מקורב לברנסקי עתר לביטול הבחירות בבית היהודי - סרוגים

מקורב לברנסקי עתר לביטול הבחירות בבית היהודי

התורם הגדול של ברנסקי, אברהם צימרינג עתר אתמול לבית המשפט כדי לבטל את הבחירות בבית היהודי. שופט בית המשפט המחוזי בחיפה דחה את העתירה על הסף

author-image
מקורב לברנסקי עתר לביטול הבחירות בבית היהודי
  התורם עתר לבית המשפט לדחיית הבחירות. ברנסקי

הבחירות לראשות הבית היהודי.

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, ד"ר רון שפירא דחה היום עתירה של שלושה פעילים בבית היהודי לביטול או דחייה של הבחירות מחר. השלושה דניאל בשארי, יצחק מלכה, ואברהם צימרינג – שאתמול נחשף בסרוגים שהוא התורם המרכזי של יונתן ברנסקי – הגישו בקשה לבית המשפט לדחות את הבחירות בשל העובדה כי במפלגה לא הוקמו המוסדות כמו בית הדין הפנימי והגוף המבקר.

דחייה על הסף

העתירה שהוגשה אתמול, 36 שעות לפני הבחירות, העלתה סימני שאלה אצל השופט שפירא, שדחה את בקשתם על הסף. "ככל שסברו המבקשים כי החלטת ועדת הבחירות על עצם עריכת הבחירות נגועה באי חוקיות, או כי נפל פגם במשלוח ההודעות לבוחר ובהצגת פנקס הבוחרים, היה עליהם לפנות בבקשה מתאימה לבית משפט מוסמך בסמוך למועד בו התקבלה החלטת ועדת הבחירות.

בנוסף קבע השופט כי העותרים היו צריכים להגיש את העתירה למוסדות המפלגה, לפני שהם עותרים לבית משפט חיצוני. בעבר כבר דחה בית המשפט עתירות של אותם העותרים, נגד קיום ישיבת מרכז המפלגה שדנה בחוקה ונגד הצנחת דב קלמנוביץ' למועמד המפלגה לעיריית ירושלים, בטענה דומה, כי יש לקיים את הדיון בתוך מוסדות המפלגה.

בסוף פסק הדין קובע השופט כי הוא אינו קובע דבר בנושא חוקיות הבחירות, וכי אם תוגש בקשה חדשה, אז יידון הדבר, וקיום הבחירות לא יהיה בהם כדי להכשיר את אי-החוקיות.

הבחירות יתקיימו כסדרן

הבחירות לראשות הבית היהודי יתקיימו מחר. הקלפיות ייפתחו בשעה 14:00 ויסגרו בשעה 22:00, במקומות רבים תופעל הקלפי רק בחלק משעות היממה לפי הפירוט הבא:

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
לוזרים כמה נמוך תרדו???
| 26-04-2017 19:58