אורלי לוי הודחה ממפלגת 'ישראל ביתנו' - סרוגים

אורלי לוי הודחה ממפלגת 'ישראל ביתנו'

מפלגת 'ישראל ביתנו' מנהלת דיון להוצאתה של חברת הכנסת אורלי- לוי אבקסיס משורות המפלגה, וזאת, לטענת יו"ר הסיעה מכיוון שהיא מתנהלת באופן עצמאי והפרה את הבטחת בוחריה

author-image
אורלי לוי הודחה ממפלגת 'ישראל ביתנו'
  (צילום: פלאש90)

מפלגת 'ישראל ביתנו' הודיעה לפני זמן קצר (רביעי) על הדחתה של חברת הכנסת אורלי- לוי אבקסיס משורות המפלגה, וזאת, לטענת יו"ר הסיעה, חבר הכנסת רוברט אילטוב, מכיוון שהיא מתנהלת באופן עצמאי והפרה את הבטחת בוחריה.

בפנייה שהגיש אילטוב לוועדת הכנסת נכתב, בין היתר, כי "אין חולק ולמצער אין מקום למחלוקת שחברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס פרשה מסיעת ישראל ביתנו. למרות שהדברים ברורים, הוצהרו מעל כל בימה אפשרית ומיושמים הלכה למעשה יום יום בחיי הכנסת, בכל זאת לא מצאה ח"כ אורלי לוי אבקסיס לעשות את הדבר הציבורי הנכון ולנקוט את ההליך הזה בעצמה ולכל הפחות להתפטר מהכנסת ולהחזיר את המנדט למפלגה שמטעמה נבחרה".

אילטוב הסביר את העיכוב במהלך מצד המפלגה בכך שעל פי פרשנותו של היועץ המשפטי לכנסת יש צורך להביא בפני הועדה מסה קריטית של נתונים אשר יצדיקו את ההחלטה, ורק כעת נמצאת בידיו מסה שכזאת.

עוד מציין ח"כ אילטוב כי ח"כ לוי אבקסיס הודיעה ברבים על פרישתה מישראל ביתנו בהודעה פומבית ורועמת ובסטטוס באתר הפייסבוק שלה ב-19 במאי 2016. היא כתבה אז כי היא עושה זאת בראש מורם ומתוך ידיעה והכרה שהמלך בו היא נוקטת עלול להוות לה למכשול בפעילותה הפרלמנטרית.

לוי- אבקסיס התייחסה בעמוד הפייסבוק שלה למהלך ההיפרדות וכתבה: "יש דרכים אחרות "להיפרד, אבל הסיעה בחרה בדרך המכוערת ביותר, שנועדה למנוע מח"כים שפורשים בשביל לחבור לשלטון להרוויח טובות הנאה או לשדרג מעמדם – אפילו שכאן הסיפור הוא הפוך – זו אני שסירבתי לחבור לשלטון כשראיתי שהציבור ששלח אותי אינו מרוויח מהמהלך, כי באתי לעבוד בשביל הציבור ולא בשביל אף אחד אחר".

אבקסיס הוסיפה כי הסיבה שהבקשה לשדר את הדיון נדחתה היא כדי "להשתיק את קולי ולהסתירו מעיני הציבור. אז אני מתכוונת לשדר אותו כאן בלייב בפייסבוק שלי, ואתם מוזמנים לעקוב. אין שידור בערוץ הכנסת? אז אני אהיה הערוץ מהכנסת".

במהלך הדיון, התייחס היועץ המשפטי של הכנסת, אייל ינון לבקשה וטען כי התנהלותה של אבקסיס אכן עומדת בתנאים להפרשה. לטענתו, דרישת המפלגה "עומדת במבחנים הכמותיים והאיכותיים הנדרשים לצורך זה. אכן, לאורך מספר חודשים, חברת הכנסת מתנהלת באופן עצמאי ובמנותק מ"ישראל ביתנו".

בסוף הדיון החליטה ועדת הכנסת להדיח את אבקסיס כאשר 10 תמכו בהדחה ו-2 התנגדו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
לעולם לא יאפשרו לשמאלנית פמיניסטית להתפטר מהכנסת
מאן דהוא | 15-03-2017 12:29
בישראל ביתנו באמת חושבים שיתנו לקול של אופוזיציה ועוד אישה ועוד פמיניסטית קיצונית לצאת מהכנסת? נו באמת....