שקד: "מדינה ערבית כבר לא תקום פה" - סרוגים

שקד: "מדינה ערבית כבר לא תקום פה"

שרת המשפטים נאמה בכנס ירושלים והתייחסה לשינויים הצפויים במזרח התיכון בעקבות בחירותו של דונלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית. "זה הזמן לעשות שינויים היסטוריים"

author-image
שקד: "מדינה ערבית כבר לא תקום פה"
  (צילום: ישראל ברדוגו)

שרת המשפטים איילת שקד נאמה לפני זמן קצר (שני) בכנס ירושלים והתייחסה לשינויים הצפויים במזרח התיכון בעקבות בחירותו של דונלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית.

"חשוב מאוד שאנחנו לא נהיה משמאל לטראמפ שמפלגתו מחקה ממצעה את רעיון המדינה הערבית", אמרה שקד.

לדבריה: "העולם חוזר ללאומיות וזו הזדמנות עבורנו. באירופה וגם בארצות הברית אנחנו עדים ללאומיות מתגוננת. ואפילו באירופה מתחילים לדבר על גבולות סגורים. כלי תקשורת שמאליים בעולם עומדים המומים לנוכח ההתנהלות של הציבור הרחב שבוחר לחזור לשורשים, ללאומיות. אבל צריך להיות כל הזמן עם יד על הדופק ולוודא שהלאומיות לא הופכת ללאומנות".

שקד סיפרה כי "כשאני נכנסתי לפוליטיקה אף אחד לא העלה בדעתו ששרים בממשלה יעמדו וידברו בצורה ברורה בעד החלת ריבונות ושלילה של מדינה ערבית. אנחנו צריכים לפני הכל לומר מה אנחנו רוצים. זו הזדמנות עבורנו לקבל הכרה בינלאומית בגבול הצפוני שלנו ברמת הגולן".

על הפתרון "שטחים תמורת שלום", אמרה שקד כי "צריך להפסיק את האשליה הזאת שישראל תיסוג, תיתן, תמכור שטחים. כולנו ראינו ששילמנו על זה בדם. אבל גם אם זה ייקח זמן עד שהעולם יכיר בזה, אנחנו חייבים לעשות זאת. מנהיגים גדולים תמיד לקחו החלטות מבלי לשאול. כששואלים מקבלים לא".

"אנחנו יודעים איך נגמרה התכנית הכושלת עזה ויריחו תחילה. עכשיו חייבים לשנות ולומר "גוש עציון ומעלה אדומים תחילה".

כמו חלק גדול מקודמיה, אומרת שרת המשפטים שיש לעבות את ירושלים. היא משבשת מעט את הפסוק "ירושלים הרים סביב לה" ומפרשת אותו הן כהרים והן כ"ערים סביב לה". אבל זהו רק שלב אחד, לדבריה.

השלב השני הוא להחיל ריבונות על שטחי סי. "היום יותר ויותר פוליטיקאים מדברים על רעיון הריבונות. בנייה ומעגלי ריבונות יחד. אלה הם המרכיבים העיקריים לביצור גבולות ישראל".

שקד מדווחת כי רוב השרים בקבינט רואים עין בעין את הנושאים הללו. "זה הזמן לעשות שינויים היסטוריים".

היא מבהירה כי יש להבהיר לאומות העולם שמדינה ערבית כבר לא תקום וכי יהודה ושומרון יכללו בתוך גבולות המדינה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
זה הזמן ואסור להחמיץ את השעה.
| 13-02-2017 20:27
כל הדיבורים מהשמאל זה רק דמיונות. מה שיעשה הימין זה מה שיהיה טוב ונכון בעזרת השם.