סמוטריץ' מרעיף שבחים על ציפי לבני - סרוגים

סמוטריץ' מרעיף שבחים על ציפי לבני

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', מתעלם מהחלוקה הפוליטית של ימין ושמאל, ומרעיף שבחים על חברת הכנסת ציפי לבני, על רקע הדיווח לפיו הוצע לה לשמש בתפקיד בכיר באו"ם

סמוטריץ' מרעיף שבחים על ציפי לבני
  (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי, מתעלם מהחלוקה הפוליטית של ימין ושמאל, ומרעיף שבחים על חברת הכנסת ציפי לבני, על רקע הדיווח לפיו הוצע לה לשמש בתפקיד בכיר באו"ם.

כאמור, על פי הדיווח באתר 'הארץ', בסוף השבוע התקשר ללבני מזכ"ל האו"ם החדש, אנטוניו גוטרש, והציע לה תפקיד של תת מזכ"ל.

באו"ם יש תתי מזכ"ל רבים, ואם לבני תשיב להצעתו של גוטרש בחיוב היא תהיה הישראלית הראשונה שתישא בתפקיד.

"רעיון נהדר"

בניגוד לשרת המשפטים מירי רגב, שמתחה ביקורת על האפשרות שלבני תמונה לתפקיד בכיר באו"ם ואף אמרה כי זה מינוי "לא ראוי", חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' דווקא סבור שמדובר במינוי ראוי ביותר.

"ציפי לבני בתפקיד בכיר באו"ם זה רעיון נהדר", אמר סמוטריץ'.

"כציונית, פטריוטית ובעלת ניסיון, בטוח שהיא תעשה עבודה נהדרת", הוסיף סמוטריץ' ואמר כי הגיע הזמן להפסיק עם הקטלוג הפוליטי: "די כבר עם הקטלוג האוטומטי של ימין ושמאל".

"מינוי לא ראוי"

גם חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין, מותחת בקורת על התבטאויותיה של שרת התרבות והספורט, מירי רגב, אודות האפשרות שחברת הכנסת ציפי לבני תתמנה לתפקיד בכיר באו"ם.

מוקדם יותר, בפתח ישיבת הממשלה, התייחס נתניהו לסיכול מינויו של ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר סלאם פיאד כנציג לוב באו"ם וחשף כי הוא זה שעומד מאחורי סיכול המינוי.

"אמרתי שהגיע הזמן שתהיה הדדיות ביחסים של האו"ם עם ישראל ואי אפשר לתת כל הזמן מתנות חינם לצד הפלסטיני. הגיע הזמן שיתנו גם מעמד ומינויים לצד הישראלי. במידה שיהיה מינוי מתאים, אנחנו נשקול זאת".

אלא שלאחר דבריו אלה, התפרצה שרת התרבות מירי רגב, שלא כנהוג, והעירה: "זה לא אומר שאתה מאשר שהמינוי שלה (של ציפי לבני; ג"ע) הוא מינוי ראוי ומתאים. צריך להיות נציג למדינת ישראל, לא בטוח שזה המינוי הראוי והמתאים".

"רגב שוב מצליחה להביך"

בתגובה לדבריה של רגב, מסרה ח"כ ורבין ל'סרוגים' כי "מירי רגב שוב מצליחה להביך, הפעם בהתבטאויותיה כנגד מינויה של ציפי לבני לתפקיד באו"ם".

ורבין טענה כי לא הכל פוליטי והזכירה כי "לפני מספר חודשים, כשנשמעו קולות עכורים נגד מינויו של דני דיין לשגריר בברזיל, תמכתי בו בקול גדול. עשיתי זאת ללא קשר לשיוכו המפלגתי, אלא בזכות כישוריו, יכולותיו ומסירותו לעם ישראל. מירי רגב בוחרת להיות פופוליסטית שמתנגדת לבקשת האו"ם ומעדיפה שלא ימונה אף ישראלי מאשר תמונה בכירה שאינה ממפלגתה".

"ציפי ליבני משכמה ומעלה, שהייתה שרת החוץ והמשפטים, חברה בקבינט ובעלת עבר במוסד, איננה זקוקה לחותמת ההכשר העסקנית. זהו מינוי מוצלח לעם ישראל ולמדינת ישראל. גם מירי רגב צריכה לפעמים לבחור את מה שנכון למדינת ישראל ולא מה שטוב לפעילים בליכוד".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
בסיום השיעור היומי, פנה התלמיד לרבו בשאלה: זה עתה למדנו
בסיום השיעור היומי, פנה התלמיד לרבו בשאלה: זה עתה למדנו | 12-02-2017 20:06
בסיום השיעור היומי, פנה התלמיד לרבו בשאלה: זה עתה למדנו שאין בן דוד בא עד שתכלה הפרוטה מן הכיס. משמע שבזה תלוי ביאת המשיח. במקום אחר נאמר כי ביאת המשיח תלוי בזכות נשים צדקניות? ענה לו המלמד, תלמידי היקר, שתגדל תבין כי אין כאן סתירה: "בזכות נשים צדקניות תכלה הפרוטה מהכיס"...
2
רואים שהוא בשר טרי בפוליטיקה
| 12-02-2017 20:14
זוכרים שכל פעם שעצבנו את אובמה הוא שלך אשטון קוצ'ר מהאיחוד האירופי לנגח אותנו. ליבני תבשל הרבה דייסות נגד הימין
3
ציפי סמוטריצ'
יוש | 12-02-2017 21:09
לפלא הוא בעיני שסמוטריצ' אינו מבין איזה נזק מדיני יכולה ציפי לגרום למדינה כשהיא משמשת בתפקיד בכיר באו"ם הידוע בשנאתו למדינת ישראל ובהעדפתו הגלויה לגבי הפלסטינים ושילמד קצת על דעותיה הפוליטיות של ציפי ועל החלטותיה לאחר מלחמת שלום הגליל השניה וכן התמיכה שלה בהתנתקות מגוש קטיף אז איך אפשר להתעלם מהחלוקה של ימין ושמאל. נראה שסמוטריץ' על אף הפעילות הרבה שלו בכנסת הוא עדיין טירון פוליטי ואולי הוא מקווה שציפי תייצג את הבית היהודי באו"ם ותמנע הקמת מדינה פלסטינית.
4
בשביל לתפוס כותרת הוא יהיה מוכן גם לשבח את אבו מאזן
הגאוה העבירה אותו על דעתו | 12-02-2017 21:11