אושר סופית: החמרה נוספת על סרבני גט קשים - סרוגים

אושר סופית: החמרה נוספת על סרבני גט קשים

מכנה נוספת לסרבני הגט. מליאת הכנסת אישרה סופית את הצעת החוק של ח"כ שולי מועלם רפאלי מהבית היהודי לפיה יוחמרו תנאי הכליאה של סרבני גט קשים. אלעזר שטרן התנגד

author-image
אושר סופית: החמרה נוספת על סרבני גט קשים

מכנה נוספת לסרבני הגט. מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ שולי מועלם רפאלי מהבית היהודי לפיה יוחמרו תנאי הכליאה של סרבני גט קשים. ההצעה עברה ברוב של 44 מול 6 ואחד נמנע.

על פי הצעת החוק בין הדין הרבני יוכל להגביל את זכויותיו של אסיר אשר לא קיים את פסק הדין המורה לו לתת גט לאשתו. בין השאר יימנעו ממנו השתתפות בכל מסגרת לימודית המתקיימת בבית הסוהר, הוא לא יזכה לקבל אוכל בכשרות מהדרין והוא ייאלץ להסתובב בבגדי אסיר. בנוסף, מוצע לקבוע כי בית הדין יהיה רשאי לאסור על אסיר, שהורה על החזקתו בבידוד, להחזיק חומרי כתיבה וקריאה, למעט ספר תפילה, ולעשות שימוש באמצעי תקשורת מכל סוג שהוא.

הצעת החוק באה בעקבות דרישת בית הדין הרבני לשנות את החוק ולאפשר לו הרחבת סמכויות כדי לטפל ביתר עוצמה בסרבני הגט.

 

ומי התנגד? אלעזר שטרן

ח"כ אלעזר שטרן הסתייג והתעמת דווקא עם חברות מפלגתו ביש עתיד ועם חברות המחנה הציוני: "מצד הקואליציה אין לי ציפיות, אבל הבית החרד"לי מזמין אתכם כאן לתת סוג של גיבוי למערכת דורסנית שמתעללת בנשים ואם אתם תומכים בהצעה הזו, שאולי תפתור בעיה של מסורבת אחת, אתם קוברים באותו זמן מאות מסורבות גט שמתחננות כל רגע שיכניסו את הבעלים שלהם לבתי הכלא, ובית הדין הרבני לא מפעיל את הסמכות שלו. לקחנו אחת או שתיים שאולי זה ישפיע עליהן וגם הדאגה הזו היא למסורבת חרדית או חרד"לית. זה הכל בתוך המשחק שלהם."

ח"כ רויטל סויד השיבה: "קול אחיותינו זועק אלינו, אלה שנמצאות במאסר של החיים. הן מתות חיות, הן לא נישאות, לא יולדות ילדים אין להן משפחה אין להן למה לקום בבוקר. הן עומדות מול עיננו. כל אחת כאן יודעת בדיוק מה היא הייתה מרגישה אם איזה גבר היה כובל אותה. אני לא בטוחה שח"כ שטרן יכול להבין אפילו לא לשנייה מה מרגישה אישה כזו. אז אל תטיף לנו שיושבות כאן שנאבקות שנים למען העגונות."

ח"כ מועלם רפאלי: " הצעת החוק הזו היא חלק ממאבק גדול בנושא סרבנות הגט, הוא לא התחיל היום ולצערי הוא גם לא ייגמר היום. רק שילוב כוחות יניע את הסירה לכיוון אליו אנחנו שואפים. אדם שמעגן את אשתו ואינו מוכן לקבל את הוראת הדיינים לחדול מלהתעלל בה, הוא לא באמת אדם שחשובה לו ההלכה וקיום אורח חיים דתי. הוא רומס את העיקרון היסודי שביהדות 'ואהבת לרעך כמוך' רק כדי למרר את חיה של אשתו. לפיכך הוא לא ראוי ליהנות משלל הפריבילגיות שבתי הכלא מאפשרים לאסירים דתיים."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
טוב מאוד.בכל אופן אשה צריכה לחזור בתשובה שלמה.
| 23-03-2017 14:57
החכמה של אלעזר שטרן לא מובנת.העיקר להתנגד.
2
חוק שפועל בצורה מזעזע
אדם | 09-04-2017 12:28
כנראה שאת המושג שלום הבית שכחנו הכי קל לתקוף גברים , אך ח"כ הנכבדה מתעלמת מסרבניות גט ומזעזע כפליים שלמעט כותרות החוק לא נותן שום פתרון לקדושת המשפחה
3
אני סבלתי מסרבנות גט 8 שנים.... ואני גבר.. ולאף אחת מיפ
שי | 23-07-2017 1:51
מיפות הנפש הצבועות לא אכפת. המגמה היא פימיניזם זול זה הכל
4
כופין אותו עד שיאמר רוצה אני
h | 12-09-2017 14:25
סרבן גט שבית הדין פוסק עליו כפית גט מוציאים ממנו גט בכמה דקות גם הוא בסוף יהנ מזה ולא יבזבז את חייו בכלא