נתניהו זימן פגישה בשבת: סגירת התאגיד או בחירות - סרוגים

נתניהו זימן פגישה בשבת: סגירת התאגיד או בחירות

מבחינת נתניהו פתיחת התאגיד היא פיקוח נפש, ולכן זימן 4 שרים לישיבה דחופה בשבת כדי לדון בסגירתו. המשבר בקואליציה עלול להוביל לפיזור הכנסת והקדמת הבחירות

נתניהו זימן פגישה בשבת: סגירת התאגיד או בחירות
  (צילום: יאיר שגיא/פלאש90)

הקואליציה נמצאת במשבר החריף ביותר שלה מאז הקמתה, באווירה המזכירה את ערב פיזור הכנסת הקודמת.

הסוגיה שכרגע עלולה לפרק את הממשלה היא סגירת רשות השידור והקמתו של תאגיד השידור הישראלי 'כאן'. ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן במהלך השבת – תוך חילול שבת – את השרים מירי רגב, יריב לוין, מירי רגב וצחי הנגבי ויו"ר הקואליציה דוד ביטן, כדי לדון בסגירת התאגיד, שאמור לעלות לשידור ב-30 באפריל (עוד חודש וחצי).

הערב פרסם נתניהו פוסט בו טען כי שינה את דעתו מסוף השבוע האחרון, ולאחר שהסכים לעליית התאגיד, הוא מתחרט: "שיניתי את דעתי בעקבות פגישה שקיימתי אתמול עם עובדי רשות השידור. בפגישה שמעתי סיפורים קורעי לב על עובדים מנוסים ומסורים שנשלחים הביתה בגלל התאגיד.

כמו כן התברר בפגישה שבניגוד לנתונים של משרד האוצר, עלות המשך הפעלת רשות השידור זולה בעשרות מיליוני שקלים מעלותו של התאגיד. אז בשביל מה צריך את התאגיד?"

אווירה של בחירות

בפגישה דנו הששה בהפרת ההסכם הקואליציוני מצד שר האוצר משה כחלון. לדברי השרים על פי ההסכמים הקואליציוניים – שר האוצר לא יכול להתערב בשום חוק שנוגע לתקשורת ולא כרוך בתוספת תקציבית. השרים פנו לנתניהו, ואמרו כי כחלון לא אמור להתערב בשיקום רשות השידור משום שלא דרושה תוספת.

מהשיחה עולה כי השרים וראש הממשלה דורשים את סגירת התאגיד, ומוכנים ללכת עם זה אפילו לבחירות, באופן המזכיר את פיזור הכנסת הקודמת בעקבות חוק ישראל היום.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
נמאס שביבי שמאלני וממשיך את ההקפאה בניגוד לעמדת ארה"ב
אך זה בזבוז כסף נוראי ללכת לבחירות | 18-03-2017 23:44
ביבי וכחלון רבים בינהם וכנראה עניין התאגיד זה רק סיפור כיסוי לריב מתחת לפני השטח. פוליטיקה זה דבר גועלי. ממש יהיה חבל ללכת לבחירות בגלל שזה בזבוז כסף נוראי. למרות שממש מתחשק לי שיהיה ראש ממשלה ימני אמיתי בגלל שסתם יש הקפאה בבנייה למרות שארה"ב לא מבקשת זאת, וביבי ממש מאכזב בגדול. אבל פשוט חבל על כספי ציבור.
2
תחזירו את הערוץ...
הכי נכון | 18-01-2023 12:08
תחזירו את הערוץ הראשון והטלוויזיה החינוכית