אושר: סרבני גט לא יקבלו אוכל בכשרות מהודרת - סרוגים

אושר: סרבני גט לא יקבלו אוכל בכשרות מהודרת

הכנסת אישרה כי סרבני גט לא יהיו רשאים לשהות באגף התורני בבתי הכלא, ללמוד ולקבל מזון בכשרות מהודרת. החוק זוכה לתמיכת הרב הראשי ומטרתו הגברת הלחץ על הסרבנים

author-image
אושר: סרבני גט לא יקבלו אוכל בכשרות מהודרת
  (צילום: Miriam Alster/Flash90)

מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאה ראשונה החמרת סנקציות על סרבני גט, כאשר הפעם מדובר על סנקציות דתיות.

הצעת החוק, שמקודמת על ידי יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי ותנועת 'אמונה', נועדה להכביד על גברים סרבנים, זאת במטרה לשחרר נשים מעגינות.

על פי הצעת החוק, ישללו מסרבן הגט שלל פריבילגיות הניתנות לאסיר השומר על אורח חיים דתי, בהן; שהות באגף התורני, לימודים ואחזקת ספרים, השתתפות בשיעורי תורה ושימוש בספרי קודש. בנוסף לא יורשה לקבל ארוחות בכשרות מהודרת. הנהלת בתי הדין הרבניים והרב הראשי לישראל הרב דוד לאו תומכים גם הם בחוק במטרה להעניק כלים נוספים שיסייעו להם במלחמתם למען נשים עגונות.

הצעת החוק מתבססת על המלצת בתי הדין שהביע את התנגדותו להטבות כפי שמבואר בדברי ההסבר של החוק "בין אפיקי הפעולה העומדים לרשות בתי הדין נחשב צו המאסר בכפייה לקיצוני מבין צווי ההגבלה, אולם גם מבין כתלי בית הכלא ישנם סרבני גט המעזים לדרוש הטבה בתנאיהם או לאמץ תנאים שייטיבו עימם במהלך תקופת מאסרם כדוגמת השתתפות במסגרות לימודיות שונות הקיימות בבתי המאסר, קבלת אוכל כשר למהדרין או שהייה באגף שומרי המצוות".

כאמור, לבתי הדין הרבניים יש סמכות לשלוח אדם למאסר בגין סירוב מתן גט, כאשר מפתחות היציאה מהכלא נמצאים בידי הסרבן עצמו, במידה ויבחר לשחרר את אשתו מעגינותה. יחד עם זאת ישנם סרבנים שבוחרים לשבת בכלא מאשר לתת גט והחוק כיום מאפשר להם ליהנות משלל הטבות.

ח"כ שולי מועלם רפאלי: "אדם הבוחר בחיים לפי ההלכה היהודית לא יכול להחליט על חלקים שהוא מקבל וחלקים שהוא דוחה. זו אינה ארוחה בהרכבה עצמית שבה מחליטים מה יהיה על הצלחת ומה לא. היהדות כוללת את עיקרון היסוד של ואהבת לרעך כמוך. אדם שבוחר לרמוס עקרון זה ולא לתת גט לאשתו רק כדי למרר את חייה, בוחר שלא לקבל את החלטת הדיינים ,אינו יכול לבוא בדרישות לקבל את הפריבילגיות שבתי הכלא מאפשרים לאסירים דתיים.מפתחות הכלא בידיו. שייתן גט וישחרר את אשתו ואת עצמו מהכלא שבו בחר לשים את שניהם".

מנהל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקובי: "הצעת החוק של ח"כ שולי מועלם רפאלי היא צעד חשוב והכרחי במאבק בסרבני הגט. בדיון שיתקיים בוועדת חוקה על החוק, ידונו סנקציות נוספות."

עו"ד צפורת שימל, היועצת המשפטית של תנועת 'אמונה': "מדובר בצעד גדול במיוחד לקראת ציון יום העגונה. הסנקציות מטרתן לעודד את סרבני הגט שבמאסר להושיט לעצמם את מפתחות הכלא על ידי מתן גט לנשותיהן. לצערינו יש מביניהם הרואים בבית הכלא בית הבראה והדבר מצריך שינוי. אמונה תמשיך לפעול כנגד תופעת סרבנות הגט עד למיגורה."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
הבעיה , שהרוב הן סרבניות
מעוגן | 07-03-2017 16:07
!
2
בושה
מזועזע | 07-03-2017 23:53
מאיפה האומץ והיהירות של דודי לאו וחבר מרעיו להוסיף על מה שנפסק בשולחן ערוך מהן הסנקציות שיש להפעיל כנגד סרבן גט?? מי התיר לו לשלול מהם שמירת תורה ומצוות?! האם הם יותר גרועים מרוצחים? אנסים? גנבים? ועוד כאלה שכלואים באגפים התורניים שבבתי הכלא שיכולים להמשיך באורח חייהם ולקבל מזון מהדרין וכו??? דודי לאו ידוע בחוצפתו וכבר מנע מסרבני גט בבתי כלא מצוות כגון סוכה ארבעת המינים ועוד.. דודי לאו, אוי לך מיום הדין!!!!
3
צביעות של הלכה נתנו לגבר את כל הזכויות
דנה | 08-03-2017 12:12
ההלכה מאשרת אלימות כזו למה אתם פוגעים בגבר שקיבל את הליגיטימציה הזו איזו הלכה מבולבלת ומבלבלת .בנות צריכות להתחתן דרך צוהר ועורכי דין