אגרת שר הבטחון למשפחות השכולות - סרוגים

אגרת שר הבטחון למשפחות השכולות

לקראת יום הזכרון לחללי צה"ל ולנפגעי פעלות האיבה, פרסם שר הבטחון, אביגדור ליברמן, אגרת למשפחות השכולות בה הוא מנסה להעניק להן מעט נחמה ולהשתתף באבלם הכבד

author-image
אגרת שר הבטחון למשפחות השכולות
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

לקראת יום הזכרון לחללי צה"ל ולנפגעי פעלות האיבה, פרסם שר הבטחון, אביגדור ליברמן, אגרת למשפחות השכולות בה הוא מנסה להעניק להן מעט נחמה ולהשתתף באבלם הכבד.

אגרת שר הבטחון

יום הזיכרון מחזיר אותנו אל לוחות האבן. שם ומספר אישי, גיל ותאריכים חקוקים על המצבות הדוממות שבעבורנו הם זיכרונות וגעגועים, חום, חיבוק אחרון ותקווה שנקטעה, מאגר אינסופי של חיים שהיו ואינם עוד.

טורי המצבות נפרשים ונמשכים מהעיר לכפר, לקיבוץ, למושב ולעיירת הפיתוח. נחים בהם בנות ובנים ממזרח וממערב, עולים חדשים וילידי הארץ, דתיים וחילונים, יהודים, דרוזים, מוסלמים, נוצרים, צ'רקסים ובדואים. עשרות אלפי המצבות הן תזכורת אילמת ליקירינו האהובים, ששירת חייהם נקטעה בטרם עת, ושהודות למסירותם ואמונתם בצדקת דרכנו, יזכה עם ישראל לחגוג 69 שנים של עצמאות, שגשוג ועוצמה.

דגל ישראל אשר מורד ביום הזיכרון לחצי התורן, הדגל שמכסה את חללינו בדרכם האחרונה, מתנוסס מעל מרפסות הבתים לקראת יום העצמאות, מסמל את תמצית שאיפתו של עם ישראל לבית לאומי, את התקווה להיות עם חופשי בארצנו ואת המחיר הכבד שאנו ממשיכים לשלם בעבור הפיכת התקווה למציאות. לא בכדי נסמך יום הזיכרון ליום העצמאות, אלא על מנת להמחיש את פסוקו של הנביא יחזקאל: "וָאֹמַר לָךְ בְּדָמַיִךְ חֲיִי וָאֹמַר לָךְ בְּדָמַיִךְ חֲיִי".

אנו עומדים כאן היום בידיעה שחירותנו נשענת על הנחישות להמשיך להילחם על הארץ שלנו באומץ, בהקרבה ובמסירות נפש. אנו זוכרים כי ללא הבנות והבנים שנפלו, לא הייתה קמה מדינת ישראל.

ביום הזיכרון נחנוך את היכל הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל אשר הוקם בהר הרצל, שבו חקוקים שמותיהם של הנופלים, ולצד כל אחד מהם יידלק נר זיכרון כאש התמיד לזכרם של יקיריכם – יקירינו, לעולם ועד.

יקיריי,
כל מילות הנחמה מחווירות מול אובדנכם הכבד. אני שותף לתחושה הקשה, לכאב ולגעגוע, ונושא אתכם בליבי ובמחשבותיי תמיד. דעו כי גם בצמתים מכריעים של קבלת החלטות, אני נזכר ביקיריכם האהובים ובכם, שנתתם למען הארץ הזו את היקר מכול, ושואב מכם את הכוחות להמשיך ולצעוד במעלה הדרך.

את תפילתי האישית אבטא במילותיו של הנביא ישעיהו: "כְּאִישׁ אֲשֶׁר אִמּוֹ תְּנַחֲמֶנּוּ כֵּן אָנֹכִי אֲנַחֶמְכֶם וּבִירוּשָׁלַיִם תְּנֻחָמוּ".

יהי זכרם של הנופלים ברוך. מי ייתן ונהיה ראויים להם ולזכרם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו