מרד בליכוד: יהודה גליק הגיש בג"צ נגד נתניהו - סרוגים

מרד בליכוד: יהודה גליק הגיש בג"צ נגד נתניהו

ח"כ יהודה גליק לא קונה את מריחת הזמן של נתניהו, והיום הוא עתר לבג"צ כדי שזה יבטל את האיסור שהטיל ראש הממשלה על עליית חברי כנסת להר הבית

מרד בליכוד: יהודה גליק הגיש בג"צ נגד נתניהו
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

מרד של ממש בליכוד. חבר הכנסת יהודה גליק מימש את האיום ועתר היום לבג"צ נגד ראש הממשלה ויו"ר מפלגתו בנימין נתניהו, בשל האיסור שהטיל על חברי כנסת לעלות להר הבית. מדובר בהוראה שהטיל ראש הממשלה לפני יותר משנה, במהלך האינתיפאדה האוסרת על חברי הכנסת מכלל סיעות הבית לעלות להר הבית.

זו אינה הפעם הראשונה שנתניהו מטיל איסור כזה וגם בכנסת הקודמת הוא אסר על חברי הכנסת מהבית היהודי (אריאל ומועלם) ומהליכוד (פייגלין וחוטובלי) לעלות להר הבית. מה שהדליק את יהודה גליק הוא העבודה שהמשטרה הודיעה לאחרונה כי כבר אין צורך באיסור על הח"כים לעלות, אך ראש הממשלה עדיין ממשיך בסירובו לשנות את המצב בהר הבית.

אמש ניסה נתניהו להתחכם, והודיע כי יבטל את האיסור על עליית חברי הכנסת והשרים, אך רק בעוד שלושה חודשים, לאחר חג הפסח, יום העצמאות ושבועות. ההודעה של נתניהו לא שיכנעה את גליק להסיר את העתירה. "בעשרת החודשים האחרונים פעלתי בכל דרך לבטל את ההחלטה על איסור עליית חכים להר הבית: ישבתי על כך עם היועמש לממשלה, יועמש הכנסת וגורמים נוספים בסביבת רוה"מ. משטרת ישראל והשר לבטחון הפנים הסירו מזמן את התנגדותם לעליית חכים להר הבית."

גליק הוסיף, "ביוזמתי כונסה וועדת האיתקה של הכנסת שהחליטה לאחר ששמעה את מפקד מחוז ירושלים במשטרה להסיר את האיסור על חכים לעלות להר הבית. מצער לחשוב שרק האיום בפנייתי לבגצ הביא להחלטה שפורסמה. כפי שלא היה מוצדק בחודשים האחרונים לאסור על עליית חכים להר הבית בניגוד לכל חוק יסוד וחסינות חברי הכנסת כך איני מבין מדוע נדרשים עוד שלושה חודשים מיותרים עד לפתיחת ההר לחברי הכנסת ולמנוע ממני ומחברי לקיים את מצוות העלייה לרגל להר הבית, על כן בכוונתי השבוע להגיש את הבגצ כפי שתוכנן על מנת לא לאפשר דחייה נוספת. אני קורא לכל העולים להר הבית לעלות בתאום עם המשרה ולכבד את הכללים והמקום".

צפו בגליק בבית המשפט העליון

יסולק מהסיעה?

נזכיר כי לפני כחצי שנה, היה זה דווקא גליק שהסביר מדוע הוראתו של נתניהו היא סבירה: "זאת הייתה החלטה שלי לכבד את הנחיות ועדת האתיקה של הכנסת", אמר בראיון לגל"צ. "אני חבר כנסת ואני מכבד את הכללים שלפיהם אני מתפקד".

גליק הוסיף כי ההחלטה של נתניהו וארדן מוצדקת לגבי כניסת חברי כנסת. לדבריו: "לא הייתה שום ברירה. לפני שנה ראינו חברי כנסת מהרשימה המשותפת שניצלו את הכוח ופשוט הסיתו; עלו להר הבית והסיתו נגד המשטרה ונגד היהודים. רוב העולים להר הבית – היהודים והמוסלמים – מכבדים את המקום. לצערי, כמה עשרות הם מפירי סדר, והיינו מצפים ממנהיגי ציבור שיגיעו וירגיעו את השטח".

הפעם האחרונה בה עלה גליק להר הבית הייתה יום לפני השבעתו לחבר כנסת, והוא קיבל על כך נזיפה מנתניהו. כעת עם הודעת המשטרה, גליק דורש כי גם הוא יוכל לעלות להר הבית כמו כל אזרח ישראלי.

עתירה שמגיש חבר כנסת מהקואליציה נגד ראש הממשלה ועוד יותר מכך, חבר כנסת נגד ראש מפלגתו היא נדירה. בקואליציה כבר הענישו את גליק בסילוקו מועדות הכנסת ומניעת הגשת הצעות חוק בשמו ייתכן כי יוטלו עליו סנקציות נוספות הכוללות איסורים על נאומים במליאה, ובמקרה החמור יש אפשרות לסלקו עד כדי הדחתו מהסיעה – כפי שעשו בישראל ביתנו לאורלי לוי.

בעתירה עצמה חוזר גליק באמצעות עורך דינו אביעד ויסולי, על כך שהחסינות של חברי הכנסת נמנעת בשל החלטה פוליטית של ראש הממשלה, שאינה קשורה בבטחון המדינה, ולכן יש להורות לו להסיר את ההוראה הזו, ולהעביר את סמכותה לשר לבטחון פנים.

להורדת העתירה לבג"צ  – לחצו כאן

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
לאבינעם - מפורש בהלכה שלצורך שמירה, הפגנת נוכחות וכו'
משה | 28-03-2017 14:47
מותר לעלות להר הבית גם בטומאה.
2
שמאלנים בליכוד יוצאים החוצה
אלי | 12-04-2017 13:30
הליכוד הם השמאלנים החדשים. כולם שם אשכנזים. לא מבינים ביהדות גם אם ישימו להם תורה מול עיניהם. צריך מפלגה ימנית אמיתית על טהרת המזרחיים.