיווגו (כן, כולל במחוזותינו הדתיים ו…אפילו החרדים) איננו יכול לגיירה אלא בבתי דין אורתודוקסים פרטיים, המחמירים לא פחות מבתה"ד של הרבנות. כאן מקום לציין לשבח את בית דינו הבני-ברקי של הרב קרליץ שהוא היחיד במגזר החרדי הרואה בכך מצווה מתוך הכרה במציאות החברתית העכשווית.

רות המואביה, 'איוונקה האמריקאית, הגרף פוטוצקי הפולני ואונקלוס הרומאי לא יוכלו מעתה לעבור את סף הגיור בישראל, בהינף-חרב של גזירת החוק החדש. הם יהיו זכאי שבות רק אם יתגיירו בפריז או ברומא, במלבורן או ביוסטון. יותר סביר ש'ילך החבל אחר הדלי' והבחור היהודי או הישראלי ימצא אושרו בחיק דתה (המרת דת!) או חילוניותה הגמורה (אתיאיזם) של זוגתו לקול התייפחות הסבא-סבתא וכל בני המשפחה היהודית (והכרתי מאות כאלו!). חוק זה חוק!

אשתקד, במרץ 2016, הניף בג"צ את ידו הימנית/החיובית וקבע כי גיור בבי"ד קהילתי אורתודוקסי מוכר בישראל יזכה לאזרחות כמו בית הדין האורתודוקסי במוסקבה, אמסטרדם או יוהנסבורג. עתה החוק נועד לכופף את זרוע הבג"צ לבל יתערב בחלקת אלקים זו של משרד הפנים. האם שרת המשפטים מודעת למשמעות הגזירה? מסופקני. וכאמור, לא מתאים לה…

צל בלהות רפורמי

אלך רכיל ואגלה סוד ואציין היכן קבור ה..סוד? התפתח אצלנו חשש אובססיבי מפני הרפורמים! הם הרי יעמידו בסטות לגיור בכל פינת רחוב ובג"צ יחתום בעיניים עצומות (אגב, גיוריהם בחו"ל מוכרים מזמן לזכאות שבות, וגם גיוריהם בישראל מתומרנים בקומבינות משפטיות) אודה כי בציונות הדתית מקנן חשש 'חמור יותר'; מבתי דין מודרן אורתודוקסיים שיגיירו בזול ובמחיר הלכתי מופחת עד אפסי.

כאמור, אני מסופק מאד האם שרת המשפטים מודעת לכל המורכבות הזו בהגישה חוק הדוחה ביד חילונית מתגיירי צדק, ושופך על הדרך גם את מאות בני הזוג היהודיים.

ומאי תקנתיה?

אינני רק איש-של-בקורת. באמתחתי פתרון אולטימטיבי שפותר את החשש הרפורמי והליברלי. הצעתי היא שכל מתגייר/ת בבית דין 'אורתודוקסי בלתי רשמי' (כולל חרדי, וכמובן גם… ביה"ד 'שלנו' בגוש עציו) יובא (אם ירצה) בתוך חודש לאישור ביה"ד לגיור של הרבנות הראשית. הוי אומר, גיור אורתודוקסי פרטי יוכר בישראל רק לאחר אישורו בבית הדין הממלכתי. win-win.

קורא יקר: קרא שוב את הפסוק המצוטט מפרשתנו בדבר זכות התושבות שקיבלו יתרו ומשפחתו לגור 'במיטב הארץ'. הנלמד משם?

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
העיצה נראית טובה
| 07-06-2017 19:14
בקשר ליתרו שאמרו עליו שהוא חזר למדין לגייר את משפחתו לא נשמע נכון. כי בספרי הנביאים יתרו תמיד מוזכר כשבט מובדל מבני ישראל.
2
דווקא החוק של שקד מצויין ויכול לסתום פרצות מסוכנות
כל הכבוד לשקד | 07-06-2017 22:57
האם הרב מציע שנהפוך את הגיורים בתי הדין הממלכתיים לחנות מכלות רק כדי לשמור בעם ישראל אנשים שמתחתנים עם גויות? לא תודה. אני מעדיף שיהודים שרוצים לאבד את עולמם ילכו למחוז חפצם ולא לתת הכשר של הרבנות לגיורים פיקטיביים.
3
האם כותב המאמר רואה באיוונקה מקבילה של רות המואבייה?
שאול | 15-06-2017 9:23
ברצינות? באשר לתהייתו העיקרית, יצוין כי מדינת ישראל, תודה לא-ל, הפכה למקום עשיר יחסית ומתקדם, מה שגורם לכל מיני "שבטים אבודים" ממדינות העולם השלישי לנסות ולהתאזרח כאן. לכן התקנה של שדק אכן במקומה.
4
דת ומדינה
משה | 16-07-2017 20:54
אעשה סדר בדברים . אדם שנפשו חפצה לשמור תורה ומצוות יכול וצריך להיות יהודי. משרד הפנים לא צריך לתת לאדם כזה תושבות ומעמד עולה אלא רק להיות יהודי לצורך נישואין ומשפחה .פשוט וקל למה מסבכים שנים ענינים , מי שרוצה להיות אזרח ישראלי זה סיפור אחר שיגיש בקשה כמו בכל מדינה בעולם ץ כך בקלות נפתור סוגיה זו