העונש של בני בגין שהצביע נגד חוק ההסדרה - סרוגים

העונש של בני בגין שהצביע נגד חוק ההסדרה

שלושה שבועות אחרי שהצביע נגד הקואליציה על חוק ההסדרה, ויממה לאחר שעשה זאת שוב, קיבל בני בגין עונש קל יחסית - שלושה שבועות הרחקה מועדת החוקה

author-image
העונש של בני בגין שהצביע נגד חוק ההסדרה
  עונש קל יחסית. בגין (יונתן זינדל/פלאש90)

חוק ההסדרה.

באיחור של שלושה שבועות, בליכוד החליטו להעניש סוף סוף את ח"כ בני בגין (הליכוד) על שהצביע פעמיים נגד חוק ההסדרה, והפר בכך משמעת קואליציונית.

כזכור בגין היה היחיד מהקואליציה שהצביע נגד החוק גם בקריאה הטרומית שכללה את עמונה וגם אתמול בקריאה הטרומית שלא כללה את עמונה. בעקבות התנגדותו של בגין, נאלצו בקואליציה להקים ועדה מיוחדת שתדון בחוק ההסדרה, משום שבגין היה לשון המאזנים בועדת החוקה שהייתה אמורה לדון בחוק.

העונש של בגין, קל יחסית. היום שלח יו"ר הקואליציה דוד ביטן מכתב לבגין בו הודיע לו כי הוא מושעה מועדת החוקה למשך שלושה שבועות – פרק הזמן בו ידונו בועדה על חוק ההסדרה.

WhatsApp Image 2016-12-06 at 12.11.18

דוד ביטן מסר: ״למרות הכבוד שכולנו חשים כלפי ח״כ בגין הדין בקואליציה שווה לכולם. מי שמפר משמעת קואליציונית יוטלו עליו סנקציות״. עם זאת בגין, יישאר חבר בועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי.

נזכיר כי גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' הצביע נגד הקואליציה בשבוע שעבר, כשתמך בחוק לתקצוב הצפון של אראל מרגלית. טרם נמסר אם ייענש. בעבר הוענש ח"כ מוטי יוגב שלא הצביע עם הקואליציה על חוק ביטול חזקת הגיל הרך, בהרחקה של חודש וחצי מועדת החוץ והבטחון של הכנסת, עונש שהומתק לאחר בירור בין סיעות הקואליציה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו