שבוע לפטירת נוריאל גץ: מה היה בשבילי האיש הזה?

זכיתי להיות להיות חבר קרוב של ידיד נפשי, אחי ורעי, נוריאל גץ במשך שנים רבות. מאז הגענו יחדיו למעלה אדומים לפני 31 שנים עד עתה,עת עלה לגנזי עולמים, בן 57 שנים בלבד

שבוע לפטירת נוריאל גץ: מה היה בשבילי האיש הזה?
  נוריאל גץ (משמאל) עם בני כשריאל במעלה אדומים

זכיתי להיות להיות חבר קרוב של ידיד נפשי, אחי ורעי, נוריאל גץ במשך שנים רבות. מאז הגענו יחדיו למעלה אדומים לפני 31 שנים עד עתה, עת עלה לגנזי עולמים, בן 57 שנים בלבד.

שנים בהן עסק בצרכי ציבור באמונה ובעשיית חסד ללא גבולות ובהחזקת ישיבת המקובלים בית אל של אביו הדגול הרב גץ.

בימים האחרונים אני מנסה להגדיר לעצמי מה היה בשבילי האדם המיוחד הזה.

המשנה אומרת: "כל מי שיש בו שלושה דברים הללו מתלמידיו של אברהם אבינו: עין טובה – שאין לו קנאה על חבירו וחביב עליו כבוד חברו ככבודו. רוח נמוכה- עניו ושפל ברך. נפש שפלה- שמשפיל עצמו בין אנשים ומעורב ביניהם ואינו גס רוח (רש"י).

תלמידיו של אברהם אבינו אוכלין בעולם הזה ונוחלין לעולם הבא שנאמר "להנחיל אוהביו ואוצרותיהם אמלא.." (אבות פ"ה).

מי שיש לו את תכונות הנפש המיוחדות הללו נקרא תלמיד של אברהם אבינו, גם אם לא הכיר את תורתו של אברהם אבינו, כי זוהי ההליכה בדרכיו של הקב"ה (רמב"ם דעות פ"ב).

עין טובה- תמיד הסתכל על כל אחד בעין טובה, גם כאשר הכיר בחולשותיו ובכוונותיו של מי שעמד מולו, שלא תמיד טובות, ידע שבסופו של דבר, כל אדם בתוכו הוא בצלם אלוקים. לכן כיבד כל אדם.

רוח נמוכה- למרות מעשי החסד הרבים שעשה, לא רצה לפרסמם. כששאלתי אותו ואמרתי לו 'אתה נבחר ציבור ובציבור אם לא פרסמת כאילו לא עשית'. נוריאל תמיד ענה 'אני לא מסוגל, זה לא אני' כי הרגיש שפרסום מעשי החסד מטמא אותו. למרות זאת,לא הייתה לו כל ביקורת על מי שפרסם את הדברים, כי הבין שזו דרכו של עולם.

נפש שפלה-נוריאל דיבר עם כל אדם בגובה העיניים, ללא כל התנשאות. גם כשהיו ויכוחים שהגיעו לטונים גבוהים, נוריאל שותק וממתין ואז אומר את דבריו בצורה מכובדת. מעולם לא דיבר בגסות רוח ,כי זה פשוט לא היה הוא.

נוריאל ידע שהוא משלם מחיר פוליטי על התנהגות זו שאיננה מקובלת בעולם הפוליטי שלנו, למרות זאת הוא אמר שהתנהגות זו היא האושר שלו, היא זו שעושה לו נחת ושמחה.

כפי שמסיימת המשנה באומרה 'תלמידיו של אברהם אבינו אוכלים בעולם הזה' כי זהו האוצר האמיתי של האד, לא רק בעולם הבא, אלא קודם כל בעולם הזה. ועל אחת כמה וכמה בעולם הנצחי, העולם הבא, עליו נאמר 'להנחיל אוהביו יש'.

ויחד עם זאת חי נוריאל מתוך אהבת תורה ולומדי תורה, אהבת ארץ ישראל וירושלים, כי הבין שהדברים שלובים זה בזה ויונקים זה מזה.

ת.נ.צ.ב.ה ולוואי שנצליח ללכת תמיד בדרכו המיוחדת .

כתיבת תגובה

הוספת תגובה - סרוגים
הדפסה

שם

נושא

תוכן

אין תגובות
הצג את כל התגובות