להסתכל קדימה, לרוץ אחורה - סרוגים

להסתכל קדימה, לרוץ אחורה

לאחר שעוברים עלינו דברים קשים, סכסוכים ומריבות, אנו יכולים בקלות להישאב אל הקושי והכאב, אל המועקה והצער. אך באותה מידה אנו יכולים לבחור להתנהל בצורה אחרת, גם כשאנחנו בתוך המשבר אנחנו יכולים להוציא ממנו כלים

להסתכל קדימה, לרוץ אחורה
  (צילום: שאטרסטוק)

לא פעם היחסים בין בני הזוג עולים על שרטון זמני, משברון קטן שאמור לחלוף במהירות, אך לצערנו פעמים רבות האירועים יוצאים מכלל שליטה, הכל יוצא מפרופורציה והאנדרלמוסיה חוגגת.

הוא עונה לה, והיא צועקת עליו, הוא מחזיר והיא בוכה, הוא מקניט והיא מסתגרת, ועדיף שנעצור כאן. אם יבקשו בני הזוג להעיף מבט על עצמם ברגע זה, כנראה שהתמונה שתצטייר לנגד עיניהם תהיה קשה מאוד, אך פרשתנו "כי תשא" מלמדת אותנו להסתכל על דברים במבט שונה לגמרי.

משה רבנו עומד מול הקב"ה בתפילה ומבקש ממנו בקשה מעט מוזרה: "הראני נא את כבודך". ברור שמשה רבנו לא ביקש לראות את הקב"ה בכבודו ובעצמו, שהרי אין לו דמות הגוף ואין לו גוף. אך את התשובה לשאלה מצאנו בספר "פנים יפות": אמר לפניו – רבש"ע, מפני מה יש צדיק וטוב לו ויש צדיק ורע לו, יש רשע וטוב לו ויש רשע ורע לו. משה רבנו מבקש לדעת את דרכי ההנהגה האלוקית, מדוע הדברים מתנהלים כך ולא אחרת, מה ההיגיון שעומד מאחורי הקלעים. אך הקב"ה עונה לו: "וראית את אחורי ופני לא יראו" , לשווא אתה מבקש להבין את דרכי, אך דבר אחד אני מבטיחך – יבוא הזמן שבו תוכל לראות את אחורי – תוכל להסתכל לאחור ולהבין את כל מה שארע.

לאחר שעוברים עלינו דברים קשים, סכסוכים ומריבות, אנו יכולים בקלות להישאב אל הקושי והכאב, אל המועקה והצער. כל אחד מבני הזוג יתבצר בעמדה שלו עד שמישהו ייכנע ראשון ולאט לאט הדברים יחזרו למצבם הרגיל. אך באותה מידה אנו יכולים לבחור להתנהל בצורה אחרת, גם כשאנחנו בתוך המשבר אנחנו יכולים להוציא ממנו כלים, ללמוד על עצמנו ועל הקשר שלנו, להסיק מסקנות ולהשתפר לפעמים הבאות. אחד מהכלים החשובים ביותר בזוגיות הוא לא רק לדעת להתגבר על משברים נקודתיים, אלא גם ללמוד מהם להבא ולהפיק לקחים כדי למזער את המשברים העתידיים.

אם נתנהל בצורה כזאת נוכל בסופו של דבר להביט לאחור, ועם חיוך על הפנים להבין כיצד הכל היה לטובה.

=======

הכותבת היא הראלה ישי, שדכנית ותיקה ובעלת רשת משרדי השידוכים דו-לב, ומחברת הספר "סטטוס: בזוגיות. מיומנה של שדכנית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו