הרצוג וכחלון בוחנים הקמת ממשלה חלופית - סרוגים

הרצוג וכחלון בוחנים הקמת ממשלה חלופית

על רקע במשבר הקואליציוני בין נתניהו לכחלון, אנשיו של שר האוצר מבהירים כי אינם חוששים ללכת לבחירות. הרצוג: "דיברתי עם כחלון, בוחנים הקמת ממשלה חלופית"

author-image
הרצוג וכחלון בוחנים הקמת ממשלה חלופית
  (צילום: Olivier Fitoussi/POOL/פלאש90)

משבר חריף בקואליציה.

המשבר בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשר האוצר משה כחלון, בנושא תאגיד השידור הציבורי, העלה באופן מעשי, לראשונה מאז הקמת הממשלה הנוכחית, את האפשרות כי נתניהו יפזר את הכנסת וילך לבחירות.

במהלך השבת שיגרו נתניהו עצמו ובכירים נוספים בליכוד מסרים חד משמעיים לפיהם הם לא ייתנו לכך שהתאגיד יחל לשדר בסוף החודש הבא, גם אם זה אומר שצריך ללכת לבחירות. כחלון מצידו הבהיר כי הוא אינו מפחד מבחירות.

שר האוצר טרם הגיב רשמית, אך אנשיו אמרו כי "ראש הממשלה יודע את המספר של כחלון, ואם הוא רוצה לחזור בו מסיכום – שיתקשר. אם נתניהו רוצה בחירות – כחלון לא חושש מכך. התאגיד יקום כפי שסוכם".

ממשלה חלופית במקום בחירות

מי שכאמור מנצל את המשבר הנוכחי בין נתניהו לכחלון, הוא יו"ר האופוזיציה חבר הכנסת יצחק הרצוג, שהבהיר כי הוא כבר שוחח עם כחלון בכדי לבחון הקמת ממשלה חלופית. הרצוג טען בראיון לאולפן ynet, כי הוא אמר לכחלון לבחון פרישה מהקואליציה ולהקים איתו ממשלה אחרת.

"דיברתי עם כחלון וסיכמנו לבחון כל מיני אפשרויות, כולל אי אמון קונסטרוקטיבי שמשמעותו ממשלה חלופית", אמר הרצוג והוסיף: "אני קורא לכחלון להתפטר מהממשלה ולחבור אלינו".

לפעול באחריות

מי שלקח את תפקיד המבוגר האחראי גם הפעם, הוא יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, שביקש להרגיע את הרוחות ולא ללכת למהלכים דרמטיים: "‏אני קורא לכולם לפעול באחריות ולמנוע בחירות יקרות ומיותרות שיפגעו בכלכלה ובאזרחי ישראל. ‏עם קצת רצון טוב, משבר התאגיד פתיר".

לא מקובל עלינו

בנוסף, אם למישהו היה עוד ספק בנוגע לרצינות כוונותיו של נתניהו, אזי עם המראתו לסין הבוקר, הוא חידד את מסריו ואמר: "ממשלה מתקיימת על סמך הסכמים קואליציוניים. בהסכם הקואליציוני נקבע במפורש שכל המפלגות מחויבות להחלטות של הליכוד בנושאי תקשורת, לרבות סגירת התאגיד".

"לא יכול להיות מצב שאנחנו בליכוד, עם 30 מנדטים, מכבדים את כל הסעיפים הקואליציוניים של מפלגות קטנות, גם בנושאים שאנחנו לא מסכימים כמו מס על דירה שלישית, שכל הליכוד התנגד לו אבל כיבדנו את זה כי יש הסכמים – וכשבאים הסעיפים שלנו, שהם חשובים לליכוד ולי, את זה לא מכבדים. זה לא מקובל עלינו".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו